ТОВ «Уждорбуд» виграло тендер на «Нове будівництво лісової автомобільної дороги в кв.1-3, лісництво «Шипот», та кв.29 Лютянського лісництва, філії «Ужгородське лісове господарство» ДП «Ліси України». Будівництво обійдеться лісівникам у 9,2 млн гривень.
Важливо, що траса майбутньої автодороги проходить через виділи 1 і 2 кварталу 3 лісництва «Шипот», де ростуть праліси та старовікові ліси. Згідно із статтею 39-1 Лісового кодексу України у пралісах, квазіпралісах та природних лісах рубки усіх видів та будівництво автодоріг заборонене. За знищення таких лісів передбачена кримінальна відповідальність.
Раніше з цією ж компанією лісівники уклали договір на будівництво нової автотраси через захисні ліси кварталу 29 Нижньоворітського лісництва філії «Свалявське ЛГ» неподалік села Латірка Нижньоворітської громади, саме там, де нині компанії з групи УК «Вітряні парки України» Єфімова-Мкртчана будують вітряки.
Квартал 29 у Нижньоворітському лісництві по відношенню до 8 і 9-ого вітряків ВЕС «Нижні Ворота-1» (схема зі звіту ОВД)
Планована «Ужлісом» нова автодорога також збігається із логістичними потребами «Вітропарків» для їхніх ВЕС на полонині Рівна і горі Гостра. Прокладати її почали із села Збини Жденіївської громади у лісфонді «Свалявське ЛГ» і, оскільки траса майже повністю збігається із червоним туристичним маршрутом із Пашківців до полонини Рівна, підготовчі лісові роботи повністю знищили останній.
Лісорубні квитки на рубки під дорогу у кварталах 1-3 лісництва «Шипот» та кварталі 29 Лютянського лісництва видали у лютому і березні 2025 року. І хоча рубка значиться як іще не розпочата, її вже майже завершили.
«Закарпаття екологічне» зафіксувало це 5 квітня. «Ще два повороти і ми на Рівній. Це 2-3 дні», - прокоментували журналістам чоловіки, які назвались найнятими працівниками «мукачівської» компанії, що здійснює рубку.
Фото зрубаних під дорогу дерев та знищені локалітети підстніжника (занесений до ЧКУ), 5 квітня 2025 року
Геоточки з фото по відношенню до траси, зроблені під час натурної перевірки. Зеленою лінією позначені квартали з пралісами
За даними відкритого реєстру лісорубних квитків, рубки веде кооператив «Дорога». Берефіціарами зареєстрованого у Мукачеві кооперативу є Михайло Ганчєв, Олександр Власов, Мілена Власова та Анатолій Власов. Зокрема, Олександр Власов у 2024 році подавав декларацію як головний спеціаліст департаменту економічного та регіонального розвитку Закарпатської ОВА, а джерела в обласній військовій адміністрації вказують на нього як колишнього або позаштатного працівника УСБУ області.
Також Власов – один із бенефеціарів створеного рік тому ТОВ «Кейтеринг Дінер». Поточна сума договорів компанії з «Ужгородською міською багатопрофільною клінічною лікарнею» Ужгородської міської ради на послуги по забезпеченню харчування стаціонарних хворих військовослужбовців становить 63,2 млн грн.
Чому ми згадали Ужгородську міську раду? Тому що «Уждорбуд», компанія, яка за підсумками тендеру лісівників будуватиме автодорогу після того, як кооператив Власова зрубає в «Ужлісі» ліс включно з пралісами, через свого теперішнього керівника Олександра Бабича пов’язана із двома відомими родинами облцентру – міського голови Ужгорода Андріїва і Ковачів. Розповідаємо як.
ТОВ «Уждорбуд» засноване у 2020 році ужгородцем Іваном Кобою та Анатолієм Готрою з пропискою у Лумшорах Тур’є-Реметівської громади. Коба був одним із засновників ВАТ «Ужгородський фурнітурний завод» – товариства, якому у вигляді акцій «непопулярного» активу перейшло майно колишнього фурнітурного заводу «Більшовик». У 2021 році керівником ТОВ став Олександр Бабич.
Доступний аналітичній системі YouControl контактний номер телефону компанії належить Бабичу і у одному із застосунків для ідентифікації мобільних номерів підписаний, зокрема, як «Саша Євроімекс», «Олександр Бабич (Євроімекс-інвест)», «Саша Ужстав» та ще у кількох варіаціях з назвами цих компаній.
ТОВ «Євроімекс» входить до бізнес-групи родини Ковач і родини Андріїв, кінцеві бенефіціари – Сергій Ковач, Андрій Андріїв, Влада Микола Андріїв (останні – брат і дружина мера Ужгорода Богдана Андріїва).
ПП «Євроімекс-інвест» – кінцеві бенефіціари Федір Касинець і Юрій Сас. Касинець – бізнес-партнер родини Ковач по Воловецькому колективному підприємству «Агрошляхбуд». «Агрошляхбуду» належить щебеневий кар’єр у селі Ялове Жденіївської громади, звідки використовуються матеріали на будівництві вітряків у Нижніх Воротах.
ТОВ «Ужстав» – бенефіціар Олександр Касинець (син Федора Касинця – ред.). «Ужстав» разом з іншими компаніями Касинця заснували ТОВ УК «Індустріальний парк «Ужгород».
"Закарпаття екологічне"
До михайла 11.04.2025 / 11:23:36
А при чому тут народ. Земля належить державі а не людям. Якщо народ виступить проти варварської рубки то держава усіма службами буде тероризувати активістів. Забудовники автопарку зараз у змові з державою роблять те що хочуть
Михайло 10.04.2025 / 20:42:06
Варвари, шкода що народ пасивний, тому й роблять беззаконня у справжній перлині Карпат
Лемко 10.04.2025 / 20:16:20
суки
Ліс 10.04.2025 / 17:27:09
Будьте прокляті виродки
Кісіндбер 10.04.2025 / 16:12:59
Вирубати весь ліс, спалити відходи, розчистити площадку це основне
Микита 10.04.2025 / 09:17:57
Власов, через Завадяка передай мою долю за обіди. Старий Глагола мав розрахувати на усіх.