Перед податківцями стоїть важливе та відповідальне завдання – наповнення бюджету країни, але не завдяки фіскальним методам, а за допомогою покращення якості обслуговування суб'єктів господарювання. В умовах реформування податкової служби для досягнення поставлених завдань впроваджуються нові форми і методи роботи підрозділів контролю за суб'єктами господарювання, що здійснюють розрахунки в готівковій формі. У першу чергу застосовуються неконфліктні форми взаємодії з платниками податків (зустрічі, співбесіди, хронометражі і т. п.). У випадку наявності підстав для проведення перевірки обов'язково проводиться доперевірочний аналіз діяльності платника податків з опрацюванням всієї наявної інформації.
Так, у першому півріччі цього року проведено роз'яснювальну роботу з керівниками 121 підприємства та 507 суб'єктами господарювання – фізичними особами, у яких згідно звітів про використання реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), обсяг реалізації зменшився у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше ніж на 20%. Як наслідок проведеної роботи, обсяг виручки у червні 2011 року збільшився в 113 підприємствах та 477 суб'єктів господарювання – фізичних осіб, в середньому на 62%.
Проведення фактичної перевірки розглядається як крайній захід впливу на несумлінного платника, якщо інші неконфліктні засоби впливу (зустрічі, круглі столи, співбесіди, хронометражі і таке інше) не дали позитивного результату.
Суб'єкт господарювання, сплачуючи податки, у обсягах, визначених чинним законодавством, може розраховувати на партнерські взаємовідносини з державною податковою службою.
Довідка
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).