У 2013 році більшість міст перевірку пройшли успішно ( реагування на інформаційні запити та проведення мирних зібрань ).
Занепокоєння викликали ряд міст, серед яких:
1. Рахів: виявлено факти визначення місць для проведення передвиборчих зустрічей, що фактично являються мирним зібранням і обмежені бути не можуть.
2. Хуст: керується нормами 1978 року, а саме указом президії, дія якого припинена Конституцією України. Таким чином органу місцевого самоврядування «надано» дозвільне право визначення часу і місця мирного зібрання.
3. Ужгород – скасовані 2010 року рішення виконкому і знову введені у 2011.
Володимир Феськов, представник Громадського Центру, коментує ситуацію так: «Він (документ – ред.) повинен був обхитрити Конституцію. В документі йде мова про заходи, не зазначені в конституції, тобто походи та разові інформаційні, агітаційні заходи. Таким чином до інформаційних можна віднести будь які заходи, відповідно - їх обмежити».
В усі міста активістами були направлені відповідні запити. На разі очікують на відповідь та припинення правопорушення.
За словами Михайла Лебедя, представника всеукраїнської ініціативи «За мирний протест», проблема активного самоврядування характерна для всієї України. Оскільки органи місцевого самоврядування час від часу забувають, що не являються конституційними органами, доводиться звертатись в прокуратуру.
Олена Ануфрієва