В Ужгороді перевізники хочуть підняти тариф на проїзд в маршрутках до 4,5 грн

4,5 грн – таку ціну ужгородські перевізники озвучили за проїзд в громадському транспорті сьогодні на засіданні в Ужгородському прес-клубі. Цю цифру обумовлюють рентабельністю перевезення, оскільки збільшення ціни на газ та паливо суттєво впливає на подальше існування маршрутних перевезень.

В Ужгороді перевізники хочуть підняти тариф на проїзд в маршрутках до 4,5 грн

Володимир Козун, директор ПАТ «Ужгородське АТП 12107», відзначив, що на вчорашній нараді міськвиконкому перевізники подали розрахунки вартості перевезень пасажирів. Він зазначає, що міська влада розуміє ситуацію, тому йде на зустріч, та розрахунки все одно перевірятимуть, а процес затвердження нових рентабельних тарифів доволі довгий. І навіть в разі прискорення до якогось рішення дійдуть не скоріше, ніж через 1,5 місяця.

«Така ситуація склалася через вартість пального. Сьогодні другий день, коли ціна не змінилася. А до того, з п’ятниці,  пальне на заправках лише дорожчало. Виходячи з цих цін, ми зробили розрахунок, що вартість проїзду повинна бути 4,5 грн з рентабельністю 15% (0,5 грн)», — зазначає В. Козун.

Він зауважує, що газ із березня подорожчає на 56%, а оскільки 51 % автобусів АТП працюють на стисненому газу, то річні витрати збільшаться ще на 2,5 мільйони грн. За його словами, перевізники тягнули до останнього. При минулорічному піднятті тарифу до 3 гривень, вони були готові пропрацювати рік. Однак на сьогодні, із незалежних від перевізників причин, такий тариф є збитковим. До того ж 8 дизельних автобусів уже зняли з маршрутів, а в подальшому через подорожчання є можливість зупинки і газових машин. 

Як зазначає В. Козун, дизпаливо подорожчало в 1,85 рази, газ — у 1,35 рази, а в березні підніметься у 1,8. Крім того, збільшилась вартість, яка пропорційна до курсу долара, імпортних запчастин, котрі в Україні не виробляються. До того ж витрати на ремонт, акумулятори, шини — усе автоматично подорожчало в 1,5-2 рази.

Олександр Воронін, Голова Асоціації перевізників «Закарпатавтотранс», відзначив, що вони прагнуть об’єктивно викласти ситуацію та прийняти зважене рішення. Щодо цієї ситуації доповідач навів приклад: «Цієї суботи в області було підписано рішення голови ОДА на підвищення тарифів у міському і приміському транспорті на 0,37 грн. Однак затвердження, яке тривало 6,5 місяців, включає в себе вартість на дизтоплива 16-17 грн, хоча на сьогоднішній день ціна складає 27-29 грн. Як і чим перевізники покрити ці 10 грн? Тож оця некоротка система призводить до того, що ми постійно працюємо у збиток і намагаємося наздогнати, що ніяк не вдається. Якби система була не настільки забюрократизована, то можна було б впроваджувати гнучкі тарифи, наприклад, сезонні. Коли йде великий пасажиропотік тариф зменшується і навпаки, тариф на передвихідні, святкові та післясвяткові дні. Проте це не призвело би до вакханалії, адже є громадські організації, через які можна спокійно регулювати тариф». 

Олександр Воронін зауважив, що на частині маршрутів перевізники працюють безкоштовно.

Він також відзначив, що крім бюрократичної системи існує таке питання як пільгове перевезення. Однак самотужки його вирішити перевізник не може. О. Воронін зауважує, що є незахищені верстви суспільства, котрім дійсно потрібно  надавати допомогу, проте це питання не вирішується. До прикладу, із 1 червня всі пенсіонери, ветерани праці позбуваються права безкоштовного проїзду. А зможуть вони користуватися пільгами лише в тому разі, якщо місцеві бюджети знайдуть можливість оплачувати ці пільгові перевезення.

«Якщо б перевізникам виплачували за пільговиків хоча б 70-80% ніколи б не виникало цієї проблеми. Адже держава зобов’язала безкоштовне перевезення, а компенсувати усі збитки забула. Наприклад, за минулий рік на міжміських і міжрайонних маршрутах було перевезено пільговиків майже на 2 мільйони. Та ні один перевізник ні копійки за ці збитки не отримав», — зазначає О. Воронін.

За його словами, йде боротьба з нелегальними перевізниками, які сплачують лише єдиний податок. Однак вони все одно займають близько 45-50% ринку. Адже легальний перевізник їздить згідно із договором ОДА, пройшовши конкурс, у нього є чіткий розклад, кожен пасажир повинен мати застрахований білет. А також змушений встановити GPS, тахограф .

«На першому місці для перевізників і нас стоять пасажири. І від цього завжди потрібно відштовхуватися. Однак не лише ми повинні думати про пасажирів, адже згідно із законом «Про автомобільний транспорт» замовником перевезень є облдержадміністрація, райдержадміністрація і міська влада. Саме замовники повинні створити перевізникам умови для рентабельної роботи на маршруті», — каже О. Воронін.

Олексій Куля, голова Асоціації перевізників Ужгорода зазначає: «Єдина галузь, яка задіяна в економіці міста, яка має регулятор на тарифи — це транспорт. Тому що міська рада не робить цього ні в аптеках, ні на заправках, ні в магазинах. І кожного разу виходить, що влада намагається здатися хорошою: гальмує тариф, надає різні соціальні блага та пільги. Але у транспорті це все виходить за кошт перевізників. Тобто ми перевозимо близько 30% пасажирів безкоштовно, котрим держава надала пільги. Тож влада якраз і піариться за наш рахунок, наголошуючи на тому, як у нас усе погано. Але вдумайтеся: яка пекарня надасть 30% хліба безкоштовно громадянам міста, яка аптека надасть 30 % ліків? А ми роками надаємо людям 30% проїзду безкоштовно. На деяких маршрутах ця цифра доходить до 50%».

Загалом громадський транспорт Ужгорода щодня перевозить близько 30-40 тисяч людей, а з них 30% пільговиків.

О. Куля звернув увагу на те, що місцева влада не дає до Верховної Ради пропозицію про відміну регуляції тарифів. Вони повинні бути економічно, а не політично виважені, контролем же повинен займатися лише Антимонопольний комітет, як це є у всіх розвинутих країнах. 

Доповідач зауважив, що перевізники з усіх областей України самі писатимуть до ВР, щоб регуляцію тарифів відмінили, а сам він був лише економічний. «Не в наших інтересах завищувати ціну, бо всі люди просто перестануть їздити, якщо проїзд коштуватиме 10 грн, а якщо 3 грн — то їздити перестанемо ми. Тож маємо лише два виходи. Або влада входить в наше положення, або 50-60% машин зупиняються і перевізники перейдуть на маленькі 5-6-місні автобуси. Вони будуть рентабельні, але вкрай незручні для населення».

В’ячеслав Сабовчик, керівник підприємства «Паннонія автотранс» каже: «Ми стали заручниками ситуації, яуа сталася з гривнею. Запчастини до автобусів іноземні, тому ціна їхня звісно в доларах, що в нашій валюті виходить дуже дорого. Через це наші підприємства стоять на межі банкрутства, адже не маємо можливості усе це купувати. Пасажирам хочу сказати, що ми будемо боротися до останнього, поки матимемо можливість випускатимемо автобуси».

Марія Пилип, студентка відділення журналістики УжНУ, для Закарпаття онлайн

27 лютого 2015р.

Теги: тариф, перевізники, маршрутки

Коментарі

ПАтріот 07.04.2016 / 23:56:53
підараси ці перевізники, скоро люди палитимуть їхні мусорилі маршрутки

вадим 28.02.2015 / 19:27:38
Хочуть возити людей за ціни що в великих містах а в салоні навіть прибрати не можуть

123 27.02.2015 / 15:14:14
Якщо п.Куля не пішов додому із своїми цуравими,вонючими маршрутками і бидлячими водіями значить-ВИГІДНО все таки перевозити,а ще хай скаже у яких розвинених країнах він бачив такі маршрутки.І чрму у Сумах лиш тепер хотять підняти до 3 грн.,а в Ужгороді вже і цього мало?????

Ужгородець 27.02.2015 / 12:47:21
Півроку тому підвищили ціну проїзду..перед тим теж було підвищення але і газ і солярка була на одній ціні.. Чому тоді було підвищення.. Зараз усе зрозуміло шо їм не вигодно так розїзджати..але тоді то вони лише нагло ціни піднімали

НОВИНИ: Соціо

13:25
На Берегівщині поліція розслідує випадок жорстокого поводження з собакою у селі Фанчиково
12:08
На Закарпатті затримали прикордонника, який за $4 тис. переправляв ухилянтів за кордон Фото новина
11:10
На горі Піп Іван Чорногірський – мороз та туман Фото новина
10:32
/ 2
На Берегівщині чоловік прив’язав собаку до мототрактора й тягнув польовою дорогою Фото новина
09:03
/ 1
Патрульні Закарпаття оперативно знайшли зниклу дитину в Ужгороді Фото новина
21:30
/ 2
Територія України під час війни буде використовуватися країнами Європи як "зелена батарейка": ГО "Зберегти Пікуй" про загрозу знищення унікальних природних ландшафтів Карпат
18:05
У Мукачеві спрямували майже 14 млн грн на підтримку військових та їхніх родин
17:02
/ 2
В Ужгороді проведуть в останню путь полеглого Героя Йосипа Чернія Фото новина
15:58
/ 1
Снайпер "Ярий"
15:33
/ 2
Уночі на Ужгородщині палав житловий будинок Фото новина
14:22
/ 4
На Закарпатті викрили дві схеми втечі чоловіків за кордон Фото новина
13:30
/ 1
Через митний пост «Ужгород» намагалися незаконно ввезти хутра на майже $100 тисяч Фото новина
12:27
/ 2
На Берегівщині у ДТП загинув військовий Володимир Любінецький Фото новина
11:33
На Закарпатті затримали ужгородця, який за $1700 обіцяв «вплинути» на посадовців ТЦК Фото новина
10:10
На горі Піп Іван Чорногірський — мінус 6 і хмарно Фото новина
09:09
/ 2
Водій бетонозмішувача на Закарпатті заплатить 17 тис. грн штрафу Фото новина
18:07
В Ужгороді тракторист допоміг загасити палаюче авто Фото новина
17:24
Осіння подорож Боржавою: як діти природу пізнавали Фото новина
17:10
На Закарпатті стягнули понад 10 млн грн з «Лісів України» за незаконну вирубку
16:02
У Виноградові охоронець врятував ринок від масштабної пожежі Фото новина
15:07
/ 1
На Мукачівщині під час руху загорівся легковик Фото новина
14:04
Двоє мукачівців представлять Україну на чемпіонаті світу зі спортивної боротьби U23 Фото новина
13:12
На Берегівщині 42-річний чоловік вбив подружжя пенсіонерів Фото новина
12:15
Родини полеглих закарпатських Героїв пройшли черговий сеанс іпотерапії Фото новина
11:02
На Закарпатті засудили 20-річного боксера, який систематично бив свою дружину
» Всі новини