Протягом 2007 року до органів державної податкової служби Закарпатської області надійшло 330 письмових звернень громадян, що на 146 звернень (або на 30%) менше, ніж за 2006 рік (476 звернень).
При цьому, кількість письмових звернень до податкових інспекцій області зменшилася з 379 до 232, а кількість письмових звернень до ДПА у Закарпатській області майже не змінилася - 97 за 2006 рік і 98 за 2007рік).
Суттєво зменшилася кількість повторних звернень – майже у 8 разів (з 15 за 2006 рік до 2 за 2007 рік). Спостерігається тенденція зменшення кількості колективних письмових звернень. З 330 звернень, які надійшли до ОДПС області протягом 2007 року, 12 звернень колективних (від 84 громадян), що складає 3,6 % від загальної кількості звернень громадян, тоді як за 2006 рік надійшло 27 колективних звернень від 372 громадян (5,7% від загальної кількості звернень).
Аналіз тематики письмових звернень свідчить про те, що у 2006 року найбільшу питому вагу письмових звернень до ОДПС області – 30% складали заяви за невстановленою формою про відмову від ідентифікаційного номера (138), а у 2007 році найбільшу питому вагу – 29% складають звернення щодо контрольно-перевірочної роботи (96), наприклад, щодо здійснення перевірок осіб, які нелегально займаються підприємницькою діяльністю або не сплачують податки до бюджету в повному обсязі. Інформація, наведена в таких зверненнях, використана під час проведення планових та позапланових перевірок.
На зменшення кількості звернень про відмову від ідентифікаційного номера були спрямовані ряд масово-роз’яснювальних заходів, здійснених минулого і цього року (зустрічі з релігійними громадами і священиками, публікації у ЗМІ, оформлення тематичних стендів у приміщеннямх податкових інспекцій тощо), результатом яких і стало зменшення кількості таких звернень.
Щодо видів звернень, то у 2007 році найчастіше громадяни зверталися із заявами – у 86,6% випадках, значно менше із скаргами – у 6,6 % випадках та з інформаційними запитами – у 6,3% випадках, решта – з пропозицією.
Позитивною є тенденція абсолютного зменшення кількості скарг в порівнянні з відповідним періодом минулого року. Протягом 2007 року до податкових органів області надійшло 22 скарги, в т.ч.18 до облДПА (з яких 15 - на недоліки та неправомірні дії працівників та 3 про ухилення від сплати податків СПД) і 4 скарги до ДПІ та РУ ДСАТ про ухилення від сплати податків СПД. У 2006 році надійшло 29 скарг (в т.ч. 22 до облДПА, з яких 14 на недоліки та дії працівників ОДПС, та 7 до ДПІ, з яких 1 на недоліки та неправомірні дії працівників ОДПС).
За 2007 рік за наслідками перевірок 15 скарг на дії та недоліки в роботі працівників підтвердилися повністю або частково 3 скарги, що становить 20% (за минулий рік з 13 підтвердилися 2 скарги – 15,4%).
За 2007 рік до Державної податкової адміністрації у Закарпатській області надійшло 98 звернень громадян, з яких 79 заяви, 18 скарги та 1 пропозиція.
Кожне третє звернення до облДПА стосувалося контрольно-перевірочної роботи СПД, майже кожне п’яте – скарги, кожне п’яте – питань кадрового характеру та пенсійного або фінансового забезпечення працівників ОДПС, і кожне п’яте – питань оподаткування (податку з доходів фізичних осіб, ПДВ, плати за землю та реєстрації платників податків).
Значна увага приділяється і організації особистого прийому громадян посадовими особами ОДПС. В усіх інспекціях створено належні умови для проведення особистого прийому громадян в громадських приймальнях. Порядок та графіки прийому громадян посадовими особами податкової служби усіх рівнів доведено до громадян через інформаційні стенди в приміщеннях ДПІ, місцеві ЗМІ та веб-сайт облДПА.
Протягом 2007 року посадовими особами ОДПС Закарпатської області проведено 1119 особистих прийомів (на яких прийнято 1131 громадянина), що на 517 прийомів менше, ніж за відповідний період минулого року (було проведено 1636 прийомів громадян 1671 громадянина).
Майже у два рази зменшилася кількість звернень громадян на особистий прийом до посадових осіб ДПА у Закарпатській області – з 60 прийомів за 2006 рік до 34 прийомів за 2007 рік.
Стосовно питань, які порушуються громадянами на особистих прийомах, то як і в минулому році найбільшу питому вагу складають питання оподаткування доходів фізичних осіб 23,3% та питання оподаткування податком на додану вартість 15%.
На зменшення кількості як письмових, так і усних звернень громадян до органів ДПС області у 2007 році порівняно з 2006 роком вплинуло активне проведення масово–роз’яснювальних заходів (семінарів, засідань «круглого столу», сеансів телефонного зв’язку “гаряча лінія” тощо). У 2007 році проведено 4 кущові семінари, якими охоплено всі райони області, за участі заступників голови та провідних фахівців облДПА. У 2007 році продовжено започатковану у 2006 році практику проведення ДПА у Закакарпатській області «Днів відкритого листа» у населених пунктах області за участю заступників голови та фахівців облДПА, представників управління Пенсійного фонду. Для зручності платників податків надаються телефонні консультації, кількість яких постійно зростає. Інформаційне наповнення веб–сторінки ДПА області стосовно змін в оподаткуванні поновлюється щодня.
Результати розгляду звернень громадян постійно висвітлюються у засобах масової інформації. З початку року в друкованих ЗМІ з питань розгляду звернень громадян оприлюднено 78 матеріалів та 55 - на веб – сторінці ДПА у Закарпатській області, з даного питання протягом 2007 року проведено 58 семінарів з громадянами та 45 з працівниками ОДПС.
24 грудня 2007 року стан розгляду звернень громадян розглянуто на засіданні Колегії ДПА у Закарпатській області і прийнято відповідні рішення.