
Найперше пан Янош познайомив мене зі взірцями продукції, що виготовляє підприємство, з посібниками й іншою відповідною літературою. Коротко охарактеризував виробничий процес, розповів про застосування виробів споживачем. «Оце комплект електропроводки автомобільних фар з далеким і близьким світлом, показчиків поворотів, зупинки та інших освітлювальних вузлів до легкових автомобілів європейського виробництва. Тут і проходять навчання усі прийняті на роботу, тут здобувають спеціальності, за якими, відповідно, й працюють». А заняття проводять директор заводу Янош Фрей та спеціалісти з Німеччини й Угорщини.
Далі наш маршрут проліг до цеху, де, як мовиться, повним ходом кипіла робота. Відверто кажучи, я був приємно здивований, коли переді мною відкрилося просторе, світле приміщення зі свіжим повітрям, у якому спеціальні робочі столи розташовані на такій відстані, аби кожна з робітниць могла почуватися вільно та працювати продуктивно. А головне – якісно, усвідомлювати, що від її виробу у великій мірі залежить безпека їзди автомобіля, а особливо у нічний час, коли на швидкості потрібна добра видимість. Мабуть, про наслідки пояснювати не варто. Ця аксіома найбільш застерігає і зобов’язує кожну робітницю бути пильною і вимогливою до власної роботи.
Тут можна з упевненістю сказати, що все-таки завод випускає незвичайну у нашому краї автомобільну продукцію. На нинішній час має необхідний виробничий потенціал та можливості забезпечувати замовлення всесвітньо відомих фірм – «Valeo», «Hella» та «Al», котрі у свою чергу постачають продукцію, виготовлену берегівчанами, багатьом автомобільним заводам Європи і насамперед для автомобілів BMW, Volkswagen (Німеччина), Citroen (Франція), FІАТ (Італія), SEAT (Іспанія).
Потреби на дану продукцію дедалі зростають. Виходячи з цього передбачливі керівники заводу уже готують виробничу базу з таким розрахунком, аби збільшити кількість працюючих до 500 чоловік. Приміщення, тобто цехи, вже готові хоч сьогодні прийняти нові робочі руки. Для такої кількості людей будуть забезпечені належні побутові умови, аби кожен працюючий був задоволений своєю роботою у колективі заводу ТзОВ «Берег-Кабель».
Це перспективне підприємство запрацювало у Берегові порівняно недавно. У 2005 році німецькою фірмою «Індустрія електрик» по вулиці Богдана Хмельницького було викуплено недіючий деревообробний комбінат. Тоді й почалася перебудова старого обшарпаного підприємства на новий – європейського стилю – завод. На придбання та реконструкцію старої будівлі фірмі довелося витратити понад півтора мільйона доларів. Правда, споруда вдалася гарною, нині вона прикрашає один із мікрора-йонів Берегова. Але й це не так важливо. Відрадно те, що добра слава про нове підприємство швидко ширилася не лише в місті, а й в навколишніх селах району. Саме звідти щодня приїздять із бажанням працювати на заводі по 20-25 чоловік. Приходять не випадково, а з інформацією, що адміністрація дбає не лише про виробництво, а й про умови – побут, відпочинок, добробут. З такою метою кожний працюючий забезпечений робочим одягом, вмонтовані гардеробні шафи, а для підтримки особистої гігієни обладнані душові. А за проїзд на роботу й назад адміністрація заводу відшкодовує витрати кожному робітникові.
Про те, що в колектив охоче вливаються все нові робочі руки, свідчить той факт, що вже починають формуватися цілі робітничі династії, як наприклад мати і донька з родини Золтан і ще кілька інших. Це є один із головних чинників зміцнення трудового колективу, зростання продуктивності праці. Ця практика у промисловості давно випробувала себе, ще за радянських часів, корисною вона є і на нинішній день. Передові зарубіжні технології, капіталістичний менеджмент плюс радянського «розливу» форми морального підходу до праці дають, виявляється, не погані результати.
А те, що іноземний бізнес зміцнює свої позиції на українській землі, не дивно. Це говорить лише про те, що ми рухаємося в глобальному річищі економічних процесів.
Василь МЕЛЬНИК, "Трибуна"
20 травня 2007р.
Теги: