Крім того, спровокувати зростання вартості нафтопродуктів у роздробі може і підвищення акцизів на нафтопродукти.
При цьому Куюн зазначив, що більшість аналітиків сходиться в думці, що ціни на нафту 2009 року залишатимуться на низькому рівні через економічну кризу і, як наслідок, падіння попиту.
"Крім того, європейські й українські переробники дуже стурбовані фактом, що очікується введення в лад 3 дуже великих нафтопереробних виробництв в азіатському регіоні. Є передумови, що потоки палива, які йшли з Європи до Азії, підуть навпаки - з Азії до Європи", - сказав Куюн.
При цьому він зазначив, що в такий спосіб буде створено додатковий тиск на ринок у вигляді надлишкових обсягів нафтопродуктів.
25 грудня Верховна Рада збільшила ставки акцизного збору на бензини моторні (А76-А98) на 83,3%, або на 50 євро за тонну порівняно з нині чинними, до 110 євро/тонна.
Акциз на дизельне паливо (важкі дистиляти) підвищується: зі вмістом сірки більше ніж 0,2% з 45 євро/тонна до 95 євро/тонна; зі вмістом сірки від 0,035% до 0,2% з 35 євро/тонна до 85 євро/тонна; зі вмістом сірки від 0,005% до 0,035% з 30 євро/тонна до 80 євро/тонна; зі вмістом сірки не більше ніж 0,005% з 20 євро/тонна до 70 євро/тонна.