Індустріальний парк на українсько-угорському кордоні має допомогти депресивним територіям

На українсько-угорському кордоні планують розбудувати промисловий парк.

Індустріальний парк на українсько-угорському кордоні має допомогти депресивним територіям

Завдяки цьому проекту Закарпатська та Саболч-Сатмар-Березька області, що їх називають "депресивними регіонами", можуть отримають нове дихання. Бо промисловий, парк передбачає будівництво нових підприємств, залучення інвестицій на пільгових умовах, створення робочих місць, відрахування до місцевих бюджетів. Угорська сторона вже має подібний приклад роботи й готова ним поділитися. Українська сторона готовність поки що лише декларує – відповідні закони держава лише розробляє.

Науковці з українських та угорських інститутів, міністри регіонального розвитку й будівництва України та Угорщини, посли, прикордонники, митники та представники органів місцевого самоврядування обговорювали днями ідею промислового українсько-угорського парку та шляхи його реалізації.

Українці говорять про подібний досвід – спеціальна економічна зона Закарпаття дозволила свого часу залучити завод зі складання автомобілів "Єврокар", низку філій потужних світових компаній.

Угорці хваляться 15-річним досвідом промислового парку на кордоні з Австрією. Зараз хочуть цей позитив перенести й до України. Генеральний консул України в угорській Ніредьгазі Іван Іванчо пояснює, що спочатку буде створений індустріальний парк на території Угорщини, а потім буде зроблене дзеркальне відображення на українську територію.

Промисловий парк шлях до ЄС

Угорська сторона уже принесла відповідні пропозиції – готові варіанти проектів індустріального парку зі свого боку. Українці ще роздумують, де саме розташувати майбутній промисловий парк. Голова Фонду розвитку транскордонного співробітництва Іван Устич каже: "Це має бути територія, що працюватиме як годинник: митні переходи, колії тощо, аби підприємці не мали жодних проблем".

У створенні такого промислового парку зацікавлені обидві сторони, переконує посол Угорщини Андраш Баршонь. Він зауважує, що і Закарпаття, і угорська область Саболч-Сатмар – є депресивними регіонами, мають високий рівень безробіття і взагалі не мають промислових підприємств. На тлі всього цього та економічної кризи промислова зона перш за все поліпшила б життя місцевого населення. Крім того Баршонь висловив переконання, що "таке співробітництво означає, що українці стануть швидше членами Євросоюзу, ніж держава загалом".

Щоправда, самі підприємці, які працюють в Україні, з надзвичайним скептицизмом ставляться як до нинішньої конференції та її планів, так і до перспектив створення індустріального парку. Кажуть, найбільша біда в цьому плані – відсутність законодавства про індустріальні парки. Відповідний закон поки що пройшов перше читання. А поки його ухвалять та розроблять механізми реалізації, можуть минути й рік-два. Затягнути такі процеси може ще й політична нестабільність.

Надія Петрів, Радіо Свобода
19 лютого 2010р.

Теги: індустріальний парк, українсько-угорський, депресивний, інвестиції, Саболч-Сатмар

НОВИНИ: Економіка

16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
16:18
У серпні споживчі ціни на Закарпатті зросли на 0,6%
01:28
З Харківщини на Закарпаття релокувалися 11 компаній корпорації родини Шуфані
20:51
/ 2
В Ужгороді будують завод із виробництва лікарських препаратів з плазми крові
20:22
/ 2
На Закарпатті за рік податкові надходження від туристичної галузі зросли на 45%
20:43
На Закарпатті запрацював "сухий порт" "Термінал Чорнотисів"
13:52
Кооператив із Закарпаття третину врожаю яблук продав у Європу
11:38
У Горонді на Закарпатті планують збудувати вже три сухих порти
17:38
На кошти ФАО кооператив з Берегівщини планує виробляти вино
20:17
/ 6
Кабмін сьогодні зареєстрував новий індустріальний парк у Мукачеві: планують залучити 36 млн євро інвестицій
» Всі новини