Газотранспортники Закарпаття запевняють, що Європа перебоїв із газом не знає

У цьому переконує начальник Закарпатського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів (ЗЛВУМГ), заслужений працівник промисловості України, депутат обласної ради Федор Лукіта.


Газотранспортники Закарпаття запевняють, що Європа перебоїв із газом не знає

— Федоре Васильовичу, що нині являє собою відоме не тільки усій Україні, а й далеко за її межами Закарпатське лінійне виробниче управління магістральних газопроводів, яке очолюєте вже упродовж багатьох років?

— Щодо головного завдання нашого управління, де працюю ось уже 34-й рік поспіль, пройшовши шлях від майстра по капітальному ремонту промислових об'єктів до начальника управління, то воно з плином часу залишається незмінним. Це — забезпечення транзиту російського природного газу до країн Центральної і Західної Європи та споживачам Закарпатської області. На сьогодні наш високопрофесійний колектив, в якому зайнято 413 фахівців, забезпечує експлуатацію 614 км магістральних газопроводів, значна частина яких знаходиться на висоті понад тисячу метрів над рівнем моря, дві газокомпресорні станції (ГКС) у с Росош Свалявського та с Часлівці Ужгородського районів загальною потужністю 224 МВт, дві газовимірювальні станції (ГВС) у Берегові та Ужгороді загальною продуктивністю більше 100 млрд. куб. м у рік, оснащені сучасними системами визначення кількості та якості газу, й понад 20 газорозподільних станцій (ГРС).

— Цей перелік основних фондів та виробничих засобів Закарпатського ЛВУМГ свідчить наскільки серйозним є очолюваний вами підрозділ у газотранспортній системі України...

— Звичайно. Наша висока технічна й технологічна оснащеність зумовлена не тільки безпосереднім сусідством із країнами ЄС, а передусім тим, що нашим фахівцям доводиться працювати у складних важкодоступних гірських умовах. Адже природний газ — це не тільки велике благо цивілізації, без якого людство нині собі життя не уявляє, а й зона підвищеної небезпеки. Тому й операторами газокомпресорів у нас працюють люди з вищою технічною освітою.

— 3 огляду на відомі проблеми в газовій сфері як вам працюється з початку цього року?

— За 8 місяців нами транспортовано природного газу до країн Європи в кількості 47,7 млрд. куб. м та споживачам нашої області — 254,5 млн. куб. м.

— Цифри вражаючі...

— Так. Але я повинен зауважити, що вони є меншими у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

— Чому?

— Тому, що з часу нашумілої газової війни Росії проти України на початку минулої зими, від якої потерпала вся Європа, виникла й утверджується на практиці тенденція до скорочення обсягів споживання дорогого природного газу та його заміни іншими відновлювальними джерелами енергії не тільки в країнах ЄС, а й в Україні. Але ми не допустили скорочення чисельності працюючих чи зменшення зарплати. Мені особливо приємно констатувати, що за 8 місяців нинішнього року нашим управлінням сплачено податків до бюджетів усіх рівнів, внесків до Пенсійного фонду та інших соціальних платежів на загальну суму 7 млн. 402 тис. грн., що значно більше порівняно з відповідним минулорічним періодом.

— Як готуєтесь до роботи в зимових умовах?

— З початку нинішнього року, незважаючи на фінансово-економічну кризу, нашим управлінням виконано обсяг ремонтних робіт і робіт з капітального будівництва навіть більше, ніж за 3 попередні, порівняно благополучні роки. Наприклад, упродовж цьогорічного серпня в Міжгірському районі ми виконали таких робіт на суму майже 20 млн. грн. Отож настання зими нас не лякає, бо до неї підготувалися завчасно і надійно. Словом, виробничі потужності нашого управління дозволяють відразу збільшити транзит російського природного газу, якщо виникне така потреба, майже у два рази.

15 вересня 2009р.

Теги: Ужгород, Часлівці, ГТС, Європа, газ, газопроводи, транзит, Федір Лукіта

НОВИНИ: Економіка

17:38
На кошти ФАО кооператив з Берегівщини планує виробляти вино
20:17
/ 6
Кабмін сьогодні зареєстрував новий індустріальний парк у Мукачеві: планують залучити 36 млн євро інвестицій
18:51
/ 5
ФДМУ готує до приватизації агропромислову фірму "Леанка" на Закарпатті
22:57
У першому півріччі на Закарпатті кількість новостворених суб’єктів господарювання на 1464 перевищила кількість тих, хто припинив бізнес
23:08
Закарпатська митниця: Євросоюз залишається основним постачальником імпорту
15:52
На Закарпатті найбільше туристичного збору надійшло у бюджети Ужгорода, Поляни, Баранинців
17:13
На Закарпатті підприємство вирощує кілька видів екзотичних грибів
22:17
Закарпатська область належить до числа лідерів за зростанням надходжень єдиного податку
13:38
Через аномально раннє тепло закарпатські виноградарі зелені операції проводять мегаінтенсивно
13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
» Всі новини