Директор Центру українсько-угорського регіонального розвитку Йосип Торпоі презентував проект "Управління транскордонними дестинаціями в Закарпатській області та Саболч-Сатмар-Березькому регіоні Угорщини", підтриманий ЄС, який закарпатці спільно з угорськими колегами готували упродовж майже 2 років. Основна мета-- створення за допомогою Євросоюзу конкурентоспроможної та самодостатньої туристичної території в прикордонному регіоні України та Угорщини. "Мабуть, такий шлях співпраці -- майбутнє у туризмі, адже схожих проектів у світі вже є понад 500. Першими у впровадженні такого досвіду стали країни Північної Америки, Канада та США", -- сказав Й. Торпоі.
Він також нагадав, що очолювана ним організація заснувала мережу туристично-інформаційних центрів. А відтепер і впроваджуватиме спільний з угорськими колегами проект. Його основне завдання – об'єднати у спільній справі усі суб'єкти туристичної сфери, що дозволить зробити ефективнішим розвитку туризму загалом.
Начальник управління європейської інтеграції, туризму і курортів Закарпатської ОДА Олександр Марченко запевнив, що обласна влада відкрита до співпраці з громадськими організаціями, бізнесом та до участі у проектах міжнародної технічної допомоги. "Наша область бере участь у міжнародних програмах сусідства. Закарпатські організації виграли вже 13 таких грантів на загальну суму 6 млн. євро. Ще 20,4 млн. євро Євросоюзом виділено на реконструкцію пунктів пропуску на кордонах із Словаччиною, Угорщиною і Румунією". Посадовець також дав позитивну оцінку роботі Центру українсько-угорського регіонального розвитку і пообіцяв сприяти реалізації презентованого проекту. "Найактивніше у галузі туризму Закарпаття співпрацює саме з угорськими колегами", -- наголосив О. Марченко.
Досвід Угорщини у туристичній сфері українським колегам презентував Томаш Віґ, представник профільного міністерства Угорщини, координатор організації ЗАТ "Угорський Туризм". За його словами, наразі недостатньо створювати тільки інфраструктуру, заливати бетон і зводити будівлі. Набагато важливішою є потреба об'єднати зусилля усіх суб'єктів туризму і, співпрацюючи, розвивати цю галузь. "Слід зосереджуватися не тільки на маркетингові і рекламі, найважливішою є спільна робота над створенням якісного і цікавого продукту для туристів, підвищення його якості продукту, -- каже Т. Віґ. – Варто створювати так звані пакети для туристів. Щоб житло, велосипеди напрокат, басейни, сувеніри – усе це турист повинен мати змогу придбати в єдиному пакеті, а не шукати поокремо суб'єктів, які надають такі послуги. Це принесе більший ефект і для кожного окремого бізнесмена".
Доповідачі наголосили, що на конференції в Ужгороді розкажуть не тільки про успішний угорський досвід, але й про помилки, які траплялися у сусідів -- щоб застерегти від них закарпатців. За словами Томаша Віґа, траплялися, наприклад, такі помилки: партнери по-різному бачили суть співпраці та не узгоджували дії, місцеве самоврядування не йшло назустріч іншим суб'єктам туризму, зокрема, громадським організаціям, а підприємці, навпаки, цікавилися лише власним прибутком, а не розвитку туризму у комплексі.
Арпад Гонус, голова угорської організації "Туристичний Ніршег", який свого часу викладав в Закарпатському угорському інституті в Берегові та сприяв зародженню на Закарпатті сільського зеленого туризму, зазначив: "Я впевнений, що наша спільна історія, культура, традиції допомагають у тому, що закарпатсько-угорський туристичний тандем був успішним у подальшому. Наша мета -- зберегти цей скарб і додати щось своє".
Арпад Гонус наголосив, що для туриста немає кордонів, йому навпаки цікаві особливості конкретного регіону, у тому числі сусідньої держави. "Я впевнений, що у вашої області є великі перспективи у галузі туризму, варто розвивати різні види туристичного продукту і особливо збільшувати кількість місцевої продукції", -- сказав доповідач.
В Угорщини налагоджена подібна співпраці на аналогічних прикордонних територіях із Словаччиною, Австрією (зокрема, на озері Нойзильдлер), Словенією (з регіоном Муранія).
Томаш Віґ озвучив ще одну пораду: "Туристам цікава ваша місцева оригінальна продукція, а не такий, наприклад, напій, який можна отримати всюди. Якщо буде багато місцевого продукту, то успішним і популярним буде ця дестинація, цей регіон".
Олександр Марченко наостанок повідомив, що нещодавно при Генконсульстві України в Ніредьгазі було створено туристично-інформаційний пункт для інформування про туристичні можливості Закарпаття. Пункт діє на громадських засадах, оскільки держава коштів на подібні структури не виділяє. Пункт відкрили завдяки добросусідським стосункам консульства із управлінням закарпатської ОДА.
2011-02-21 / 10:44:00
Курто, а хто реалізовує ці гарнти?
"Наша область бере участь у міжнародних програмах сусідства. Закарпатські організації виграли вже 13 таких грантів на загальну суму 6 млн. євро -