Чи будуть реорганізовані митниці Закарпаття?

Держмитслужба збирається скоротити число регіональних підрозділів. Перша хвиля реорганізації стартує 15 червня: відразу шість митниць місцевого значення будуть приєднані до більших.

Чи будуть реорганізовані митниці Закарпаття?

Таким чином відомство Ігоря Калетника планує істотно скоротити витрати на утримання чиновницького апарату. Адже в результаті реорганізації армія митного начальства може сильно порідшати. Але для експортерів та імпортерів дані ініціативи обернуться збільшенням "представницьких" витрат на митників.

Відповідно до наказу ДМСУ № 548 "Про оптимізацію структури митних органів" Новгород-Сіверська митниця приєднана до Чернігівської, Дністрянська - до Вінницької, Глухівська - до Сумської. Старобільська стане частиною Луганської, Амвросіївська - Східної та Ягорликська - Дністровської. На реорганізацію відведено три місяці, вже з 15 вересня на приєднаних митницях не буде проводитися повноцінне оформлення товарів (вони почнуть функціонувати як митні пости).

У Держмитслужбі говорять, що це лише початок масштабних структурних трансформацій, головною метою яких є приведення структури митниці у відповідність з адміністративним поділом країни. Після нинішньої реорганізації буде 37 регіональних митниць. Як мінімум до кінця року по кілька їх залишиться в Одеській, Запорізькій, Дніпропетровській, Сумській, Закарпатській, Київській областях і в АР Крим. "Ми хочемо зменшити кількість управлінських посад. Замість декількох начальників митниць залишиться один, замість чотирьох заступників - два. Така реорганізація зовсім не означає, що люди, чиї пости будуть скорочені, залишаться без роботи. Їх переведуть на інші посади в рамках служби", - повідомив "Деловой столице" заступник директора департаменту організації митного контролю ДМСУ Григорій Мальчик.

Але, як показує практика, реорганізація стає хорошим приводом, щоб провести чистку кадрів. "З кожним приходом нового глави Держмитслужби процес розвертають у діаметрально протилежному напрямку. Якщо новий начальник застав його на стадії укрупнення структури митниці, то він починає займатися дробленням і навпаки. Це ідеальний спосіб поставити на керівні пости лояльних людей", - відзначає юрист, який очолював митний напрям в одній зі столичних юрфірм. І в поточному році вже є підтвердження цієї практики.

1 червня почала роботу Харківська обласна митниця, утворена з Харківської і Куп'янської. Її керівником призначений екс-начальник служби внутрішньої безпеки Сергій Іванов. Главу Куп'янської митниці Сергія Макеєнка звільнили за хабарництво. А куди подівся лояльний до Юлії Тимошенко попередній керівник Харківської митниці Віктор Вечер, незрозуміло, оскільки ніяких офіційних повідомлень про його звільнення не оприлюднювалися.

Бізнес більше турбує інше: структурні зміни на митниці можуть істотно збільшити "представницькі" витрати суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності. "Харків, де тепер буде проходити всі оформлення вантажів, що завозяться через пости зони діяльності Харківської регіональної митниці, розташований за 120 км від Куп'янська, де пункт ліквідували. Як тепер буде проходити оформлення товарів, скільки грошей, часу і нервів на це доведеться витратити - невідомо", - каже "Деловой столице" начальник відділу ЗЕД Куп'янського молочноконсервного комбінату, голова Громадської ради при Куп'янської митниці Андрій Масний.

Аналогічна проблема виникла і у компаній, що раніше оформляли вантажі на Ягорликській митниці. Тепер їм необхідно буде працювати з Дністровською митницею. "У Котовську, де розташовувалася Ягорликська митниця, працює другий (після Одеси) за розмірами в регіоні ринок промтоварів, формуються вагони для постачання металобрухту на метзавод у Рибницю у Придністров'ї. Балтський молокозавод, швейна фабрика, хлібокомбінат - всі вони оформлялися тут. Через цей пункт найзручніше ввозити килими і тканини з Молдови, з якою у нас безмитний режим. Частину бізнесу можуть просто згорнути, адже незрозуміло, чи вигідно буде витрачати час і гроші на оформлення усіх цих товарів за сотню кілометрів", - нарікає голова Громадської ради при Ягорликській митниці, керівник представництва компанії "PST Україна" в Котовську Павло Драчинський.

На митних постах можна буде оформляти лише вантажі, до яких у інспекторів немає ніяких претензій, а також товарні партії, що не вимагають проходження спеціальних видів контролю. Адже контролюючі служби - від санітарного та фітосанітарного контролю до відділів тарифів, митної вартості та боротьби з контрабандою - будуть розташовані на регіональній митниці. У більшості європейських країн кількість митниць, як правило, відповідає адміністративно-територіальному устроєві. Але зважаючи на наявність єдиного вікна для проходження вантажів їх мала кількість не створює таких незручностей бізнесу, як в Україні.

У центральному апараті Держмитслужби вже підготували пропозиції, покликані згладити для бізнесу негативні наслідки від реорганізації митних органів. "Ми плануємо винести на розгляд Кабміну зміни до Митного кодексу, що розширюють повноваження місцевих митниць. Адже сьогодні, наприклад, рішення з перевантаження, вивантаження, перепакування товару, а також ряду інших операцій можуть приймати лише начальники митниць. Ми пропонуємо передати частину цих повноважень керівникам постів", - говорить Григорій Мальчик.

У неофіційних бесідах підприємці побоюються, що тепер за позитивне вирішення їхніх питань митникам доведеться заносити більш великі валізи аргументів. Адже одна справа домовитися "на місці", а інша - з начальником більш високого рангу. На думку виконавчого директора Центру захисту підприємств малого бізнесу Оксани Продан, укрупнення ставить своєю метою сконцентрувати корупційні потоки на митниці: чим менше начальників, тим більше їм дістається.

Олексій Набожняк, "ДЖеловая столица"
15 червня 2010р.

Теги: митниця. митний пост, вантаж

НОВИНИ: Економіка

03:28
/ 5
Енергоспівтовариство спільно з АМКУ розслідуватиме монопольні зловживання ДТЕК на "острові" Ахметова, звідки отримує електроенергію Закарпаття
17:59
/ 1
Із березня запрацює віртуальний реверс зі Словаччиною, який "Газпром" блокував 5 років
03:01
/ 1
У січні закарпатці вирізали 4,8% "приватних" корів
13:16
Торік підприємствами Ужгородщини реалізовано промислової продукції на суму 7468,5 млн грн
16:59
/ 2
Закарпатський "Єврокар" у січні-2020 випустив на 5% менше авто, ніж у січні торік
11:56
/ 4
Під час візиту австрійської делегації на "Єврокар" обговорили потенціал подальшого розвитку автоіндустрії на Закарпатті
16:35
Торік на Закарпатті обсяги виробництва будівельної продукції зросли на 8%
14:56
/ 1
Суд підтвердив фіктивність компанії Gofer Mining PLC, яка маскувала рейдерство "інвестиційною" діяльністю на Закарпатті
16:43
Після короткочасного відродження газовидобувна галузь Закарпаття пішла на спад
13:57
/ 4
OpenMarket продає арештований ужгородський машинобудівний завод "Тиса" за 7,2 млн грн
19:23
/ 12
Через "зелений тариф" для можновладців у січні вартість електроенергії для бізнесу може зрости на 20-25%
03:20
Електрика для закарпатців має подешевшати
13:42
/ 7
На Закарпатті за рік удвічі поменшало кіз та овець
14:14
/ 3
Для відновлення повноцінної роботи аеропорту "Ужгород" виконані практично всі умови – керівник Украероруху
12:10
/ 9
На Закарпатті фіксують найстрімкіші темпи падіння промисловості
10:34
/ 4
Закарпаття і надалі залишається регіоном із найбільшим падінням виробництва молока
17:52
Соціально-економічне становище Закарпатської області у січні-жовтні 2019 року
17:41
Підприємствами й організаціями Закарпаття за січень-вересень освоєно на 15,3% менше капітальних інвестицій, ніж торік
17:35
/ 1
З початку року іноземні інвестори "вклалися" в економіку Закарпаття на 11,6 млн грн
12:04
Підприємства Закарпаття упродовж 9 місяців здійснювали експорт послуг до 77 країн, імпорт – з 42 країнами
10:32
На Закарпатті створюють потужний автомобільний кластер
17:58
Форум ініціатив відбувся у Соломонові на Ужгородщині
02:12
/ 2
День Свободи і Гідності відзначили у Хусті та Тячеві
17:34
/ 2
Перший приватний винороб Закарпаття готується отримати офіційну ліцензію
22:23
/ 5
Авіакомпанія "Азур Ейр Україна" з Тячева потрапила в ТОП-10 найбільш успішних компаній галузі
» Всі новини