У документі зазначається: «Ми, депутати обласної ради, стурбовані ситуацією, що склалася в області у сфері дорожнього господарства.
З кожним роком стан мережі автомобільних доріг погіршується, що негативно впливає на безпеку дорожнього руху та призводить до зростання аварійності на автомобільних дорогах області. Основною причиною руйнування автомобільних доріг є недостатнє фінансування, що унеможливлює проведення ремонтів дорожнього покриття. Фактично з 2014 року капітальний ремонт доріг загального користування державного значення не проводився.
З початку цього року розпочато реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування та забезпечення фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування з державного дорожнього фонду, проте ситуація з фінансування ремонту доріг державного значення залишилася практично без змін.
Згідно із переліком автомобільних доріг загального користування державного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 712 (зі змінами), на балансі служби автомобільних доріг у Закарпатській області знаходиться 921,2 км доріг державного значення, з яких: міжнародні – 355,9 км; національні – 295,1 км; регіональні – 86,9 км; територіальні – 183,3 км.
Відповідно до переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2018 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за програмою 3111020 «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 78-р, передбачено асигнування з державного бюджету в обсязі 436,5 млн грн, з яких 420,0 млн грн для поточного середнього ремонту міжнародних автомобільних доріг.
Отже, відповідно до зазначеного обсягу фінансування у 2018 році здійснюватиметься проведення поточного середнього ремонту лише міжнародних автомобільних доріг протяжністю 31,3 км із 355,9 км, що становить 8,8 %, або 3,4 % від 921,2 км автомобільних доріг загального користування державного значення області, а проведення капітального ремонту доріг державного значення взагалі не передбачено.
При такому підході та у зв’язку із недофінансуванням дорожньої галузі Закарпаття у 2018 році, як і у попередні роки, позитивні зрушення щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування та утворення державного дорожнього фонду унеможливлюються».
Тож для зняття соціальної напруги серед населення, поліпшення технічного стану доріг державного значення області, яка є своєрідними західними воротами для зовнішньоекономічного співробітництва та інтеграції України в європейський економічний простір, депутати Закарпатської облради просять збільшити для області обсяг фінансування з державного дорожнього фонду на проведення капітального та поточного середнього ремонту доріг державного значення та забезпечення своєчасних фактичних фінансових надходжень з урахуванням сезонності виконання дорожніх робіт.
Звернення також направлене народним депутатам України від Закарпатської області для внесення ними відповідної законодавчої ініціативи, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі Закарпатської облради.