Як повідомляло Закарпаття онлайн, сьогодні Мукачівський міськрайонний суд погодив клопотання слідчого міліції щодо вилучення документації та підсумкового протоколу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці 15010 виборчого округу №5, де на довиборах в Закарпатську обласну раду перемогу здобув Андрій Балога.
Те, що судом було прийнято саме таке рішення, подиву не викликає, каже політолог, професор історичних наук, письменник Сергій Федака. За його словами, ситуація, що склалась нині, для Закарпаття загалом, так би мовити, «традиційна»: «Такі ж технології застосовувались і на виборах в Мукачеві у 2004 році, коли протоколи виявлялись наполовину підписані, наполовину без підписів і так далі. Ситуація, можна сказати, традиційна, і я ще до виборів прогнозував, що власне голосуванням вибори не завершаться, а матимуть продовження у такому судовому порядку, оцією судовою боротьбою. Безперечно, це робиться із розрахунку на скасування результатів виборів, але гадаю, що сторона Андрія Балоги таки має достатньо сил, щоб оборонятись. Яке вирішення матиме ситуація, що склалась, наразі прогнозувати важко: це залежатиме і від ситуації в державі в цілому, і від того, як складатиметься ситуація довкола Віктора Балоги особисто».
Механізм, за яким «влада руками суду намагається нейтралізувати політиків із певною незалежною позицією, запущено по всій країні», ділиться думкою політолог, керівник Закарпатського інституту політичних досліджень Віктор Пащенко. І те, що Закарпаття вже не перший рік є полем застосування таких технологій – очевидно. «Безумовно, проглядаються аналогії із мукачівськими виборами 2004 року, і з ситуацією по Хустському округу на останніх парламентських виборах. Причому, паралелі проглядаються на всіх рівнях, починаючи із найвищого: коли головні опозиціонери – Тимошенко, Луценко – рішеннями судів перетворюються на злочинців і таким чином прибираються з політичної арени. Коли приймаються безпрецедентні рішення щодо позбавлення депутатських мандатів вже обраних депутатів.
Характерно, що політичне керівництво демонстративно начебто й дистанціюється від судової системи. Так, одразу після виборів голова ОДА говорив про те, що все пройшло спокійно, переможці визнаються, але вже за кілька днів запускається механізм судового розгляду цих питань.
З одного боку таким чином влада вчергове демонструє, що за нинішніх умов від звичайного виборця мало що залежить. З іншого боку – вчиняє тиск на політиків, які дозволяють собі мати незалежну від влади позицію, проявляють певну опозиційність до курсу нинішнього керівництва держави, президента і його вертикалі. Адже зрозуміло, що в цьому разі удар спрямований на Віктора Балогу», – розповів Віктор Пащенко.
За словами політолога, все, що відбувається нині, слід розглядати в ракурсі підготовки влади до прийдешніх президентських виборів: «Влада чітко взяла курс утриматися будь-якою ціною. Чим завершиться ситуація, що склалась у Мукачеві, передбачити важко. Але я б сказав, що цей інцидент є ще однією краплею в ту чашу, яка рано чи пізно, але обов’язково переповниться. І зараз вже цілком очевидно, що в рамках суто виборчого процесу цей режим не здасться і застосовуватиме будь-які методи для самозбереження. А відповідно, і для протистояння режиму, який вийшов за рамки правового поля, методи боротьби проявлятимуться вже не в рамках цивілізованих демократичних стандартів, а матимуть вигляд вуличних акцій та акції спротиву різного ґатунку».
виборець 2013-03-12 / 09:14:16
Складається враження, що «відомі політологи» коментують лише те, що входить у «програму» піар-акції. Звичайно, що це професійний підхід.
Але, на мою думку, явно не «боротьба з правлячим режимом», навіть у «м’якій формі» за В.Пащенком.
Цьому прояву «занепокоєння» є інша відома назва.
Лайош 2013-03-11 / 21:52:38
Цікаво цікаво. Спочатку Балога програв вибори в Мукачеві, а тепер суд. Що б це могло означати?
виборець 2013-03-11 / 21:33:44
Віктору Пащенко 2013-03-11 / 21:16:41
Пане Пащенко, наступний коментар я написав до посту про анонс сесії обл. ради на ЗО. Але він може стати Вам у нагоді у відповіді на мої попередні питання до Вас та С.Федаки вже під цим постом.
Думаю, що це буде цікавим не лише мені.
«Маю надію, що у Розділі «10. Різне.» буде звернення ЄЦ-у щодо А.Балоги (вибори), Р.Федіва (кадрова політика), щодо ситуації по районній газеті у Виноградові (свобода преси) та інше.
Можна, звичайно пофантазувати, що буде і звернення обл. ради щодо мандатів нардепів П.Балоги, О.Домбровського, С.Власенка, але…
Дочекаємось.»
Віктор Пащенко 2013-03-11 / 21:16:41
Гануссі та іншим! Я підкажу Вам навіть прізвища, якими підписуються антибалогівські статті в Інтернеті. Максим Пестрин, Юрій Палій "Наш час", Николай Петров "Новости Мукачева". Попробуйте знайти їх та ці видання і взяти коментар.:)))
Сергій 2013-03-11 / 21:03:47
За логікою пана Пащенка, все що роблять Балоги то святе. І ніхто не має права: 1. Балотуватися на їх округах і складати їм конкуренцію; 2. Захищати свої права та інтереси, в тому числі в суді. Виходить, будь-які фальсифікації Балогам завжди мають сходит з рук. Де тут об'єктивність? Тупе промивання мізків. Майте вже хоч якусь самоповагу і совість і не ведіть себе як останні повії. Вже як бачиш ці два портрети - наперед знаєш що брехатимуть. Тошнить уже ...
Іра 2013-03-11 / 21:03:01
Підтримую. Однобоко все якось
виборець 2013-03-11 / 20:45:11
«21 березня відбудеться сесія Закарпатської обл. ради.» (сайт ЗО)
Панове політологи, якими, на Вашу думку, мали би бути дії фракції ЄЦ у обл. раді на чолі з І.Балогою щодо питань, які ви висвітлюєте?
У рамках закону чи у інший спосіб?
Як ви прогнозуєте, чи буде голосувати ЄЦ у обл. раді разом з представниками «Об’єднаної опозиції» по політичним питанням?
Ганнуся 2013-03-11 / 20:09:09
Чому коментують тільки політологи, які підтримують Балогу? Хотілося б почитати і протилежні думки, які безперечно існують.
читач із Закарпаття 2013-03-11 / 19:55:21
Цікаво -а хто суддя, прізвище???