Словацька сторона в найближчий час планує реконструювати вантажний термінал «Вишнє Нємецьке» для синхронного пропуску великогабаритних транспортних засобів. Адже зараз на словацькому напрямку митники не можуть прийняти ту кількість вантажівок, яка проходить через потужний новозбудований вантажний термінал «Ужгород». Для цього спеціальна комісія прибула до України, аби ознайомитися з проектною документацією будівництва терміналу, його теперішньою роботою, потужностями, технічним оснащенням та перейняти досвід в українських партнерів по реконструкції митної інфраструктури.
Відтак, начальник господарсько-експлуатаційного відділу Чопської митниці Людмила Козловська наглядно ознайомила словацьких колег з історією реконструкції вантажного терміналу.
«Оскільки ефективне функціонування транзитної системи залежить від розвинутої транспортної інфраструктури міжнародного значення, облаштування за європейськими стандартами державного кордону стояло дуже гостро перед Україною та Закарпаттям зокрема, – розповідає Людмила Василівна. – Новозбудований вантажний термінал “Ужгород” знаходиться в транспортному коридорі №5, що об’єднує країни-члени Європейського співтовариства, а тому приваблює значну кількість вантажних перевезень з Австрії, Угорщини, Польщі, Чехії, Словаччини та ін. країн. Реконструкцію та облаштування п/п “Ужгород” було здійснено за кошти інвестиційного проекту ЄС по Програмі ТАСІS та кошти Держбюджету. Ця сума сягала 3 млн.євро від Євросоюзу та 7 млн.грн. – з Держбюджету України.
Будівельні роботи розпочато у вересні 2006 року, а вже в грудні 2007-го об’єкт здано в експлуатацію. Тут розміщено всі контролюючі суміжні служби, комплекс з митного оформлення вантажного транспорту, який передбачає пропускну спроможність 500 вантажівок на добу. Наразі українська сторона пропускає на дві сотні менше.
На часі – друга черга, яка передбачає реконструкцію існуючих об’єктів митної інфраструктури м/п “Ужгород” з пропуску пасажирського автотранспорту за рахунок коштів ЄС по Програмі «Європейський інструмент Сусідства та Партнерства» (ENPI). Теперішня пропускна спроможність легкових автомобілів складає 2,5 тис., після реконструкції – вдвічі більше. Загальна кошторисна вартість будівельних робіт пасажирського напрямку складає 45 млн.грн.», – завершила Л.Козловська.
Гендиректор економічного сектору Міністерства фінансів Словаччини Мартін Флейшер повідомив, що у вересні планується підписання грантової Угоди на отримання коштів з ЄС. Тож після проведення тендерних процедур, будуть розпочаті будівельні роботи словацького митного поста «Вишнє Нємецьке».
Вікторія Сенгетовська, прес-секретар Чопської митниці