Торік крісельний витяг не дозволяли експлуатувати під приводом того, що треба замінити трос. Попри те, що об’єктивно потреби в цьому не було, 18 тонн троса таки замінили, але й після цього тривалий час довелося оббивати пороги різних інстанцій, аби кріселка таки запрацювала. Однак уже згодом, у розпал сезону, витяги почали знеструмлювати, а нещодавно невідомі зрізали дві опори та пошкодили підстанцію на витягу “ВЛ-1000”. Всі ці витяги належать Ужгородському відділку Львівської залізниці.
Директор бази “Красія” та крісельного підйомника Василь Бельо зазначає: “Наразі крісельний витяг у робочому стані, попри це начальник Держнагляду з охорони праці тиждень тому на нараді почав з того, що кріселка працювати не буде, оскільки не має паспорта. Але якщо відсутність паспорта — причина закриття, то треба закривати майже всі витяги, оскільки фактично жоден із витягів у області не має паспорта. Цікаво також, чому Держнагляд з охорони праці не виніс свій припис щодо крісельного витяга навесні, а тільки зараз, коли нам і так встромляють палиці в колеса невідомі. Нам зрізали дві опори й пошкодили станцію на бугельному підйомнику “ВЛ-1000”. Поряд зі зрізаними опорами невідома фірма вже викопала котловани під нові опори й ставить там свій підйомник. Так що зимовий сезон цьогоріч очевидно буде зірвано. Всі місця на зимовий період на нашій базі в Кострині вже продані, але ж люди їдуть сюди не для того, аби жити на базі, а кататися на лижах. За фактом пошкодження майна та заподіяння матеріальної шкоди ми написали заяву до міліції, однак звідти отримали відповідь, що кримінальної справи не порушуватимуть. Це при тому, що комісія встановила суму завданих збитків у 48 178 гривень.”
Кореспондент газети "РІО" другого листопада звернувся телефоном до начальника Великоберезнянського райвідділу міліції Степана Олага, аби дізнатися, чи порушена кримінальна справа за цим фактом. Пан Олаг телефоном давати коментарі відмовився, повідомив тільки, що справа за фактом пошкодження опор порушена й ведеться слідство. Чому керівник міліції надав журналістові неправдиву інформацію — не відомо, відомо тільки, що ще 23 жовтня пан Олаг своїм підписом затвердив постанову про відмову в порушенні кримінальної справи (копія — в редакції). У порушенні справи відмовили на підставі того, що, за висновками міліції, залишкова вартість підйомника складає не 48 178 тис. грн., а тільки 10 355 грн. 18 копійок, а кримінальна відповідальність за ст. 194 ККУ настає за умисне пошкодження майна на суму, яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, а це наразі 43 750 грн. Відтак старший ДІМ УМВС України в Закарпатській області підполковник міліції М. Опаленик постановив: “У порушенні кримінальної справи за фактом пошкодження бугельного витягу “ВЛ-1000” гірськолижної бази “Красія” відмовити на підставі п. 2. ст. 6 КПК України у зв’язку з відсутністю злочину, передбаченого ст. 194 КК України.” Відтак треба розуміти — якщо справу порушувати відмовилися, то й винних не шукатимуть.
Після цієї відмови начальник Ужгородської дирекції залізничних перевезень Олександр Єфіменко звернувся до обласного управління СБУ та Генеральної прокуратури України з проханням вжити відповідні заходи, оскільки безкарно нищиться державне майно.
Щодо невідомої фірми, яка споруджує поряд з існуючими витягами свої, вдалося з’ясувати — це ТОВ “Вишка”, офіс якого у Великому Березному, а юридична адреса в Києві. Головний інженер, якого вдалося знайти на будівництві, будь-яку інформацію про підприємство й будівництво надати відмовився, а на запитання, чи відомо йому щось про зрізані опори, відповів, що знає про це, однак його підприємство не має до цього жодного стосунку.
Начальник управління туризму Закарпатської ОДА Олександр Марченко повідомив, що крісельна дорога перебуває в аварійному стані, торік були випадки, коли вона зупинялася, також були певні суперечки між Львівською залізницею та Вишківською сільрадою щодо землі, оскільки землі відведені під покоси, а “Укрзалізниця” не хоче за них платити гроші, а платять орендну плату тільки за землю під опорами. Зі свого боку Василь Бельо зазначає, що “Укрзалізниця” має відповідні акти на землю, однак суд чомусь визнав їх нечинними, наразі подали апеляцію до Львівського апеляційного суду.
Про фірму-інвестора, яка будує на Красії новий гірськолижний комплекс, О. Марченко повідомив тільки, що новий комплекс споруджує ТОВ “Вишка” згідно з генпланом, за попередньою інформацією вартість проекту до 80 мільйонів євро, будівництво розраховане на 3—5 років. Траси для цього проекту розробляли австрійські фахівці, були розмови про те, що якийсь один підйомник запрацює найближчим часом.
На запитання, чи не буде зірвано цьогорічний гірськолижний сезон на Красії через зрізані опори та ситуацію навколо закриття крісельного витягу, О. Марченко відповів: “Щодо конфліктних ситуацій між господарюючими суб’єктами, то цим мають займатися правоохоронні органи. Я не думаю, що цьогорічний зимовий сезон на Красії може бути зірваний, там є й інші менші витяги. Наразі я не можу сказати, чи буде працювати крісельний витяг. Створена комісія й з другої половини листопада будемо вибірково перевіряти. Загалом в області є 63 витяги, з яких торік працювали 57, цьогоріч плануємо, аби працював 61”.
Попри оптимізм пана Марченка, слід зазначити, що ще пара витягів на Красії й справді є, однак на 500-метрових витягах цікаво кататися хіба що новачкам, а досвідченим лижникам там робити нічого. Але менше з тим. Головна проблема у цьому випадку та й у багатьох інших лежить у площині прозорості дій влади та правоохоронних органів, які своїми діями дають підстави сумніватися у своїй чесності.
"Ужгород.net.ua"
04 листопада 2006р.
Теги: