Зупинка локомотива потягу дитячої залізниці в Ужгороді – довічна?

Уже пройшов майже рік з часу, як було досягнуто домовленості про передачу дитячої залізниці в Ужгороді на баланс області. Та з моменту «визначної» для дитячої залізниці зустрічі впродовж цілого року так нічого і не змінилось – поїзд на «зупинці» як стояв, так і стоїть, колії заросли чагарниками, а вся інфраструктура залишається у вкрай занедбаному стані.

Зупинка локомотива потягу дитячої залізниці в Ужгороді – довічна?

Виявляється, питання передачі дитячої залізниці на баланс місцевої влади все ще вирішується. Як повідомила кореспонденту Закарпаття онлайн заступник начальника служби кадрів, навчальних закладів та соціальних питань Львівської залізниці Даниїла Резниченко, наразі Львівська залізниця чекає погодження Міністерства транспорту та зв’язку щодо передачі дитячої залізниці в Ужгороді на баланс місцевої влади. За її словами, «документи вже відправлені на Київ, проте коли дитячу залізницю буде змога передати, наразі невідомо – все залежить від погодження міністерства».

Бажання передати дитячу залізницю в Ужгороді на баланс місцевої влади керівництво Львівської залізниці минулоріч мотивувало збитковістю атракції. Певно, збитковою для «Укрзалізниці» є лише дитяча вузькоколійка обласного центру Закарпаття. Інакше чим можна пояснити те, що вже цього року на початку травня дитячі залізниці запустили у Львові, Донецьку, Дніпропетровську, Харкові, в той час, як аналогічна атракція в Ужгороді все ще «висить у повітрі»? 

Та менше з тим, адже, здавалось би: якщо обласна влада таки погодилась прийняти на баланс дитячу залізницю, то шанс на її виживання та відродження все ж залишається. Аби з’ясувати, чи готова обласна влада до відновлення дитячої вузькоколійки і чи тримає відповідне питання на контролі, ми звернулись за коментарем у прес-службу Закарпатської ОДА. І отримали несподівану відповідь: у прес-службі повідомили, що питання дитячої залізниці в Ужгороді не належить до компетенції облдержадміністрації. 

Відповідь ця викликає, щонайменше, подив: рішення про передачу на баланс області дитячої вузькоколійки і перетворення її на одну з туристичних принад краю обласна рада прийняла ще в серпні минулого року. Одразу після того, як в ході зустрічі «губернатора» Закарпаття Олександра Ледиди з керівником Львівської залізниці Богданом Піхом перший висловив до цього готовність і заявив навіть, що збереження вузькоколійок є одним із завдань обласної влади. Нині ж, рік потому, виявляється, що питанням дитячої залізниці в Ужгороді виконавча влада не переймається – у прес-службі ОДА нас «перенаправили» із ним до Ужгородської міськради.

Відповідно до торішніх домовленостей, міська влада Ужгорода мала виступати орендарем атракції – після того, як дитячу вузькоколійку буде передано на баланс області. Мер Ужгорода Віктор Погорєлов, який також брав участь у переговорах стосовно дитячої залізниці, висловлював солідарну з головою ОДА позицію: дитячу вузькоколійку необхідно відроджувати як туристичну родзинку краю. Висловлював готовність міської влади орендувати залізницю і шукати можливості для її фінансування. 

І рік потому наміри міської влади, за словами речника Ужгородського міського голови Алли Хаятової, не змінились: «Мер міста однозначно погоджується, що дитяча залізниця має бути відроджена і працювати. Але все залежатиме від перипетій в коридорах чиновників, яких домовленостей буде досягнуто на обласному рівні і, передовсім, на рівні Львівської залізниці і до рівня міністерства транспорту. Місто вело переговори, але не йдеться про передачу дитячої залізниці Ужгороду, вона може бути передана тільки на баланс області. На жаль, це питання не в компетенції міської влади»…

Все – коло замкнулося. Коли буде погоджена і чи буде погоджена взагалі передача дитячої залізниці – невідомо. Та й кому буде передана на баланс вузькоколійка? Обласній владі, котра ситуацією не володіє? Зі слів речника мера міста – і не міській владі, яка чекає «досягнення домовленостей» (які, здавалось би, вже були досягнуті вже як з рік) «некомпетентної» обласної влади? Якісь чари, та й годі.

І чари вкрай недобрі: на території колись жвавої і гамірливої дитячої залізниці оселилися запустіння і розруха. На їх фоні всі розмови і переговори стосовно її відновлення видаються звичайним піаром. Піаром обласної влади, яка вголос заявляла про бажання і готовність опікуватись дитячою вузькоколійкою, а тепер, виявляється, це питання не в її компетенції. Міської влади, яка свого часу давала згоду на прийняття вузькоколійки на баланс міста, однак, не довела справу до логічного завершення. Однієї з політичних сил, яка 2009 року розвила бурхливу діяльність з відродження дитячої залізниці і оголосила про розпочату юридичну процедуру переоформлення атракції на міську владу, зобов’язуючись тим часом «підтримувати залізницю і стежити за її функціонуванням». У серпні 2009 року дитяча вузькоколійка навіть якийсь час працювала, більше того – оголошувався конкурс на найбільш вдалу назву для поїзда дитячої залізниці. 

Тоді за результатами конкурсу поїзд назвали «Щасливчиком». Сьогодні така його назва видається чи то невдалим жартом, чи то саркастичною насмішкою – «Щасливчик», забутий владою, стоїть собі покинутим і тихо іржавіє. А може, влада сподівається, що питання вирішиться самостійно, адже щасливчики на те й щасливчики, що їм щастить?

 

Тетяна Кашуба, Закарпаття онлайн

20 червня 2012р.

Теги: дитяча залізниця, баланс, поїзд

Коментарі

цензор 2012-06-22 / 09:42:08
Бригадиру. Как можно украсть у самого себя? Возможно у вас есть опыт. Судя по писанине вы понятия не имеете ни о расценках 2009 года ни о уровне цен. ни о графике работы ДЖД в то время. Во вторых, сумма затраченная на реставрацию дороги до этого поста нигде не афишировалась, та на основе чего, любезный, я буду обсуждать с вами расходы. Дорогу реставрировали -факт,дорога работала- факт, бесплатно - факт, город не дал ни копейки - факт, Ратушняк обосрался пытаясь взять ее на баланс -факт что еще. Если бы не инициатива "Фронта" в 2009 году она не заработала, и вам бы сейчас просто не было бы в кого кидать какашки. Это было. Этого нет. Забудьте.

бригадир 2012-06-22 / 00:15:49
довжина колії 2 км. Ремонт колії буде супер якщо на один км витратити 25 000 грн. (вартість однієї нової шпали біля 60 грн. )
Зарплата машиніста і помічника протягом місяця з нарахуваннями 4 000 + 3 000 = 7 000 грн х 3 міс. = 21 000 грн.
Ремонт будівель і проведення санітарної очистки 60 000 грн.
Закупівля палива (поїзд працював по вихідних - субота і неділя - 1 година - 40 кг.дизеля - 300 грн. За день - максимум на 2000 грн. використовували - всього на паливо на місяць - 15 000 грн.
ремонт колії - 50 000 грн.
зарплата - 30 000
ремонт будівель - 60 000 грн.
паливо - 45 000 грн.
Усього біля 200 000 грн.
Хлопці з ФЗ - ви мабуть ще 300 000 вкрали або намалювали .
Бюджет в студію! Якщо не хочете бути брехачами!

штрекарь 2012-06-22 / 00:05:21
до Віті: повністю підтримую. Чуваки оперують мільйонами для того щоб показати свою серйозність ... Хлопці - ваш півмільйона на нібито відновлення залізниці є таким самим вкраденим і домальованим , як і сьогоднішня краска на локомотиві, де був логотип "Фронт змін"... Яке втікало - таке і доганяло...

Вітя 2012-06-21 / 22:06:56
читач 2012-06-20 / 23:01:55
Пенсіонер мабіть не розуміє, того, якшо не можеш довести діло до кінця, то не берися.і не дури народ. Дорога функціонувала один сезон-перед виборами.
ніхто нічого не обить, всі би піарилися, а потім забувають. Була програма відновлення-заблокували, так само як і аквапарк. Регіонали при владі і в Донецку і у Дніпропетровську, але там чогось дитячі залізниці діють. Може справа не в регіоналах?
---------
80 000 доларів занадто багато для роботи такої залізниці. Щодо прочистки ж\д рейок то тоді кричали і вихвалялись, що то робили прихильники фронту безкоштовно. За що там пішло 80 000 доларів? Нехай ФЗ оприлюднить кошторис витрат по залізниці! Про Бровдія забули він піарився на залізниці, а потім вліз в Хліб України і там на держ закупівлях добряче накрався

всім небайдужим 2012-06-21 / 16:07:36
Не дамо зруйнувати спогади нашого дитинства

Ужгородець. 2012-06-21 / 12:55:23
Цензору. Ави не хочете згадати паводки 1993, 1995, 2000 років, коли плавала Радванка, Боздоський парк, в тому числі і локомотив з вагонами ДЖД. Скільки разів змивало славнозвісний пляж, скільки раз там насипали знову пісок. БЕСПЛАТНИЙ тільки сир в мишоловці!!!!!!!!! За це ми заплатили тарифами на воду на квитки в маршрутках і т.д.Так звані благодійники все вже відбили собі в кишеню. Щодо дорожнечі утримання ДЖД-то діти завжди дорогі, адже вони діти і не можуть приносити доходу.На них легше всього економити. Вже на садочках доекономили, що зараз їх не вистачає. Тепер взялися зпа школи. До чого йдемо???? Ще одне визначне місце Ужгорода гине. Жаль.

ужгородець 2012-06-21 / 11:26:04
Погорєлов і Ледида - ось два ключові винуватці цієї проблеми. У кожного з них за спиною тільки піар і дерибан. А суспільнокорисних справ - нуль. "Фронт Змін" тут справді ні до чого: попіарився трішки за свої ж гроші – ну і слава Богу. Хоч людям хосен з того якийсь був. А яка користь з Ледиди і Погорєлова?

цензор 2012-06-21 / 10:36:22
Да, еще немаловажный нюанс - дорога все это время возила детишек СОВЕРШЕННО БЕСПЛАТНО!!! Вспомните хотя бы один подобный проект в новейшей истории Ужгорода а уж потом морализируйте.

цензор 2012-06-21 / 10:31:02
Так умиляют ура-патриоты которые упоительно считают чужие деньги.Наверное даже ккурс обмена посчитали. Это были частные вложения , чистая благотворительность. Никаких требований взамен не выставлялось. Было воостановлено здание, вагоны, локомотив, железнодорожное полотно (замена шпал, очистка рельс, светофоров и електрооборудования). Приведение в порядок 2-х станций -покраска и ремонт. Зарплата машинисту, начальнику станции, кондукторам и так далее. Сколько денег ушло на поддержание дороги в рабочем состоянии, огромные расходы на топливо и так далее. И если честно, то это быдловатое хамство , называть благотворительность корумпированой.

штрекарь 2012-06-21 / 09:52:53
Дивний кошторис на фінансування залізниці навіть спонсорами в обємі 500 000грн... це орієнтовно 80 000 доларів в цінах 2009 року. Таким чином це доводять що залізниця нерентабельна і їй один шлях - розібрати. З фінансуанням протягом півроку вона стає справді золотою..може слід пошукати сліди тих півмільйона гривень. Одним словом яке втікало таке і доганяло - якщо корумпована державна залізниця то корумповані і благодійники, які погодилися на фінансування в таких розмірах... Будь - ласка розшифруйте затрачені на півроку кошти для роботи залізниці!

цензор 2012-06-21 / 09:32:35
Ужгородцу: судя по всему Вы приезжий. Утверждать что Арсений компенсировал себе деньги которые не он вложил, по крайней мере глупо. Все делалось за счет местных ресурсов. И еще, важно когда оно делалось илиcчто делалось вообще? Никто больше из местных ничего не сделал. Так в чем проблема? По вашему Яценюк плохой, только потому что его организация запустила за свой счет дорогу хоть на пол года. Насчет плохой земли на набережной это сказки, до дороги вода доходит очень редко. При сегодняшней власти и городской и региональной и государственной ДЖД обречена. Ее просто спишут, продадут и забудут. Как забыли про старую аптеку на Корзо.

ужгородець 2012-06-21 / 08:21:18
Виникає запитання, чому тільки перед виборами хтось щось робить. Все одно це піар. Адже вкладені півмільйона у дитячу залізницю Арсеній відшкодував собі у Верховнй раді вдесятеро, якщо не більше. Так що не треба розповідати казки про подальшу роботу ДЖД.Земля на набережній погана, адже при паводках її постійно заливає Уж.Йдуть вибори-може хтось наших дітей знову порадує якоюсь казкою про паровозик.

вуйко 2012-06-21 / 07:49:25
там реально хтось хоче землю потягнути. З малим якось гуляли по місту і вирішили піти на дитячу залізницю подивитися. Все було закрито і поки ми стояли і дивилися на поїзд, з недавно відгроханого будинка з ліва вийшла мамзель і єхидно так заявила : жєлєзная дарога нє будет работатье

Якщо увага і хвилювання масмедіа і простого народу потухне до дитячої дороги, то її потихеньку вкрадуть і спилять, теж саме із землею. І все це робиться через міськраду і найчеснішого насвіті мера, томущо мер ...

цензор 2012-06-21 / 00:12:10
Говорю как очевидец тех событий. Железка изначально стояло куском в горле у Раты. Там очень лакомный кусок земли в центре города. Когда в 2009 году силами "Фронта" и волонтеров дорога была запущена и работала. Ее запуск стоил около полумиллиона гривен!!!! Именно столько было потрачено на расчистку, приведение состава в порядок, зарплату сотрудникам, топливо , свет и так далее. Она работала. Она работала бы и дальше, если бы не амбиции лысого бандита. В пику Яценюку была принято решение о готовности взять дорогу на баланс города. но... прошли выборы. А теперь что? Коментаторы говнометы считают что "фронт" попиарился на детях,это не так, было показано что можно сделать при желании и наличии воли, за свои а не за государственные деньги, заметьте. НО увы, власти эти качества не свойственны. А уважаемым ужгородцам остаеться, для полного счастья, выбрать лысого бандита в верховный совет и тогда точно ничего не будет у этого города.

читач 2012-06-20 / 23:01:55
Пенсіонер мабіть не розуміє, того, якшо не можеш довести діло до кінця, то не берися.і не дури народ. Дорога функціонувала один сезон-перед виборами.
ніхто нічого не обить, всі би піарилися, а потім забувають. Була програма відновлення-заблокували, так само як і аквапарк. Регіонали при владі і в Донецку і у Дніпропетровську, але там чогось дитячі залізниці діють. Може справа не в регіоналах?

пенсіонер 2012-06-20 / 21:29:24
Ригіоновські шавки гавкають тут на фронт. Але ж той хоч проявив ініціативу - відновив і 2 сезони фінансував залізницю. Що зробили мер і обласні ригіонали? Заблокували прийняття залізниці на баланс? Це не приватний об'єкт, щоб його утримувала одна людина, для таких справ є бюджет

пеніонер 2012-06-20 / 21:22:03

дитина 2012-06-20 / 20:57:11
Майбуть дуже дорого коштує утримання залізниці ... треба заробітну плату платити, за безпеку малолітніх пасажирів відповідати...краще нехай пиво цмулять!

селянин 2012-06-20 / 18:47:51
Люди добрі, не будьте ви наївні як діти. невже ви думаєте, що чинушам таке потрібне? Та вони ті гроші украдуть, десь і підгір’ї вирубають ліс, побудують дачу і повісять надпись "Будинок під охороною". Хочете приклади? поїдьте у Шаян і поцікавтесь. Там навіть мінти так роблять.
Ви думаєте, що хтось колись дороги приведе вам в порядок? Та ніколи в житті. Ці, сьогднішні гайдамаки, тому і їзьдять на бездоріжниках тому, щоб їм не загрожувало пошкодження вихлопної труби.

Ужгородець 2012-06-20 / 17:53:42
Типовий підхід фронту змін до справ. Попіарились, побрехали, не виконали обіцянок, вже аж фарба облізла з локомотиву. Знову піаряться, знову брешуть. Засмальцьована політична карта - ФЗ.

НОВИНИ: Соціо

11:22
Запис мого діда і сепаратне святкування Паски
11:11
/ 1
У Ракоші Вишківської громади попрощалися з полеглим Героєм Святославом Корнійчуком
20:19
/ 4
В Ужгороді на об'їзній депутати-"слуги" планують "роздерибанити" понад 1 га землі із заниженням вартості в 10 разів
21:59
/ 20
На Закарпатті було зроблено спробу дестабілізації шляхом перекриття доріг "через мобілізацію". Поліція звільнила проїзд
18:44
/ 36
Головою Ужгородського міськрайонного суду переобрано Віктора Данка
18:38
На війні поліг Віталій Петах зі Страбичова Мукачівської громади
02:00
/ 29
Комбат Руслан Каганець: "Без людей виграти цю війну неможливо. Ми не зробимо мільйон роботів із штучним інтелектом, які за нас воюватимуть"
00:32
/ 1
Відсьогодні на Закарпатті розпочалася нерестова заборона
21:48
Біля Солотвинського солерудника виявлено смітники, пластикові пляшки в карстових проваллях і забруднення потоку Глод
16:44
/ 3
В Ужгороді пойдуть чемпіонат України з велоспорту-МТБ та чемпіонат області
11:26
/ 4
На війні з росією поліг Ігор Сакало з Горінчова Хустського району
10:53
У лютому споживчі ціни на Закарпатті в цілому не зросли – статистика
11:15
"Щасливі діти" запускають новий цикл відновлювальних ретритів для мам із дітьми "Сила Карпат"
10:56
/ 6
В Усть-Чорній на Тячівщині попрощалися з полеглим Героєм Октавіаном Коненком
22:53
/ 3
У понеділок в Сваляві проведуть в останню дорогу полеглого 21-річного Героя Василя Томащука
22:20
/ 2
У Великій Копані попрощалися з Віталієм Чонкою, що загинув на Запоріжжі ще торік у червні
15:31
У лютому в порівнянні з торішнім груднем ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
14:57
Торік на Закарпатті прийняли в експлуатацію житла на 17,8% більше, ніж у 2022-му
14:10
/ 1
Кабмін перерозподілив освітню субвенцію на 2024 рік: місцеві бюджети Закарпаття втратили 2,4 млн грн
23:00
/ 3
На війні поліг ровесник Конституції України Василь Цьока з Крайникова Хустської громади
18:40
/ 1
Загинув Герой з Вишківської громади Святослав Корнійчук
11:17
/ 1
У Берегові діти принесли додому з річки стару протитанкову міну
10:45
В Ужгороді попрощалися з полеглим Героєм Михайлом Козаком
10:35
/ 3
Сьогодні, в четвер, у Буштині попрощаються з Героєм Іваном Рущаком
11:29
/ 7
Державний "Ощадбанк" долучиться до приватного нищення унікального високогір'я Карпат вітряками
» Всі новини