"Закарпаття – безумовний лідер у галузі приватного виноробства. Можу сміливо заявити, що ми випереджаємо одеських та кримських колег років на сім". На підтвердження своїх слів пан Ковач навів показовий приклад. У травні в Одесі відбувся фестиваль вина, в якому взяли участь 6 виноробів та завітало близько 200 відвідувачів. До порівняння, минулорічний, шостий за рахунком фестиваль "Сонячний напій" в Ужгороді зібрав близько 10 тисяч любителів виноградного напою.
Окрім закарпатських виноробів побував на форумі й спеціаліст з туризму Олександр Коваль. "Важливо поширити думку, що винний туризм не обмежується лише вживанням алкоголю. Це в першу чергу розвиток нашого культурного потенціалу та представлення культурної спадщини. Винні маршрути будуть цікаві для туристів, які шукають автентичність та прагнуть чогось традиційного. Що важливо, поряд з винним туризмом розвивається також і туризм гастрономічний, тож розробляються цікаві пропозиції у цьому напрямку. Зокрема, можна включити в тури обід, приготовлений на виноградній лозі – страву з винним смаком та ароматом. Природньо, що паралельно зростатиме й попит на народні промисли та ремесла".
Голова "Асоціації приватних виноградарів та виноробів Закарпаття" Олександр Ковач відзначив, що винний туризм в Закарпатті розвивається дуже стрімко. "Якщо вилучити винні маршрути з переліку принад нашої області, ми втратимо не менше 50% привабливості та, відповідно, туристичного потоку. Навіть якщо гості краю не купують спеціальних винних турів, все одно всі, хто приїздить до наших санаторіїв та баз відпочинку вважають винні підвали одним з основних об'єктів відвідування, на рівні з замками".
Втім, одним з негативних факторів є залежність туристичного бренду Закарпаття від Львова. Саме Львів – перша точка сприйняття Західної України, а Закарпатська область зазвичай продається додатково, як бонусна атракція. "Позиціонування таке: перебуваючи у Львові, ви маєте можливість поїхати ще й на Закарпаття. Чи вдасться нам змінити цю тенденцію? Думаю, в осяжній перспективі – ні. Причина проста - у нас відсутня стратегія розвитку" - констатував Олександр Коваль.
Не зважаючи на міцні позиції закарпатського винного туризму на внутрішньому ринку, представникам турфірм, які формують туристичний продукт, ще не час спочивати на лаврах. Маючи у своєму краї чимало унікальних особливостей, залишається навчитися гідно представляти їх на туристичному ринку.
Вікторія Рижова, KarpatNews.in.ua