Як повыдомили "Закарпаття online" в управлінны інформації та зв’язків із громадськістю Закарпатськоъ облдержадміністрації, з кожним роком „Тур’євроцентр” значно розширює свою географію. З року в рік тут знаходять нових ділових партнерів, у тому числі і зарубіжних.
Однозначно можна констатувати, що із туризмом на Закарпатті ніяк не гірше, а подеколи й краще. Як зауважив заступник голови облдержадміністрації Володимир Гоблик, наша область має надзвичайно високий туристично-рекреаційний потенціал, і його треба сповна використовувати. Останніми роками ця галузь дуже активно розвивається, відкриваються нові туристичні комплекси і санаторії тощо. На сьогодні мережа санаторно-курортних, туристично-рекреаційних та готельних закладів нашої області нараховує 318 об’єктів. Тож цілком закономірно, що все більше відпочиваючих і туристів відвідує нашу область.
Юрій Зубко, заступник міністра культури і туризму України, на виставці не вперше, тож для нього прогрес ярмарку очевидний.
– За багатьма показниками Закарпаття – приклад розвитку туризму України, особливо зеленого. Економічна криза дала унікальну можливість туристичним регіонам, – переконаний Юрій Зубко. – Вони й запропонували якісний туристичний продукт. Нині маємо позитивну статистику і по зимовому сезону, і по літньому. Криза допомогла переорієнтувати потоки туристів, які відтепер відкривають для себе Україну.
На думку посадовця, варто ламати стереотипи у наших туристів, які звикли до так званого матрацного відпочинку: лежати під ультрафіолетовими променями протягом тижня-двох. Слід орієнтувати їх на активний відпочинок, відвідання історико-культурної спадщини. Є вже і тут позитивна динаміка. До прикладу, історичний Батурин, як повідомив Юрій Зубко, лише за І півріччя цього року відвідало вдвічі більше туристів, ніж за весь минулий рік. Ну, а Закарпаття може слугувати прикладом розвитку зеленого туризму для інших областей.
Відтак розвивається і туристична інфраструктура. У порівнянні з іншими регіонами України, на Закарпатті відчутний й європейський підхід, констатував Юрій Зубко. Також він подякував обласній владі за увагу, яка приділяється галузі туризму.
Марія Шетеля, директор туристичної компанії, про зелений туризм знає не з чуток. На виставці-ярмарку вона представляє міжгірську Колочаву – село музеїв. За словами пані Марії, їх у її рідній Колочаві п’ять. Відтак туристам, крім комплексного сервісу, пропонують приїхати, пожити, побачити, відпочити від кризи. Такий відпочинок зазвичай недорогий, проте якісний і цікавий. У Колочаві ж гостей селять у приватних садибах, національних хатах. Є й невеличкий готель. Годуватимуть тут місцевими стравами, зокрема колочавською ріплянкою. Не забули й про екскурсії – до озера Синевир, Хустського, Мукачівського, Ужгородського замків.
Богдан Пранничук безпосередньо опікується питаннями сільського, екологічного, садибного туризму й прагне, аби він став цілорічним. "Говоримо зелений, а розуміємо і білий (у зимовий період) туризм, – пояснює Богдан Дмитрович. – На жаль, правове поле дещо розмите. Добре, коли б прийняли відповідний закон. Бо сільський зелений туризм стрімко розвивається. Наше завдання – й надалі підтримувати ці тенденції".
"Тур’євроцентр – Закарпаття 2009" розмістив свої експозиції у спортивному комплексі "Юність" і працюватиме протягом трьох днів. Подивитися є що і фахівцям, і відвідувачам. Цьогоріч, за словами директора Міжнародної виставки-ярмарку „Тур’євроцентр – Закарпаття 2009” Петра Голіцина, свої туристично-рекреаційні й інші можливості демонструють близько 140 учасників. На ярмарок завітали гості не лише з України, а й сусідніх європейських країн, а також Греції та США.