Про це йдеться в прес-релізі Nielsen.
Як наголошується, Україна як і раніше займає друге місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї.
Глобальний Індекс споживчої довіри залишається практично на тому ж рівні, додавши 1 пункт в порівнянні з останнім кварталом 2015 року.
"В той час, як в 11 країнах з 61, де компанія Nielsen проводила онлайн опитування споживача, рівень довіри зріс на 5 і більше пунктів, в 21 країні рівень довіри впав на 5 і більше пунктів у порівнянні з минулим роком", - йдеться в прес-релізі.
Серед усіх країн в опитуванні Індія залишається країною з найвищим показником рівня довіри та оптимізму - 134 пункти; і цей показник зріс на 3 пункти в порівнянні з минулим кварталом.
Згідно з повідомленням, в першому кварталі 2016 року Росія вперше за 11 років увійшла до списку країн з найнижчим показником індексу споживчої довіри, який впав на 11 пунктів до 63 пунктів.
"Подібна ситуація спостерігалася в першій половині 2009 року, з настанням кризи, коли індекс також істотно впав - з 104 до 75 пунктів. До дослідження індексу споживчої довіри в першому кварталі 2016 вперше приєдналися Білорусь і Казахстан", - відзначають дослідники.
Перші результати показали, що настрої білорусів близькі до настроїв українців - 50 пунктів, в той час як респонденти в Казахстані набагато впевненіші в перспективах - 73 пункти відповідно.
"Все ще велика частина респондентів в Україні не бачить райдужних перспектив у роботі, вважає своє фінансове становище неблагополучним і вважає, що сьогодні не найсприятливіший час для покупок", - повідомляє Nielsen.
Збільшилася кількість тих українців, які вважають, що Україна перебуває в стані кризи. У першому кварталі 2016 року кризу помічають 97% респондентів, що на 2 п.п. більше, ніж в минулому кварталі. Стабільним залишається кількість тих респондентів в Україні (71%), які вважають, що країна не вийде з кризи в наступні 12 місяців.
Кожен третій українець (32%) в онлайн опитуванні заявляє, що у нього не залишається вільних грошей після покупки товарів першої необхідності. Заощаджені гроші українці витрачають на одяг (30%) і виплату боргів (20%). Кількість тих, хто готовий відкладати заощадження, знизилася (-4 п.п. в порівнянні з минулим кварталом).
Кожного третього українця (38%) продовжує турбувати війна (-6 п.п. в порівнянні з минулим кварталом). Економіка, ціни на комунальні послуги і на продукти харчування - топ 3 причини стурбованості українських респондентів; і кількість таких стурбованих продовжує зростати.
Для кожного п'ятого європейського респондента тероризм є головною причиною для занепокоєнь (22%). Збільшилася кількість респондентів в Європі, які переживають за збереження робочого місця (+3 п.п. в порівнянні з минулим кварталом).
Індекс споживчої довіри складається з трьох показників: оцінки споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівня фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовності витрачати гроші.