Як повідомляється, нещодавно ДП "Ліси України" оголосило тендер на будівництво лісової автомобільної дороги в межах лісництв філії "Ужгородське лісове господарство". Дорога має пройти через квартали 1-3 лісництва "Шипот" та квартал 29 Лютянського лісництва, й вести до полонини Руна, на якій планується будівництво вітропарку. Частина цих територій є пралісами та їх охоронними зонами, що робить таке прокладання дороги незаконним та загрожує унікальним природним екосистемам України.
Відповідно до офіційного висновку, виділ 1 кварталу 3 лісництва "Шипот" належить до пралісів, а виділ 2 до їх охоронної зони (території навколо виділених пралісів). Окрім того, ці виділи входять до складу проєктованої пралісової пам’ятки природи “Праліси лісництва Шипот”, та її охоронної зони відповідно.
Проєкт будівництва дороги грубо порушує чинне законодавство України, адже праліси, квазіпраліси та природні ліси є національною природною спадщиною України відповідно до ст. 391 Лісового Кодексу України. Будь-яке втручання, включно з усіма видами рубок, будівництвом та прокладанням шляхів, випасанням худоби, промисловою заготівлею недеревинних лісових продуктів, проїзд транспортних засобів (крім доріг загального користування та служби лісової охорони) є незаконним. Окрім того, будівництво дороги в цій зоні порушує міжнародні зобов’язання України, зокрема Бернську конвенцію та Рамкову конвенцію про охорону та сталий розвиток Карпат.
Праліси Карпат — найстаріші лісові екосистеми України, які формувалися століттями й не зазнали людського впливу, відтворити їх у сучасних умовах просто неможливо. Праліси та недоторкані ліси становлять 1/3 від усіх лісів планети. У Центральній та Східній Європі залишилось менш як 320 тисяч гектарів таких лісів, 100 тисяч з яких, за оцінкою WWF, — знаходяться в Україні. Це робить нашу країну унікальним європейським центром дикої природи та недоторканості.
Будівництво дороги в пралісах призведе до знищення цих цінних екосистем, фрагментації лісів, збільшення ерозії ґрунтів та порушення гідрологічного режиму. WWF-Україна закликає ДП "Ліси України" відмінити тендер на будівництво дороги, а Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України публічно надати правову та експертну оцінку ініціативи ДП "Ліси України".
Ужгородські лісівники будуватимуть дорогу під вітряки на Рівній через праліси (ДОКУМЕНТИ)
Читателю 30.03.2025 / 16:02:40
Будівництво в заповідних та охоронних зонах в Закарпатській області - вітряні електростанції, дороги до них, міні- та мікрогідроелектростанції, та ін.. – можливе через те, що представники влади області на всіх рівнях страждають на патологічну жадібність. Їм завжди мало грошей і вони готові робити їх на чому завгодно, навіть на продажі рідної землі
Читатель 30.03.2025 / 14:02:38
Будівництво в заповідних та охоронних зонах в Закарпатській області - вітряні електростанції, дороги до них, міні- та мікрогідроелектростанції, та ін.. – можливе через те, що представники влади області на всіх рівнях страждають на комплекс меншовартості. Вони намагаються в будь-який спосіб сподобатися своїм босам в столиці. Пригадаймо хоч би те, як виборці дружно голосували за кандидатів у народні депутати до Верховної Ради за приблуд з Києва Медведчука та Суркіса. А пересічні виборці слухняні щодо бажань обласних, районних керівників. «Риба гниє з голови».