До експозиції ввійшли роботи, створені протягом кількох останніх десятиліть, що яскраво розкривають основні етапи творчості мисткині. Твори виконані в техніці олійного живопису та пастелі.
Семидисяті роки позначені впливом відомого митця краю Володимира Микити, що знаходить своє вираження в манері письма, кольоровій гамі робіт тощо. Йдеться про характерний “суворий стиль”, охристо-оливковий колорит, дещо спрощену композицію. Ці роки репрезентують її ранні роботи: “Портрет бабки” та “Осінній натюрморт”.
Дев’яності-двотисячні роки характеризує поетично-романтичне, глибоко емоційне сприйняття життя, щире здивування й замилування безмежною красою Світу, яку ми часто не помічаємо. Це роки творчих пошуків і знахідок, коли викристалізовується манера письма, стиль. У центрі її творчих зацікавлень – природа, людина, її фізична й духовна краса. Саме в цей період вона створює знакові тематичні полотна, портрети рідних та близьких їй людей, друзів. Серед них Сергій Федака, Михайло Сирохман, Олександр Гаврош, Михайло Рошко, Олександр Мондич, Анжела Ман, Маріанна Берец-Скоропад – яскраві особистості, відомі науковці, письменники, журналісти – мистецька і наукова еліта нашого краю, України. Їхні образи-портрети вирізняються тонкою психологічною характеристикою, вишуканою манерою виконання, довершеністю форм та композиції. Вона вміло розкриває сутність людини, її характер, концентруючись на головному, не вдаючись у непотрібну деталізацію, що часто заважає сприймати роботу цільно.
Образ жінки в її творах займає чільне місце і проходить через всі творчі періоди в різних інтерпритаціях та іпостасях. Це загадкові еротичні образи подруги, жінки-матері, коханки, сповнені краси і чуттєвості, привабливі і звабливі, зі своїм багатим внутрішнім світом.
Нині умудрена життєвим досвідом із загадковою посмішкою сфінкса, мисткиня знаходить втіху й умиротворення в природі, в простих і звичних родинних турботах і радощах. Її надихають рідні Карпати, прості й незатійливі на перший погляд сільські краєвиди. Вона уникає складних сюжетів, вдумливо й відповідально працює над композицією творів, формою та змістом. Її полотна довершенні за формою, сповнені аристократизму та вишуканості. Манера живописного письма водночас виважена й спокійна та емоційно експресивна, що гармонійно поєднується в одному творі.
Творчість Наталії Сіми – без сумніву знакове явище у культурно-мистецькому житті Закарпаття зокрема та України загалом, адже вона плідно й активно працює на ниві мистецтва. І не тільки.
Володимир Мишанич для Закарпаття онлайн
федя 2014-12-02 / 13:51:48
Собака лає, караван іде
Езоп 2014-10-10 / 20:39:11
Портрети 80-90-х -- це жесть! Автор статті зовсім не поцікавився роками створення портретів і часом, коли художниця почала писати у цьому жанрі.А про суворий стиль --це просто супер! Джинса чистої води! Вітаю, пані Сімо, більше про Вас так "мудро" ніхто не напише.