Наталія Касим, практичний психолог, активістка ГО «Щасливі діти» та волонтер «Руху підтримки закарпатських військових», мама 4 дітей:
«Коли ми складали цей рейтинг, то керувалися виключно внутрішніми відчуттями, тому він не претендує на об'єктивність, він абсолютно суб'єктивний, але в цьому і його цінність – є речі, які неможливо точно вирахувати, але можна відчути, і це найкраще мірило.
А ще складання рейтингу проявило те, наскільки в нас мало закладів і активностей для дітей, особливо різних заходів на свіжому повітрі, наскільки мало чайлд-френдлі закладів, у яких власники і персонал готові ставитися до людей однаково, незалежно від їхнього віку. Взагалі, моя мрія – це міський простір, який був би однаково зручний для всіх, а не тільки для жителів працездатного віку», – говорить
Людмила Балецька, психолог-консультант, тренер, кандидат психологічних наук, викладач УжНУ та МНУ:
«Як ми бачимо, трендом 2015 року для міста стало відкриття різноманітних закладів, що присвячені розвитку дитини. Прогнозую, що в цьому році певна динаміка збережеться. Із чим це пов'язано?
По-перше: велика кількість закладів, орієнтованих на дітей, підтверджує закон про попит і пропозицію. Нескладно зрозуміти, що ринок розвиваючих закладів все ще не заповнено. Тому власники бізнесів відчувають цю пустуючу нішу. Однак за будь-якими ринковими процесами завжди стоїть соціальна, психологічна, ціннісна складова. Якщо ми проаналізуємо ситуацію, в якій живе загалом Україна, то очевидним стане факт переоцінки, переосмислення суті життя. Базовий страх, відчуття небезпеки у зрілої особистості знаходить своє відображення в думках про дітей, про їхнє майбутнє. А тому ми почали більше про них думати, більше турбуватися про їхній розвиток.
По-друге: не останню роль відіграє й загальносвітова тенденція свідомого ставлення до батьківства. А це теж є важливим чинником у формуванні соціально активних установ, інституцій, організацій альтернативної освіті (садочки, школи).
По-третє: криза/реформа освіти в Україні виливається як у загальновідомі всім мінуси (неякісний рівень освіти та невідповідність потребам ринку праці), так і в плюси. Важливим позитивним моментом, на мою думку, є розуміння батьків, що за освіту їхньої дитини відповідальні вони самі. Практично кожна мама в місті намагається побувати бодай на одному з творчих майстер-класів чи розвиваючому занятті. А найактивніші організовують самостійно.
Всі перераховані події й тенденції носять тимчасовий ситуативний характер. Очікувати, що всі зазначені заклади залишаться на довший час, не варто. Діти та їхні батьки – це найдинамічніший сегмент ринку.
Але найголовніший момент, який зараз всі випускають – це масова орієнтація на короткострокові стосунки (годинні майстер-класи, двох-трьох годинні заняття раз-двічі на тиждень). Дитяча психологія говорить нам, що для розвитку дитини важливі довгострокові безпечні стосунки з дорослим. Саме тому все ще залишається вакантним питання створення приватного садочку. Тут варто задатись питанням: чи готові до цього самі батьки, і чи готові належним чином працювати над якістю дитячої освіти? Час покаже.»
Тетяна Смріга, керівник рекламної агенції «Танки» та Мистецького центру «Кубло»:
«Як рекламіст, скажу, що у більшості закладів проблеми з позиціонуванням. Що вони пропонують? Для кого працюють? Що у них унікального? Більшість власників слабо уявляють собі відповіді на ці питання. У багатьох проблеми з дизайном – дизайном у широкому розумінні цього слова. Все досить одноманітне, мало креативних ідей.
Не всі розуміють, що у випадку дитячих закладів чи заходів вони мають справу з подвійною цільовою аудиторією – там повинно подобатися дітям, але й мамі треба дати аргументи, чому привести туди свого малюка.
А як мамі, мені просто сумно, що в багатьох місцях до нас ставляться, як до джерела доходу, і не більше. Мені здається, що кожну справу треба робити з любов’ю, тоді вона буде успішна й прибуткова. І приємно, коли приходиш у заклад, де комфортно знаходитися, де поважають дитину й дорослого – туди й повертаєшся.
Такий вибух дитячих закладів – це позитивний момент: ринок насититься, конкуренція ще більше загостриться, і тоді почнеться гра за якість, за сервіс, за унікальність. І за кожного клієнта.
Ми зібрали список усіх закладів – звичайно ж, будемо його доповнювати, він буде корисним усім батькам міста. Розробимо чіткі критерії для наступного рейтингу, плануємо регулярно публікувати тест-драйви закладів. Це теж сприятиме конкуренції та підвищенню якості. Віримо, що зможемо впливати на розвиток чайлд-френдлі середовища в місті – завдяки цьому покращуватиметься інфраструктура, зменшуватиметься відтік молодих спеціалістів, а діти виростатимуть щасливішими».
ПЕРЕМОЖЦІ РЕЙТИНГУ ЗАКЛАДІВ ТА ЗАХОДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ЧИ З ДІТЬМИ
Ужгород, 2015 рік
• Кращий заклад для дітей від 2 до 5 років
Дитячий простір «Морква» (ТЦ «Дастор», вул. Собранецька, 89)
• Кращий заклад для дітей від 5 до 10 років
Lego-простір «Буксвіль» (вул. Швабська, 25а)
• Краща мовна школа для дітей
Лінгвістичний центр «ЛІК» (вул. Лучкая, 16, вул. Минайська, 5а)
• Краще місце для розваг на повітрі
Мотузковий парк «Скандинавія» (Боздоський парк)
• Краща подія 2015 року для дітей
Дитячий ярмарок ідей та розваг «Фортеця» (ГО «Фортеця, подія в галереї ILKO)
• Кращий дорослий заклад, куди можна піти з дітьми
Тайм-кафе «Оггі» (вул. Швабська, 25а)
• Найбільш лояльний до дітей персонал дитячого закладу
Lego-простір «Буксвіль», (вул. Швабська, 25а)
• Найбільш лояльний до дітей персонал дорослого закладу
Тайм-кафе «Оггі» (вул. Швабська, 25а)
• Найочікуваніше відкриття року
Басейн «Акварель» (плавання для немовлят та малюків)
• Краща музична подія року
Сімейні музичні зустрічі «До-мі-соль-ка» (вул. Висока, 10)
• Краща соціальна ініціатива «Для дітей / Заради дітей»
Ряд ініціативних заходів від ГО «Цімбори»
Ник 02.03.2016 / 17:37:25
Дуже цикаво и актуально.за кордоном чайлд-френдли заклади звичайни речи.
Roma 02.03.2016 / 11:21:58
Перенюхайте краще. Коментар видалено. Адмін