Як повідомив Закарпаття онлайн начальник Державної житлово-комунальної інспекції Едуард Маляр, більшість із звернень – це скарги мешканців багатоповерхівок на якість надання житлово-комунальних послуг та їх вартість. Зокрема це стосується послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Мешканці багатоповерхівок незадоволені тим, що комунальні підприємства не можуть забезпечити з тих чи інших причин належний рівень надання цієї послуги.
Нині ж діє урядове нововведення, адже згідно відповідної постанови Кабміну громадяни вперше отримали право суттєво впливати на тариф з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та обирати послуги, які потрібні саме для їх будинку. Так, тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій повинен формуватись окремо по кожному багатоквартирному житловому будинку і лише після проведення громадських слухань з мешканцями цього будинку. На громадських слуханнях мешканці житлового будинку можуть відмовитись від деякого переліку послуг, що надає житлово-експлуатаційна організація. Відтепер нове збільшення цін за послуги цих установ (або підприємств, що виконують їх функції) буде неможливим, якщо про тарифи напередодні не поговорять у кожній багатоповерхівці. Загалом на Закарпатті ЖРЕРи обслуговують близько три тисячі будинків на кілька поверхів. Як свідчить практика, нерідко підприємства закладають у квартплату ціну тих робіт, які для споживача неактуальні. Наприклад, обслуговування ліфта, який не працює роками. Або прибирання прибудинкової території, яка насправді за ним не закріплена.
Так, завдяки проведенню громадських слухань цілий ряд статей, які закладаються у тарифи, можуть бути зменшені або взагалі скасовані, якщо мешканці беруть на себе виконання деяких послуг.
Згідно нововведень, щоб затвердити обґрунтований тариф на утримання будинку та прибудинкової території, підприємство, яке надає послуги, доводить до відома мешканців інформацію про розмір тарифу і його складові. Після цього необхідно провести громадські слухання серед мешканців будинку і прийняти рішення про затвердження обґрунтованого тарифу і його складових. Процедурою передбачається подати ці пропозиції до органу місцевого самоврядування, щоб місцева влада затвердила нові тарифи своїм рішенням. До участі у громадських слуханнях готові долучатися й фахівці Державної житлово-комунальної інспекції, яка здійснює контроль за виконанням вимог постанови. Про проведення громадських слухань органи місцевого самоврядування зобов’язані повідомити інспекцію.
Начальник Держжитлокомунінспекції у Закарпатській області Едуард Маляр просить мешканців тих будинків, де ще не відбувалися такі слухання, взяти в них активну участь і при цьому підняти проблеми, які є найбільш актуальними для громади.