— Миколо Михайловичу, чим, власне, займається очолювана вами структура?
— Насамперед повинен наголосити, що Україна має один із найбільших транзитних рейтингів, і тому повніше використання її транзитного потенціалу може давати їй великі прибутки. Зрозуміло, що Закарпаття в державі має в принципі найвищий такий потенціал, оскільки межує з країнами ЄС — Угорщиною, Словаччиною та Румунією, з яких у напрямку із заходу на схід Європи та навпаки найбільший автомобільний транспортний потік іде через КПП «Тиса» на українсько-угорському кордоні та через КПП «Ужгород» на українсько-словацькому кордоні. Забезпечити більш ефективне використання транзитного рейтингу якраз покликане створене державне підприємство Мінтрансзв язку України «Укрінтеравтосервіс». Отож і наша філія діє з березня 1997 року. Я очолюю її вже дванадцятий рік поспіль.
Відтоді відбулися значні зміни. Зокрема пункти служби міжнародних перевезень (СМАП), розташовані на держкордоні, нещодавно відійшли від нашої філії повністю. У володінні «Укрінтеравтосервіс-Закарпаття» на сьогодні залишилися два термінали: автотер-мінал «Закарпаття» в Ужгороді поряд із центральним офісом філії по вулиці Тельмана, 111, а в Чопі — сервісна зона пункту пропуску «Тиса», два пункти автомобільного сервісу (ПАС) у смт Чинадійово Мукачівського і в с. Дяково Виноградівського районів. Маємо розвинуту мережу пунктів харчування для водіїв. Працюють у нас 2 потужні тягачі-евакуатори для надання технічної допомоги міжнародним автоперевізникам на дорогах. Це своєрідна система «SOS» швидкої технічної допомоги, що функціонує у взаємодії зі службою ДАІ (плюс чіткий радіозв'язок «диспетчер-водій» аж до перевалу — так звана «водійська хвиля» — єдина для міжнародних перевізників).
Оскільки всі транспортні засоби, котрі займаються міжнародними перевезеннями, повинні бути обладнані спеціальними приладами — тахографами, без яких до країн ЄС їх ніхто не впустить, то ми відкрили 4 пункти з сервісного обслуговування тахографів. Це в Ужгороді, Чопі, Чинадійові та Дякові. Із червня нинішнього року автотермінал «Закарпаття» отримав статус вантажно-митного комплексу (на сьогодні він є для автотер-міналу найвищим). Тут відбувається оформлення вантажного транспорту як на експорт, так і на імпорт, діє, крім іншого, склад тимчасового зберігання вантажів і транспортних засобів для фізичних осіб і митна лабораторія.
— Отож філія «Укрінтеровтосервіс-Закарпаття» вже надає увесь комплекс сервісних послуг від кордону і по всьому транспортному коридору руху міжнародних автоперевізників?
— Так. До сказаного слід додати, що у нашій філії є кімната відпочинку для водіїв, душові, медпункт і пункт харчування із цілодобовим режимом роботи. В автотерміналі «Закарпаття» виконуємо роботи по розвантаженню й завантаженню каміонів.
За три квартали поточного року доходи нашої філії збільшились у 1,5 раза порівняно з відповідним минулорічним періодом. А зарплата в колективі зросла удвічі, і її середній розмір уже перевищує 1,7 тис. грн. на місяць. Завдяки цьому проти січня—вересня 2007 року відповідно збільшилася і сплата філією податків до бюджетів усіх рівнів.
— Мабуть, цьому сприяло і залучення інвестицій?
— За два останні роки наша філія, наприклад, інвестувала у розбудову сервісної інфраструктури області понад 5 млн. грн. Це в основному власні, тобто зароблені нашим колективом, кошти, і трохи нам допомогла грошима Асоціація спілки міжнародних автоперевізників (АСМАП) України.
— А до Євро-2012 маєте якусь програму?
— Справді, філія «Укрінтеравтосервіс-Закарпаття» серйозно готується до цього футбольного чемпіонату, який проводитиметься в Україні та Польщі. Оскільки саме через наш край влітку 2012-го перемішатиметься значна кількість футбольних уболівальників, то до початку євротурніру нами буде завершено будівництво сервісної зони на пункті пропуску «Тиса» і реконструкцію ПАС у смт Чинадійово на трасі Чоп-Київ та в с Дяково під європейські стандарти. До слова, в нинішньому році у Чопі на пункті пропуску «Тиса» ми закінчили будівництво вагового комплексу для зважування автомашин на виїзд з України та благоустрій території сервісної зони на цьому пункті пропуску. Реконструкція дозволить нам обслуговувати як легковий, вантажний транспорт, так і ті автобуси, що здійснюють міжнародні перевезення. Що туди буде входити? Пункти швидкого харчування людей і санітарно-побутових послуг, зокрема прибирання автобусів, їх миття, заправлення водою та інше.
Успішному поступові нашої філії безумовно сприяє і тісна співпраця з митними органами та перевізниками. У цьому питанні висловлюю особливу подяку представникові АСМАП України у Закарпатській області, депутату облради Василю Лінтуру, регіональній раді міжнародних автоперевізників Закарпаття, очолюваній Михайлом Шкрібою, і, звичайно, головам — ОДА Олегу Гаваші й обласної ради Михайлу Кічковському, котрі розуміють наші проблеми, які завжди підкидає життя, й допомагають оперативно їх вирішувати.