Подія стала завершальною стадією підготовчого етапу у межах проєкту Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) і Міністерства розвитку громад та територій України «Міський громадський транспорт ІІ», який дозволяє і підвищити мобільність громадян, і поліпшити екологічну ситуацію в містах. Як наголошується, Ужгород працював над проєктом понад 4 роки.
Для реалізації проєкту ЄІБ профінансує 3,9 млн євро, які місто отримає на пільгових умовах – під 2,75% річних. Через 10 місяців після внесення Мінфіном авансового внеску завод «ЕлектронМаш» – вітчизняний виробник, який став переможцем міжнародного тендеру – має поставити електробуси в Ужгород.
Як відомо, автобуси цього підприємства складають автопарк Комунального підприємства "Ужгородський муніципальний транспорт", курсують вулицями Ужгорода вже понад 6 років і отримують лише схвальні відгуки пасажирів.
Підписанню контракту передували 18 підготовчих етапів, до процесу були залучені структурні підрозділи міської ради, зокрема департамент фінансів та бюджетної політики, відділ транспорту, КП «Ужгородський муніципальний транспорт».
Директор ТзОВ «Завод «ЕлектронМаш» Володимир Будзан додав, що контракт передбачає також постачання потужної зарядної станції, основних запасних та витратних запчастин, обладнання та інструментів для технічного обслуговування та ремонту, супутніх послуг. Перший електробус підприємство випустило у 2015 році, і він уже понад 8 років успішно курсує Львовом. Електробуси, які мають поставити в Ужгород, довжиною 10 метрів, зможуть перевозити близько 90 пасажирів, мають 27 сидячих місць. Пробіг на одному заряді – 250 кілометрів із включеними системами опалення або ж кондиціювання.
Виробник дає 2 роки загальної гарантії, 15 років на кузов від наскрізної корозії, 5 років на батарею тощо. Згідно із контрактом, представники заводу проведуть в Ужгороді навчання для персоналу і надаватимуть технічну підтримку протягом усього гарантійного терміну.
За словами директора КП «Ужгородський муніципальний транспорт» Віталія Готри, планується, що електробуси їздитимуть у центральній частині міста – замість тих автобусів, маршрути яких пролягають через центральну частину.
Загалом тепер підприємство має 40 автобусів «Електрон», на маршрутах їздять 25 й перевозять щодня близько 16 тисяч пасажирів. Решту автобусів подали на участь у конкурсах на інші маршрути у місті, і якщо підприємство виграє, то вони ними почнуть курсувати. Коли на вулиці виїдуть й електробуси, підприємство зможе перевозити щонайменше 30 тисяч пасажирів на день.
Варто додати, що крім КП «Ужгородський муніципальний транспорт», перевезення в Ужгороді здійснюють ще 3 приватні перевізники.
Як повідомлялося, роботу із реалізації проєкту щодо придбання електроавтобусів та станції живлення у межах угоди «Міський громадський транспорт ІІ» Ужгородська міська рада розпочала у грудні 2020 року, одразу після підписання документу між урядом України та Європейським інвестиційним банком.
На початковому етапі проєкту попередньо визначили 18 міст-учасників з України, серед них був і обласний центр Закарпаття. Закупівлі у межах цього проєкту здійснювалися шляхом відкритих міжнародних торгів.
Фото електробусів ілюстративні, з сайту заводу-виробника.
Як раніше повідомляло Закарпаття онлайн, в Ужгороді міськрада незаконно віддала під комерцію прибудинкову територію, відкрито кримінальне провадження.