За п'ять місяців 2011 року Львівською залізницею у приміському сполученні перевезено 22 925,4 тис. пасажирів. З них безкоштовно подорожували 19 041,2 тис. пасажирів, або 83,1%. При цьому доходи склали 25 604 тис. грн. (у середньому за добу – 170 тис. грн.), експлуатаційні витрати – 28 5083 тис. грн. (у середньому за добу – 1870 тис. грн.), що на 44372 тис. грн. або на 18,4% більше від аналогічного періоду 2010 року.
Залізничники б'ють на сполох: ситуація з забезпеченням перевізного процесу у галузі приміських пасажирських перевезень складається дедалі напруженіше. Лише за п'ять місяців поточного року Львівська залізниця понесла збитків на майже 260 мільйонів гривень.
Така ситуація складається через те, що згідно з законодавством правом пільгового проїзду користуються 26 категорій громадян. Магістраль безвідмовно виконує законодавство і перевозить ветеранів війни та праці, ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і ветеранів державної пожежної охорони, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, пенсіонерів за віком, жертв нацистських переслідувань, народних депутатів України, студентів вищих навчальних закладів та учнів професійно-технічних навчальних закладів, дітей віком від 6 до 14 років та ін.
Розуміючи надзвичайне соціальне навантаження та вкрай важливу соціальну потребу у перевезеннях для мешканців приміських територій, високогірних районів, віддалених дільниць, залізничники проводять активну роботу з органами влади, які, згідно з ЗУ "Про залізничний транспорт", мають компенсовувати збитки за рахунок державного або місцевого бюджетів залежно від того, який орган прийняв рішення про введення пільг.
Недостатній рівень розрахунків призводить до того, що залізниця просто не має відповідних коштів не лише для оновлення рухомого складу, проведення ремонтних робіт, підвищення рівня комфорту у поїздах, але й змушена вдаватися до відміни малозаселених та вкрай збиткових потягів.
Так лише протягом останнього часу скасовано курсування 3 пар приміських поїздів, а саме:
№6339/6340 Здолбунів – Сарни, № 6347/6348 Сарни – Здолбунів
№6124/5433 Шкло – Львів – Шкло
№6141/6142 Нижанковичі – Самбір.
Варто зауважити і те, що стаття 10 Закону України "Про залізничний транспорт" передбачає залучення коштів місцевих бюджетів на придбання електропоїздів та дизель-поїздів для приміського сполучення, однак кошти на придбання рухомого складу не виділяють взагалі.
Відтак залізничники "Львівської залізниці" підготували звернення до голів облдержадміністрацій, місцевих органів влади, у якому акцентували на проблемах галузі та закликали посадовців активніше долучитися до розв'язання гострої проблеми. Адже якщо уже сьогодні не вирішувати її спільними зусиллями, то завтра мільйони мешканців міст і сіл не побачать звичного поїзда на своїй станції.
Протягом січня-травня 2011 року Львівська залізниця здійснила перевезення пільгових категорій громадян на суму 25408,6 тис. грн., збитки від яких повинні відшкодовувати місцеві органи виконавчої влади. За 5 місяців компенсовано 10605,9 тис. грн., або 41,7 %, у тому числі по областях:
- Львівська – нарахована сума за пільгові перевезення – 12370,0 тис. грн., отримано 4111,4 тис.грн. (33,2%);
- Тернопільська – нарахована сума за пільгові перевезення – 4870,0 тис. грн., отримано 1532,5 тис.грн. (31,5%);
- Рівненська – нарахована сума за пільгові перевезення – 1716,9 тис. грн., отримано 1198,9 тис.грн. (69,8%);
- Волинська – нарахована сума за пільгові перевезення – 2127,0 тис. грн., отримано 691,9 тис.грн. (32,5%);
- Івано-Франківська – нарахована сума за пільгові перевезення – 2397,7 тис. грн., отримано 1234,8 тис. грн. (51,5%).;
- Чернівецька – нарахована сума за пільгові перевезення – 779,5 тис. грн., отримано 625,5 тис.грн. (80,31%);
- Закарпатська – нарахована сума за пільгові перевезення – 1147,6 тис. грн., отримано 1210,8 тис. грн.(105,5%).