Закарпатська церковна аномалія: погляд з Києва

На жаль, на Закарпатті церковні, етнічні та культурні питання стали прикриттям для антиукраїнської і антидержавної діяльності. А це вже з суто церковних розборок переходить в сферу загроз національній безпеці України

Закарпатська церковна аномалія: погляд з Києва

25 березня українська урядова делегація на чолі з прем’єр-міністром Денисом Шмигалем візитувала Ватикан. Щодо змісту переговорів з Папою Римським інформації небагато, а пресслужба Святого Престолу повідомила, що мова йшла про певні гуманітарні акції та «питання, що представляють спільний інтерес». А значить, з великою долею ймовірності, піднімалася й проблема Мукачівської греко-католицької єпархії (МГКЄ), яка діє в Закарпатті. А ситуація там давно вийшла за межі суто міжцерковних стосунків. Чому ж таке напруження навколо МГКЄ?

Прем'єр-міністр України Дмитро Шмигаль під час зустрічі у Ватикані з Папою Римським Франциском, 25 березня 2021

Фото: vaticannews.va

Прем'єр-міністр України Дмитро Шмигаль під час зустрічі у Ватикані з Папою Римським Франциском, 25 березня 2021
 

Дві унії – два шляхи?

Як відомо, в Україні паралельно існують дві греко-католицькі церкви – УГКЦ та МГКЄ. Перша веде свій історичний початок від Берестейської унії 1596 р., мукачівські греко-католики – від більш пізньої Ужгородської унії 1646 р. Причому канонічно обидві були пов’язані з Київською митрополією Константинопольського патріархату.

Здавалося б, чому не можна обидві унії вважати частинами одного історичного процесу. Це дає УГКЦ привід постійно говорити про аномальність розділення церков Володимирового хрещення та ініціювати об’єднання. Наразі МГКЄ ухиляється від прийняття цієї пропозиції, пояснюючи свою окремішність тим, що існує своя особлива «мукачівська традиція», яку потрібно зберегти від розчинення в «галицькій» УГКЦ. Крім того, духовне джерело виникнення МГКЄ, на її думку – це місія Кирила та Мефодія, які начебто хрестили народи, що населяли Закарпаття. Але історично цей аргумент не доведений.

Крім того, популяризатори ідеї кирило-мефодіївського хрещення Закарпаття (яке було раніше Володимирового), наприклад, стверджують, що облогу Царгорода в 860 році здійснили закарпатські русини, а угорська мова має слов’янське походження. Зрозуміло, що ці антиісторичні твердження нівелюють всі спроби довести і факт кирило-мефодіївського хрещення закарпатців-русинів. То невже лише історична традиція може стати на заваді об’єднання вірян одного обряду в межах однієї країни?

Русинський фактор

Канонічно МГКЄ входить до складу Русинської греко-католицької церкви разом зі Словацькою, Угорською, Хорватською ГКЦ, апостольськими екзархатами в Чехії, Сербії та Чорногорії, та митрополією Піттсбурга в США. При цьому в самій МГКЄ вважають себе Церквою-Матір’ю Русинської ГКЦ, яка, втім, не є централізованою структурою та спирається на етнічне підґрунтя: мовляв, русинський народ має унікальну ідентичність, відмінну від української, і тому має право на свою ексклюзивну церкву (включаючи і русинську діаспору).

Фото: mgce.uz.ua

Архієрейське богослужіння у храмі Воскресіння Господнього Мукачівської Греко-Католицької Єпархії, смт Міжгір’я-Поточна, 11 квітня 2021
 

У Словаччині, Чехії та Угорщині русини визнані окремим етносом та нацменшиною. Але «українська» МГКЄ не може довести, що вона – русинська церква. Навіть віряни цієї церкви, звернувшись до Папи з проханням підпорядкувати МГКЄ Верховному Архієпископу УГКЦ (Святославу Шевчуку), наполягають, що більшість в церкві становлять якраз українці. Крім того, для угорськомовних вірян створено окремий вікаріат. Тому, попри всі аргументи МГКЄ, сьогодні це не етнічно-автономна, а географічно-периферійна церковна структура. А посилання на русинство має поганий присмак: адже, на відміну від моноетнічних Угорщини та Словаччини, в Україні це стало синонімом не етнічної самобутності та національно-культурної унікальності, а політичного сепаратизму, підтримуваного країною-агресором – Росією.

Sui juris

У МГКЄ є і своя канонічна «фішка». Мова йде про статус sui juris (самоуправної церкви «свого права», яка керується напряму з Ватикану). В православ’ї це щось схоже на ставропігію – підпорядкування церковної одиниці не місцевому єпископу, а напряму предстоятелю всієї церкви. МГКЄ запевняє, що цей статус надано їй безпосередньо Римом. А тому лише Ватикан може прийняти рішення щодо канонічної долі єпархії.

Але ці запевнення теж викликають багато дискусій. Справа в тому, що статус sui juris надано Русинській ГКЦ. Сама ж МГКЄ користується «по ліцензії» цим самоврядним статусом лише тимчасово, до досягнення внутрішньоцерковної згоди щодо юрисдикції. Нещодавно опубліковано документ, за яким МГКЄ має лише status quo, що тимчасово «захищає» її від переведення в юрисдикцію УГКЦ.

 Архієрейське богослужіння Мукачівської Греко-Католицької Єпархії, Мукачево, 03 квітня 2021

Фото: mgce.uz.ua

Архієрейське богослужіння Мукачівської Греко-Католицької Єпархії, Мукачево, 03 квітня 2021


«Русинська митрополія» – фантом чи стратегія?

Попри свою очевидну периферійність, МГКЄ наголошує на стратегії подальшої розбудови. І в цьому контексті є одна з найбільш таємничих історій, щодо якої ходить багато чуток – це так звана «Русинська митрополія». За переказами, це мала б бути повноцінна наддержавна греко-католицька централізована церква з кафедрою в Мукачевому і власним та справжнім канонічним статусом sui juris. Грубо кажучи, це виглядає як «збирання русинських земель» (Україна, Словаччина, Угорщина, Хорватія, Чехія, Сербія, США). Чутки про такі плани ходять вже давно, і ще у 2012 році тодішній очільник МГКЄ Мілан Шашік жорстко заперечував, що в планах є «Русинська митрополія».

Але замовчування теми або вимоги її не обговорювати лише підігрівають конспірологічні настрої на кшталт «для МГКЄ Закарпаття – то не Україна». Кожні заяви спікерів МГКЄ починають сприйматися з недовірою та дають приводи для широких інтерпретацій. Наприклад, новинарі звернули увагу, що 27 березня цього року апостольський адміністратор МГКЄ Ніл Лущак назвав свою єпархію «Церквою», і висловили припущення, що це не випадкова обмовка. Крім того, певне занепокоєння викликала акція по розповсюдженню в соцмережах «стрічки незалежності» МГКЄ з тим самим написом sui juris та гаслом «Ми є Церква свого права». З канонічної точки зору, єпархія не може сама проголошувати себе повноцінною Церквою, а тому всі ці акції викликають у спостерігачів логічне питання щодо їхньої проміжної та кінцевої мети.

Масла у вогонь підливає той факт, що Ватикан ще в 1995 році був готовий підвищити мукачівську єпархію до митрополії – але у складі УГКЦ. В самій же МГКЄ пояснюють, що на таку трансформацію всередині єпархії немає внутрішньої згоди. Тому в даному випадку МГКЄ мала б почути і з розумінням поставитись до зовнішніх насторожених реакцій. Але мукачівці все зводять лише до заперечень та звинувачень у наклепі.

Фото: zakarpattya.net.ua

Глава УГКЦ Патріарх Святослав Шевчук (в центрі) під час єпископської хіротонії владики Ніла Лущака (справа), Ужгород, 12 січня 2013 р.
 

Політичний антураж

За великим рахунком, весь цей екзотичний статус МГКЄ та її культурні претензії могли би толеруватись в межах концепції релігійних або національних прав і свобод. Але проблема та причина такої пильної уваги до діяльності МГКЄ в тому, що єпархія існує не в сферичному вакуумі. Політична ситуація в Закарпатті вже давно, як в тому мемі, «викликає глибоку стурбованість». Бурхлива історична доля регіону обумовила величезне сплетіння політичних, етнічних, економічних, культурних та релігійних конфліктів інтересів та суперечливих альянсів. І більшість з них небезпідставно сприймається як загроза територіальній цілісності та національній безпеці України.

Про угорську діяльність на зменшення українського впливу в регіоні знають усі. Місцевий політикум, здається, дуже іронічно ставиться до української державності, на словах демонструючи повну українськість. Більшість лояльна угорському впливу, тим більше що це підкріплюється відповідним фінансуванням.

Немає жодних сумнівів, що в регіоні активізується Віктор Медведчук, чия проросійська діяльність стала кісткою поперек горла навіть Володимиру Зеленському. Медведчук втратив загальноукраїнський медіавплив, але ніщо йому тепер не заважає зайнятись розхитуванням ситуації в сприятливих регіонах. Закарпаття – перше з них.

Не останню роль тут грає і церковний чинник. В політичних іграх вже давно бере участь Московський патріархат, який історично був церковним монополістом на Закарпатті, і який послідовно підтримує політичне «русофільське» неорусинство. «Русини» ще в 1991 році почали боротьбу за автономізацію Закарпаття (в 1994 році навіть з’явився проект постанови про проголошення Підкарпатської автономної республіки). Все це переросло в сепаратистський політичний рух. У всіх на вустах бурхлива діяльність священника УПЦ МП Дмитра Сидора, який не перше десятиліття за російської підтримки носиться з проектом транскордонної незалежної держави «Підкарпатська Русь». Один з його колег, «прем’єр-міністр республіки Підкарпатська Русь» та голова «сойму русинів» Петро Гецко в 2014 році на прес-конференції в Ростові погрожував Україні, що русини можуть відкрити другий фронт паралельно з донбаським. І здається, що Московський патріархат був готовий до цього фронту по максимуму.

Фото: cityreporter.ru

Петро Гецко на пресконференції в Ростові

Багато церковних об’єктів побудовано на стратегічно важливих точках, деякі з них – без дозвільних документів (що неможливо без протекції місцевої влади). І це тільки крапля в морі, бо описувати всі антиукраїнські витівки Московського патріархату в Закарпатті – довга справа. Ідея держави «Підкарпатська Русь» або навіть русинської автономії викликає абсолютну алергію у угорців, які самі свого часу вимагали Притисянську автономію.

Все це дає приводи дорікати МГКЄ, що вона (свідомо чи несвідомо) втягує себе в гру на боці не тільки сусідніх країн – Угорщини та Словаччини, але й країни-агресора – Росії. Провід єпархії запевняє, що це лише спекуляції та фантазії прихильників теорії змов. Але факт залишається фактом: Московському патріархату вкрай невигідно об’єднання греко-католиків навколо української ідентичності. Як доказ – свіже відео з вже згаданим о. Дмитром Сидором, який захищає МГКЄ від «асиміляції» з «галицько-українською» УГКЦ. Такий віртуальний альянс між УПЦ МП та МГКЄ наштовхує на певні висновки щодо ролі останньої в розхитуванні ситуації в регіоні.

Кому це вигідно?

В недопущенні приєднання МГКЄ до УГКЦ дуже зацікавлені наші західні сусіди – Словаччина та Угорщина. Не секрет, що у Ватикані в українські справи активно втручається угорське та словацьке лобі, якому регулярно дорікають в цілеспрямованій дезінформації Апостольського престолу щодо ситуації в Закарпатті. Свіжий приклад: 27 лютого архієпископ і митрополит Гайдудорозький Фюлеп Кочіш, очільник Греко-католицької церкви в Угорщині, на особистій аудієнції у Ватикані висловив стурбованість «поширенням українського впливу» в МГКЄ. При цьому він вдався до некрасивої та нечесної маніпуляції: «ми були б дуже раді, якби Мукачево могло зберегти свою незалежність, яка, виходячи з історії, завжди належала йому, оскільки єпархія завжди була безпосередньо підпорядкована Папі Римському».

Фото: dilo.net.ua

Папа Франциск прийняв главу Греко-Католицької Церкви в Угорщині Фюлеп Кочіш Гайдудорозький на особистій аудієнції у Ватикані
 

Але це неправда: коли Закарпаття потрапляло під угорську юрисдикцію, МГКЄ підпорядковувалась угорському єпископу. А коли ці території переходили до складу інших держав, Угорщина наполягала на відновленні незалежності МГКЄ. Власне, як така Мукачівська єпархія з безпосереднім керуванням з Ватикану була створена в 1771 році саме як запорука її незалежності від підпорядкування Егерському єпископу в складних політичних умовах.

Все виглядає як процес повзучого угорського поглинання МГКЄ. І зберегти власну «не-українську» ідентичність мукачівцям не допоможе навіть статус sui juris. В МГКЄ вже створено свій угорський вікаріат, поступово підвищується роль угорської мови в якості богослужбової (українську мову формально не забороняють, але й не вітають). В самій Угорщині русинська мова хоча й має статус мови етнічної меншини, але чисельність її носіїв постійно зменшується. Тому в Угорської греко-католицької церкви є всі можливості позбавитись історичного русинського походження та переформатувати Русинську ГКЦ без жодних сантиментів до МГКЄ та її україномовної пастви. Хотіли втекти від української асиміляції – і потрапили під асиміляцію угорську.

Не полишає надій на підсилення свого впливу на Закарпатті і Словаччина. Попередник Ніла Лущака Мілан Шашік був етнічним словаком. Одним з найімовірніших кандидатів на посаду правлячого єпископа МГКЄ джерела називають Кирила Васіля, теж етнічого словака. Одночасно створено грантову програму Європейського Інструменту Сусідства «Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна», за рахунок якої активно фінансуються потреби МГКЄ. Хочуть в Римі чи не хочуть, але ці факти теж викликають певну стурбованість Києва, який задається неприємним питанням: чию ж національно-культурну ідентичність сьогодні захищає провід МГКЄ? Та на якій підставі представники іноземних релігійних організацій втручаються у внутрішні українські справи?

Покійний Єпископ Мукачівської греко-католицької єпархії Мілан Шашік та єпископ-помічник Ніл Лущак

Фото: credo.pro

Покійний Єпископ Мукачівської греко-католицької єпархії Мілан Шашік та єпископ-помічник Ніл Лущак
 

У всьому винен Ватикан?

27 березня апостольський адміністратор МГКЄ Ніл Лущак оголосив, що сама єпархія не має жодного бажання змінювати канонічний статус, але все залежить виключно від рішення Ватикану, який призначає керівництво єпархії. Раніше Лущак повідомляв, що Ватикан підтримує і «мукачівську традицію», яку треба зберігати.

Однак це перекладення відповідальності на Ватикан виглядає не дуже етично, адже всі попередні спроби Апостольської столиці оформити одну українську греко-католицьку церкву наштовхувались на спротив саме керівництва МГКЄ. Так, єпархія проводить свої внутрішні плебісцити, за якими, наскільки відомо, приблизно половина вірян – за об’єднання з УГКЦ, але 2/3 духовенства – проти. Це їхній вибір, на який держава вплинути не може і не має права. Але згадаємо, що sui juris для МГКЄ мав певне політичне підґрунтя. Сьогодні на положення церков в Україні теж впливає непроста політична ситуація, особливо після 2014 року. І status quo вищеописаного status juris МГКЄ не може тривати вічно.

ЗМІ вже давно звинувачують Ватикан в застосуванні щодо Закарпаття так званої «остполітік» – дипломатичної східної політики, направленої на співпрацю з урядами країн Східної Європи та пострадянського простору.

На жаль, на Закарпатті церковні, етнічні та культурні питання стали прикриттям для антиукраїнської і антидержавної діяльності. А це вже з суто церковних розборок переходить в сферу загроз національній безпеці України, на які держава не має права дивитись байдуже. Ватикан не може ігнорувати кордони пострадянських країн, державний устрій та політичну ситуацію. Загадаймо випадок з головою білоруських католиків Тадеушем Кондрусевичем (уродженцем та громадянином Білорусі), якого під впливом політичної ситуації в Білорусі було відправлено у відставку. Дуже хотілось би сподіватись, що в Римі прислухаються не тільки до закарпатського лобі МГКЄ, але й до українських аргументів. Мудре рішення Ватикану здатне покласти край політичним загрозам з поганим релігійним присмаком, припинити спекуляції та повернути спокій у регіон. Тим більше це було б дуже доречно в умовах загострення на Донбасі.

Богослужння з нагоди храмового празника Благовіщення Пресвятої Богородиці, Мукачівської Греко-Католицької Єпархії, смт Дубове, 7 квітня 2021

Фото: mgce.uz.ua

Богослужння з нагоди храмового празника Благовіщення Пресвятої Богородиці, Мукачівської Греко-Католицької Єпархії, смт Дубове, 7 квітня 2021

 

Тетяна Деркач, Лівий берег

16 квітня 2021р.

Теги: МГКЄ, УГКЦ, Ватикан, sui juris

Коментарі

Нікейський собор.мало рулить 2021-06-04 / 21:21:39
...і життя будучого віку....тіпа дай Боже дожити до 2101 року і в ньому. Це все що я знайшов за 20 років вивчення релігій !!! А так ноль. Нич раз.

Хто де грішить.... 2021-05-31 / 15:43:59
Той в церкві такій грішить, інший в іншу вступає і там грішить. Хтось ніде не вступає, а дома грішить, в селові або городі. Різниця лише в тому між всіми, хто де і кому де зручніше грішити. Вот і вся формула. Ціла лінія оборони між людьми і Богом виникла. І ні діти, ні нормальні люди які хотіли би просто пожити і робити свою роботу, яку вони добре вміють робити - не можуть прорватися через тих безбожників і беззаконників до Бога де реально добре. А попи не знають як то добре може бути, тай не треба нияких обрядів і молитов із службами всякими. Просто пиво, просто кава, просто жінка, просто чоловік...просто велосипед..

Соборний Гріх - Анафора 2021-05-31 / 15:19:25
Гріх на обожествління хліба і вина священниками, а потім, ще й себе. Таяк би Бога вже не треба було. Хоча Ісус на тайній вечері просто сказав, що цей хліб стане моїм тілом бо я його зїм і воно засвоїться, а ця чаша з вином стане частиною моєї крові...вміст спирту в крові, хто драгер поліцейський дув той знає як то вино стає частиною його крові. А вони колдують над простими словами які чоловік колись сказав кріпившися вечерею перед стражданнями.

Нік, агов 2021-05-18 / 21:42:35
Вашого "Гавроша" тут звати Тетяна Деркач. Промашка. Може окуляри тре?

Нік 2021-05-18 / 13:02:59
Молодець Гаврош, як завжди дослідив детально і доступно написав

місцевий 2021-05-16 / 22:21:26
Просто і доступно!
Без великої унії, мукачівсяка єпрахія - підрозділ римо-католицької церкви. Більше того - Угорської!
Так і хочеться перефразувати Dura lex, sed lex: Важко сприйняти, але це факт!

про дві унії 2021-05-16 / 20:01:11
https://www.radiosvoboda.org/a/akt-uniyi-1646-roku-hreko-katolyky-zakarpattia/31257720.html

Іван 2021-05-16 / 14:49:00
Шо?Бандера?Скільки Бандера вбив євреїв на Закарпатті під час другої світової?А скільки вбили мадярські фашисти , родичі яких є зараз союзниками Ніла, Береша і Ко, під проводом Фенцика в Закарпатті-85 тисяч євреїв поїхали в печі концтаборів діти, дорослі, старі - всі, плюс цигани!
По населенню мадяри винищили одне місто таке як Мукачево з селами Куштановицею з Верхнім Коропцем з Лавками або три райони Перечинський, Великоберезнянський і Воловецький, от таких друзів має наше "духовенство"

до читачам інструкцій 2021-05-15 / 21:39:54
То що за псевдоукраїнські "Видать", "мерещиться", "кошмарах"? Що, Business as UNusual писати українською?

читачам інструкцій 2021-05-15 / 11:33:00
Страшні є ті українці, якими так мерещиться в очах ненависників українського в Україні. В очах тих, хто мертво засіли у фірмі Береш і Co. Видать, їм ночами часто сняться сни, після яких вони виють на повний місяць, відчувають далекий і примарний запах крові. Зранку вони знов чинитимуть з себе ягняток-жертв, жорстоко постраждалих від зазіхань і переслідувань "українських націоналістів". А тому й готові молитися хоч на кремлівського чорта лисого, хоч за його слугу Мертвечука. Щоб приймати від них срібняки - як компенсацію за виплекані в нічних кошмарах фальшиві "переслідування". Все згодиться, все піде в діло - заради процвітання фірми. Business as usual.

Дан 2021-05-15 / 10:55:45
Першочергова задача Берешів, Курахів, Баників, Чубірків заговорити цю тему єдності,показати що їм все пофіг, вибрати інші теми, бо в мутному болоті рибка ловиться- провести конференцію, збори, про Бандеру написати, згадати Київ нам не указ, бо ми з Закарпаття ми нигда не були пуд Києвом (сєпари), короче весь набор КГБ...
а сила народу - обєктивна правдива інформація

інструкція є 2021-05-15 / 10:17:39


З фантазіями російської "гібридної" пропаганди - на інші ресурси, де таке толерується. Коментар видалено. Адмін


Veritas 2021-05-15 / 08:07:50
http://www.catholic-hierarchy.org/diocese/dmuka.html
Це подібно до ситуацією з мпешниками, живемо в Україні, а відвідуємо УПЦ МП (російську церкву), а тут На Закарпатті відвідуємо МГКЄ русинську, яка відстоює свою незалежність від УГКЦ!
Чи я не правильно зрозумів суєюрисники?
Тож робімо висновки, народ!!!

Іван 2021-05-13 / 09:43:09
В єдності сила, МГКЄ буде обєднана з УГКЦ,скільки б не впиралися Ніл, Береш, Баник, Курах, Семйон, мадяри і т.д., але скільком тисячам людей ще життя поламають це питання...

Маричу 2021-05-11 / 17:46:15
Маріаповч, що поблизу угорського міста Ньїредьгаза, є насправді центром саме українських греко-католиків. Оскільки всі угорськомовні греко-католики в теперішній Угорщині є нащадками місцевих українців-русинів, яких було змадяризовано максимум в останні півтора-два століття. В Угорщині майже не знають греко-католиків, які б мали історично старе угорське етнічне походження. Питомі угорці-християни належать до римо-католиків і кальвіністів. У греко-католицькій церкві міста Маріаповч знаходиться чудотворна ікона Богоматері (копія Віденської ікони зі собору Святого Стефана, зроблена в XIX ст.), на прощу до якої традиційно ходили якраз українці.

Нік 2021-05-11 / 17:44:18
А Папа Римський зустрічався з Путіном, всьо пропало

Маричy 2021-05-11 / 11:45:14


Не мем, а факт, див. ось тут http://www.***.net/ua/news/view/132391 Там і знімки є. 



Реклама платна. Адмін


Марич 2021-05-11 / 10:47:57
Шевчук і фестиваль освячення дзвону в МаріяПовчі!!!
Новий мем?

горшки побиті! 2021-05-11 / 10:02:21
Війна вже йшла! А Шевчук фестивалив. То був якийсь Іген-Ігенович-вірус?

горшки побиті! 2021-05-11 / 09:58:39
Понеділок, 17.08.2015 | 15:171645 0
15 серпня, у свято Успіння Пресвятої Богородиці глава УГКЦ, верховний архієпископ Святослав (Шевчук) взяв участь у паломництві до центру угорських греко-католиків, що в Маріаповч (Угорщина). А у неділю, 16 серпня разом із архиєпископом Цирілом (Василем), секретарем Конгрегації для Східних Церков, та ієрархами ГКЦ Угорщини освятив Дзвін миру на території цієї святині.

А було так славно! А тепер усьо - ніхто і не запросить, ба на одному гектарі не сяде

НОВИНИ: Політика

11:30
Олімпійський день буде в Ужгороді 23 червня
15:03
/ 10
Київський очільник закарпатських "слуг" розпочав "війну" проти "місцевих" з "Рідного Закарпаття" (ДОКУМЕНТ)
05:14
/ 19
Заступник мера Ужгорода Шимон намагається усунути з посади іншого заступника (ДОКУМЕНТ)
04:19
/ 26
Віктор Пащенко: "Не особистості визначають хід історії, а конкретні умови висувають на авансцену ті чи інші особистості"
20:35
/ 30
Ті, хто підтримують ідею "окремішності" Мукачівської ГКЄ, роблять це не просто так, — о. Василь Мандзюк
10:40
/ 1
Київський апеляційний суд залишив у силі арешт 127 га землі Медведчука на Закарпатті
05:58
/ 4
Угорщина знову відряджає на Закарпаття посадовця, якому заборонено в’їзд в Україну
23:36
/ 1
Наступного тижня ВР голосуватиме законопроєкт про криміналізацію контрабанди
22:43
/ 3
Україна через пів року нарешті дозволила Угорщині призначити генконсулів на Закарпатті
16:34
/ 2
Україна та Словаччина у найближчому часі розблокують роботу аеропорту "Ужгород"
22:22
/ 7
Оприлюднено пофракційне голосування депутатів Закарпатської обласної ради, які "провалили" питання Великоберезнянської школи-інтернату
09:36
/ 2
На Закарпатті скасували посвідки вірмену й росіянину із "санкційного" списку РНБО
17:47
/ 8
Голова Закарпатської ОДА представив свого нового заступника Добромільського
23:40
/ 18
На Закарпатті партія Медведчука влаштувала автопробіг з забороненою комуністичною символікою
16:52
/ 8
Антиугорські листівки у Берегові розклеювали мешканці Дніпра та Києва
14:01
/ 44
Звернення громадськості Закарпаття до Папи Римського
19:45
/ 1
20 травня відбудеться друге засідання другої сесії Закарпатської облради
21:10
Від провокацій до популізму: чи є політичне майбутнє в угорської партії FIDESZ після виключення з більшості Європарламенту?
16:36
/ 12
Десакралізація влади як шанс до реального самоврядування
23:08
/ 4
Поліція розслідує факт порушення рівноправності громадян провокаторами у Берегові
19:16
/ 32
ФОТОФАКТ. У Берегові влаштували чергову "антиугорську" провокацію з неукраїнськими помилками
23:20
/ 26
У понеділок на Закарпаття прибуде словацький ієрарх, що є противником єдності греко-католиків України
14:25
/ 32
Спроби греко-католиків Закарпаття об'єднатися з УГКЦ придушують угорці та словаки, - експерт
15:44
Очільника закарпатських "слуг" покарають максимальним штрафом – рішення фракції
08:55
/ 3
Київський очільник закарпатських "Слуг народу" влаштував вечірку без масок, з конспірацією і салютом
» Всі новини