Економічна криза змушує підприємців шукати нові ринки збуту своїх товарів чи послуг. Публічні закупівлі Прозорро - один із найпривабливіших каналів продажу.
Адже ринок державних закупівель у 2019 році перевищив ринок інтернет-комерції більш ніж у десять разів. Просто порівняйте: 839 мільярдів гривень (Прозорро) та 76 мільярдів гривень (електронна комерція).
Крім того, прозорість та відкритість інформації щодо учасників публічних закупівель надає впевненості у чесних правилах гри.
Тому все більше постачальників починають долучатися до участі у тендерах. І тоді постає головне запитання: як виграти тендер. Зважаючи на успішний досвід інших компаній, єдиної магічної формули не існує. Але, якщо взяти до уваги наступні п’ять рекомендацій, то постачальники значно підвищать свої шанси на перемогу.
Звучить досить банально, чи не так? Але чималий відсоток тендерних пропозицій відхиляється просто через те, що вони не відповідають вимогам, які вказав замовник у документації до закупівлі.
Тому при підготовці тендерної пропозиції уважно вивчіть, що саме бажає отримати від вас державний замовник: товар з якими якісними та кількісними характеристиками, які конкретні документи і т.п.
До речі, не ігноруйте додатки до документації та проект договору - там теж може бути важлива інформація, яку необхідно взяти до уваги.
Участь у тендерах вимагає пунктуальності та дисциплінованості. На кожному етапі публічної закупівлі Прозорро є певні регламентовані строки.
Наприклад, для постачальників, які пройшли кваліфікацію у відкритих торгах, призначається дата та час аукціону. Погодьтесь, досить прикро проґавити аукціон через те, що “забув” або з якихось інших причин.
Тому тримайте руку на пульсі та слідкуйте за важливими новинами у тих тендерах, у яких ви берете участь.
У більшості типах публічних закупівель Прозорро є такий етап, як аукціон. Він, власне, визначає переможця - того постачальника, який запропонував найнижчу ціну та тендерна пропозиція якого відповідає усім вимогам.
Аукціон проходить у три раунди по дві хвилини. Тобто потрібно буде досить швидко думати та реагувати на дії інших учасників.
Щоб підвищити шанси на перемогу, краще підготуватися заздалегідь. Наприклад, можна розрахувати ціну, нижче якої ви не будете опускати свою ставку. Крім того, на майданчику Zakupki.Prom.ua є безкоштовний тренажер аукціону - там все, як в реальному аукціоні. Тобто це симулятор, на якому можна потренуватися без жодних ризиків.
Ваш досвід у тендерах - це ваш особистий капітал та актив. Чим більше ви будете брати участь у публічних закупівлях Прозорро, тим швидше ви зрозумієте усі нюанси та тонкощі, які можна відчути тільки на практиці.
Навіть якщо ви програли у тендері - проаналізуйте причини, зробіть правильні висновки, і цей програш також можна буде занести до вашої особистої скарбнички досвіду.
Для того, щоб брати участь у тендерах, у вас повинен бути особистий кабінет на одному із авторизованих торговельних майданчиків. Важливо, щоб інтерфейс особистого кабінету був для вас зручний та зрозумілий. Крім того, додаткові можливості майданчика можуть стати вам у нагоді.
Наприклад, на майданчику Zakupki.Prom.ua можна почитати чи залишити відгуки про контрагента, захистити документи водяним знаком, потренуватися на тренажері аукціонів тощо.
Використовуйте вищезазначені поради, щоб перемогти у тендері. Бажаємо успіхів!