Перед шлагбаумом Міжнародного автомобільного контрольно-пропускного пункту «Ужгород», що на українсько-словацькому кордоні, в черзі 25-30 вантажівок. Це фури з товаром, які лише прямують до Європи, але їхні водії вже переймаються тим, як повертатимуться. Водій одного з автомобілів Руслан показує рукою на розлогу словацьку рівнину, на якій зо три кілометри дороги перед кордоном проглядаються, і вся вона заповнена вантажними автомобілями. Каже Руслан: «Так, їхати страшно, але що робити? Їхати потрібно. Недавно повертався через Польщу, черга була десь 500 машин. Я не став очікувати, вирішив поїхати через Словаччину. Зараз також думаю, як буду їхати назад».
Спільні дії двох митниць
Митники кажуть, що через проблеми на українсько-польському кордоні всі вантажівки перенаправляються до ближчих, словацьких чи навіть угорських пунктів пропуску. Траплялося таке, за інформацією начальника Ужгородської митниці Михайла Поради, що в окремих пунктах пропуску на Західному кордоні України черги з боку Європи перевищували тисячі вантажівок.Щоб не поглиблювати проблему на українсько-словацькому кордоні, ужгородські митники домовилися зі словацькими про спільні дії. Каже Михайло Порада: «Є протокольна угода, яка підписана на рівні Ужгородської митниці та Регіонального митного управління в Міхайловце стосовно того, що ми зобов’язуємося спільно забезпечувати пропуск не менше 100 вантажних транспортних засобів в обох напрямках. Це наше спільне завдання з метою належної організації роботи в пунктах пропуску з одного й іншого боку».
Обіцянки, обіцянки...
Митники переконують, що працюють майже без кави і відпочинку, і під час виникнення черг за добу пропускають і більше 260 вантажних машин. Цю пропускну здатність можна збільшити, якщо відкрити довгоочікуваний вантажний термінал, збудований в пункті пропуску «Ужгород» за європейські гроші. Здати в експлуатацію його більше півроку не можуть через відсутність під’їзних шляхів. 24 мільйони гривень на їхнє будівництво планували виділити з Держбюджету ще торік, але досі з обіцяного не надійшло ні копійки. Поки що підрядна організація будує дорогу за кредитні ресурси. Це і дасть змогу перейти до нового терміналу, каже Михайло Порада: «Перше й основне завдання, яке ми маємо на квітень, – вжити всіх вичерпних заходів для забезпечення переходу і початку роботи в нових умовах побудованого вантажного комплексу. Ми не можемо більше працювати в такому режимі, тим більше, що завдання, які нині на нас покладені, вимагають однозначного переходу в нові умови з метою максимального використання боксу поглибленого огляду, вагового комплексу, зв’язку, комунікацій тощо».
За попередніми планами, 30 квітня о 20 годині вечора, або 1 травня о 9-ій ранку запрацює новий вантажний термінал на українсько-словацькому кордоні. Новий термінал, як переконують митники, обладнаний, на відміну від діючого, всією сучасною зважувальною та контролюючою технікою. Усе це дозволить пропускати через пункт пропуску «Ужгород» не менше 500 вантажівок за добу.
pfr 2008-04-11 / 15:02:00
Страйк польських митників. У багатокілометровій черзі стоїть водій-далекобійник і кляне все на світі. До нього підходить один із польських митників і питає: “А пан знає, у якому році фашисти напали на Польщу?” “Знаю, - відповідає водій, - у 1939 році”. “А чи знає пан, у якому році фашисти напали на СРСР?” “Звичайно, знаю, - у 1941–му”. “А чи знає пан, що фашисти робили весь цей час – із 1939 року по 1941-й?” “Що?” “Стояли на польській митниці!”