Про це йдеться у заяві підкомісії міноборони Польщі з розслідування катастрофи.
"Інформуємо, що у зв’язку зі зверненням від березня цього року підкомісії з повторного розслідування авіакатастрофи до російської сторони з приводу можливого проведення у Смоленську реконструкції уламків, російська сторона відповіла відмовою",- стверджується в повідомленні.
В МЗС Росії листом від 22 травня 2018 року вказується, що нібито провести реконструкцію уламків літака на місці "без доторкання до них, зміни їх вигляду й особливих ознак" неможливо.
"Позиція російської сторони свідчить про злу волю або абсолютну відсутність компетенцій у сфері розслідування авіакатастроф", - заявила польська сторона.
Вони нагадали, що Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) у своїй інструкції (Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation Doc. 9756 patr.3, chap.8) визнає реконструкцію розбитого літака "дуже важливою і потрібною" у з'ясуванні причин катастрофи.
"Очевидно, що фахова реконструкція, яка відповідає рекомендаціям ICAO, жодним чином не загрожує порушенням, зміною вигляду й особливих ознак літака", - наголошує підкомісія.
"Позиція російської сторони підтверджує діагноз, що міститься в доповіді Ради Європи, який порівнює діяльність Російської Федерації з поведінкою СРСР в питанні геноциду в Катині і прямо називає їх діями, що несуть ознаки провокації", - заявила речник підкомісії Марта Палонек.
Нагадаємо, у середині квітня підкомітет Міноборони Польщі опублікував технічний звіт щодо Смоленської катастрофи, в якому йдеться про те, що літак Ту-154М був зруйнований під час вибуху, а вибухи відбулися над землею.
Попередній звіт розслідування катастрофи від 2011 року, який здійснила підкомісія на чолі з Єжи Міллером, визнали недійсним. Тоді підкомісія дійшла до висновку, що літак розбився, бо пішов на контрольоване зближення з землею. Підкомітет на чолі з Антонієм Мацеревичем назвав попередній звіт заснованим на фальшивих матеріалах і політичному тиску.
Як відомо, 10 квітня 2010 року неподалік від аеродрому "Сєвєрний", що поблизу Смоленська, розбився польский літак Ту-154.
У катастрофі загинуло 96 осіб, зокрема президент Лєх Качинський. Польська делегація прямувала на заходи з нагоди 70-ї річниці Катинського злочину.
Комітет з правових питань і прав людини Ради Європи прийняв резолюцію щодо катастрофи під Смоленськом, в якій вимагає повернення Польщі Росією уламків літака Ту-154М. Документ вказує на те, що постійні відмови Москви є зловживанням права.