Закарпатські перевізники погрожують перекрити автомагістралі

Другий день у Закарпатті бастують перевізники, які виконують міжнародні рейси на мікроавтобусах, що переобладнані з вантажних. Вони вже звернулися до всіх гілок влади, але з жодної не отримали конкретної відповіді. Влада ж має свою точку зору на такі перевезення.

Забастовка перевізників в Ужгороді, неподалік будівлі Закарпатської ОДА
Забастовка перевізників в Ужгороді, неподалік будівлі Закарпатської ОДА

Житель села Золотарьово Хустського району Закарпаття Юрій рік тому в кредит придбав мікроавтобус марки «Мерседес-Спринтер». Каже, обійшовся він у кілька десятків тисяч доларів США. Ще 4 тисячі умовних одиниць заплатив акредитованому від Міністерства транспорту України інституту, який переобладнав його вантажний автобус у пасажирський, встановив необхідні амортизатори, пасажирські сидіння тощо. Юрій має ліцензоване право на здійснення перевезень і платить податки як приватний підприємець. Якщо йому заборонять і надалі перевозити людей, як виживе – не знає. А виховує трьох синів і іншої роботи в невеличкому селі на Хустині не знайти: «Це є вихід як для нашої сім’ї, так і для всього закарпатського народу. Бо ми перевозимо заробітчан, і вони привозять у наш бюджет гроші, тобто йдуть на ринки, витрачають їх. Ми мільярди гривень завозимо до України, тобто утримуємо ці бюджети».

Для безробітного Закарпаття такий вид заробітку – золоте дно

Уся проблема в тім, що міжміським перевізникам держава заборонила возити людей на переобладнаних вантажних мікроавтобусах. Це передбачає 32-ий пункт Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, який наприкінці минулого року відредагував Кабмін. По Закарпаттю, в якому високий рівень безробіття і такий вид заробітку – на вагу золота, новий закон вдарив особливо. У області близько 5 тисяч офіційно зареєстрованих мікроавтобусів, які здійснюють пасажирські перевезення. Переважна більшість з них переобладнані Це найбільша кількість порівняно з усіма областями України. Вони працюють не лише на внутріошньобласних маршрутах, а й перевозять заробітчан у різні країни СНД на заробітки.

—Нам болить, бо ми фактично й самі працюємо, маємо роботу, і людей перевозимо на роботу.

— Ми взяли гроші в кредит, а де тепер взяти гроші, щоб повернути кредити? – непокояться перевізники.

Автодорожна інспекція та обласна влада має свою точку зору на проблему. Перший заступник голови Закарпатської облдержадміністрації Іван Балога каже: «І адміністрація, і обласна рада вислухали пропозиції цих перевізників, зрозуміли, що є казуси правові. З одного боку, держава своїми інституціями дозволяє і надає ліценції різним технічним станціям переобладнувати вантажні мікроавтобуси у пасажирські. З іншого боку, виходить постанова, яка забороняє їхню експлуатацію. Це правовий нігілізм, потрібно шукати золоту середину. Хоча за статистикою, у 2007 році найбільше жертв було саме на транспорті, який переобладнаний».

Тим часом сьогодні, під час чергової забастовки, закарпатська влада пообіцяла поки що не забороняти пасажирські перевезення тим мікроавтобусам, які мають всі чинні дозволи, ліцензії. На майбутнє чиновники обіцяють спробувати допомогти перевізникам. Останні попереджають, якщо допомоги не дочекаються, перекриють всі основні автомагістралі Закарпатської області

Надія Петрів, Радіо Свобода
16 січня 2008р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

19:04
/ 1
Активне будівництво сонячних електростанцій розбалансувало енергосистему України
19:15
Уряд зареєстрував 12-й на Закарпатті індустріальний парк "Карпати" у Чинадійові
18:50
Лідерами по сплаті туристичного збору на Закарпатті в поточному році залишаються Поляна, Баранинці та Ужгород
13:25
Кабмін зареєстрував у Сваляві 11-й на Закарпатті індустріальний парк "СОЛЬВА-ТЕХ"
12:51
/ 1
Між Ужгородом і Чопом, де паралельно прокладуть євроколію, вже перекладено 3,5 км широкої колії з 8,3 км необхідних
11:09
У січні на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,5%
23:01
Познайомити світ із Винами Срібної Землі – головна мета ГО "Асоціації виноградарів, виноробів та дистиляторів Закарпаття", – Олександр Гарновдій
15:36
Закарпатська митниця розповіла про особливості експорту, імпорту та транзиту в перший місяць 2025 року
11:36
/ 1
"Укрзалізниця" замовила релокованому з Сіверськодонецька на Закарпаття "Імпульсу" обладнання нової євроколії Чоп-Ужгород за 244 млн
17:28
/ 2
Фонд гарантування передав активи та зобов'язання "Комінвестбанку" до "АСВІО БАНКУ"
11:16
/ 21
На Тячівщині виробник меблів планує залучити 160 працівників із Бангладеш Фото новина
11:26
Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) вирішила підтримувати малих виробників вина Одеської та Закарпатської областей Фото новина
18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 60
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 6
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки Відео новина
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
» Всі новини