Через Закарпаття проляже Транс'європейська залізнична магістраль

Чотири країни Євросоюзу і Україна домовилися про створення Транс'європейської залізничної магістралі. На думку експертів, Україні проект обійдеться в $35 млрд.

Міністри транспорту України, Франції, Італії, Словенії та Угорщині підписали Декларацію про наміри з проекту Транс'європейської транспортної мережі №6. Проект являє собою залізничну магістраль «Ліон (Франція) - Трієст (Італія) - Дивача - Копер/Дивача - Любляна (Словенія) - Будапешт (Угорщина) - Чоп (Україна)». Більше того, магістраль передбачена продовжити до Києва з перспективою розвитку залізничного сполучення до Москви.

«В останньому абзаці Декларації зазначено, що міністри виявили бажання продовжити даний пріоритетний проект Єврокомісії до Києва з перспективою розвитку залізничного сполучення до Москви», - розповів виданню Геннадій Рак, начальник управління зовнішньоекономічних зв'язків Міністерства транспорту, що був присутнім під час підписання.

Міністри країн, що підписали декларацію, домовилися в найкоротший термін уводити в дію всі ділянки вищевказаної залізничної ділянки. «У нас, звичайно, є залізничне сполучення між Чопом і Києвом, але воно в жахливому стані, - говорить Рак. - Тому дорогу потрібно модернізувати, поліпшити стан полотна, можливо, навіть прокладати нові шляхи». Окремою проблемою, за його словами, є тунель на ділянці Бескіт - Скотарське, яке потрібно «приводити в робочий стан».

Однак, як стверджує екс-керівник адміністрації залізниць «Укрзалізниці» Василь Гладких, для перетворення в життя ідеї такого транс'європейського коридору Україні потрібно буде повністю перестелити залізничне полотно. «Україна не перший раз пропонує ЄС такий проект. Щоб європейські швидкісні поїзди погодилися йти через нас, ми повинні їм надати можливість іти хоча б зі швидкістю 300 км/год, - розповів виданню Гладких. - А так по нашому полотну з такою швидкістю йти не можна - колія просто не витримає».

За його словами, повне перестилання полотна обійдеться Україні в $35 млрд. «Така сума пояснюється, наприклад, тим, що відповідно до вимоги до швидкісного шляху, авто- і залізничні магістралі не повинні перетинатися, у нас же на ділянці Київ - Чоп таких переїздів близько 120-150. Винесення кожного автопереїзду під землею коштує $15-25 млн.», - підраховує Гладких. Повна реконструкція «Бескітського» тунелю обійдеться ще в $40 млн. Виділення цієї суми, за словами Гладких, уже передбачено в бюджеті на 2007 рік.

За словами Рака, уже цього року Мінтранс почне роботу з дослідження залізничних колій і визначенню обсягів фінансування. А до 2010-го проект, аж до продовження коридору до Москви, планують повністю завершити. Залізничний напрямок «Ліон - Трієст - Дивача - Копер/Дивача - Любляна - Будапешт - Чоп» проходить паралельно з Пан’європейським транспортним коридором №5.

Україна планує вкласти більше $3,2 млрд. у розвиток міжнародних транспортних коридорів до 2011 року.
Дело
19 жовтня 2006р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

11:16
/ 20
На Тячівщині виробник меблів планує залучити 160 працівників із Бангладеш
11:26
Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) вирішила підтримувати малих виробників вина Одеської та Закарпатської областей
18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 59
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 6
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
» Всі новини