Так, представники Асоціацій просять на чергову сесію Закарпатської облради запланувати розгляд і затвердження проекту Перспективного плану формування спроможних ОТГ у Закарпатській області – як невідкладний і пріоритетний для громад краю.
Разом із тим, Асоціації звернулися до керівника Закарпатської ОДА, зауважуючи, що реалізація надважливого для влади і громад регіону завдання - затвпердження Перспективного плану формування об'єднаних територіальних громад в області вже близько року залежить від подання ОДА відповідного проекту рішення в облраду.
Звернення
асоціацій органів місцевого самоврядування та коаліції громадських організацій Закарпаття «Реформи задля гідного життя» до депутатів Закарпатської обласної ради
Шановні народні обранці Закарпаття!
В нашій області, починаючи з травня 2015 року, склалася критична ситуація з проведенням децентралізаційної реформи і створенням об’єднаних територіальних громад (ОТГ) відповідно до чинних ЗУ «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та урядової Методики формування спроможних ОТГ. Ця критичність значною мірою обумовлена незабезпеченням обласною владою (ОДА і облрада) тих повноважень і обов’язків, які на них покладаються у вказаних законодавчо-нормативних актах.
Так Закарпатська обласна рада минулого скликання у серпні 2015 року з політичних причин не проголосувала ані за проект Перспективного плану формування спроможних ОТГ в області, ані за направлення в ЦВК документів новостворених у 2015 році Тячівської міської і Вільховецької сільської ОТГ, чим створила правовий тупик, що терміново потребувало прийняття парламентом окремого законодавчого акту у вересні 2015 року.
На жаль, Закарпаття і через рік залишається єдиним регіоном в Україні, де досі немає затвердженого облрадою Перспективного плану формування спроможних ОТГ, що створює немало проблем як у фінансових та інших відносинах обласної влади з Урядом, так і у практичних питаннях добровільного формування ОТГ на Закарпатті, яких станом на сьогодні на різних стадіях об’єднання нараховується близько 18-20 ОТГ. Так Уряд змушений був 31.08.2016р. на своєму засіданні прийняти окрему постанову щодо визнання спроможними та надання фінансування і у 2017 році Тячівській і Вільховецькій ОТГ. Виникають й інші непотрібні колізії у зносинах ОДА з тими місцевими радами, які вирішили створити ОТГ, апелюючи до принципу добровільності, визначеного законодавчо.
Впродовж січня-березня 2016р. управлінням містобудування і архітектури ОДА у співпраці з експертами Офісу реформ у Закарпатській області розробили проект Перспективного плану формування ОТГ, науково обґрунтований і оптимізований в кількості 53 ОТГ з урахуванням специфіки територій Закарпаття (природно-географічних, поселенських, демографічних, етнічних та ін. особливостей краю). З незрозумілих для нас причин і не дивлячись на наші звернення, ОДА зволікає як з розглядом та обговоренням цього проекту Перспективного плану на утвореній міжгалузевій Робочій групі, так і з його поданням на сесію облради.
З урахуванням вищенаведеного, просимо на чергову сесію Закарпатської облради запланувати розгляд і затвердження проекту Перспективного плану формування спроможних ОТГ у Закарпатській області – в якості невідкладного і пріоритетного для громад краю питання.
Зі своєї сторони ми готові взяти участь у проведенні окремого Дня депутата обласної ради з метою детального експертного обговорення розробленого проекту Перспективного плану, про що раніше письмово повідомляли керівництву Закарпатської облради.
Вважаємо, що критичність ситуації з неналежним проведенням децентралізаційної реформи і відсутністю Перспективного плану в області легко може бути знята через конструктивний діалог влади, асоціацій органів місцевого самоврядування і громадськості Закарпаття.
За дорученням об’єднаної громадськості і асоціацій органів місцевого самоврядування Закарпаття
учасники Регіонального Офісу впровадження децентралізаційної реформи у Закарпатській області,
виконавчий директор Закарпатського РВ АМУ Ревтій І.І.
віце-президент Асоціації розвитку і реформ міст, селищ і сіл «Закарпаття XXI століття» Лукша О.В.
Голові Закарпатської
обласної держадміністрації,
депутату обласної ради
Москалю Г.Г.
1. Направляючи Вам звернення до всіх обласних депутатів щодо необхідності розгляду та затвердження облрадою Перспективного плану формування територій спроможних об’єднаних громад (ОТГ) Закарпаття, зауважуємо, що реалізація цього надважливого для влади і громад регіону завдання вже близько року залежить від подання ОДА відповідного проекту рішення в облраду.
2. Виключна важливість затвердження Перспективного плану обумовлена не тільки тим, що наразі обласна влада єдина в Україні не має передбаченого законом бачення державної влади щодо майбутнього адмінтерустрою регіону, а Кабмін змушений приймати по закарпатським ОТГ окремі постанови щодо їх бюджетування. Днями, 20 вересня 2016р., парламентом у першому читанні проголосовано законопроект, згідно якого до уже утвореної ОТГ може без загальних виборів приєднатись сільська (селищна) рада і громада відповідно до затвердженого облрадою і Кабміном Перспективного плану (т.зв. закон «про олійну пляму»). Це дозволить уникнути ситуацій блокування утворення ОТГ з політичних чи інших причин та полегшити процеси об’єднання. З іншої сторони, сам Перспективний план прямо не пов’язаний з процесами об’єднання громад, де поки-що головним є принцип добровільності рішень місцевих рад і не унормованих громадських обговорень.
3. Судячи з останніх повідомлень офіційного сайту ОДА та короткої робочої зустрічі з Вами під час візиту в ОДА 31.08.2016р. директора департаменту і радника Мінрегіону Шаршова С.І. і Ганущака Ю.І. до Вас кимось ще раніше доведено повністю неправдиву інформацію щодо ролі колишніх ОДА і облради в розробці проекту Перспективного плану.
Попереднє керівництво ОДА і облради не тільки не брало жодної управлінської участі у розробці Перспективного плану на 38 ОТГ, що відповідав варіанту жорсткого і формального застосування урядової Методики, а й навпаки, в подальшому ретельно домагалось від Офісу реформ погодитись на абсурдну кількість у 94 ОТГ, чого ніколи б не затвердив Кабмін через порушення Методики і що було винесено на сесію облради у серпні 2015 року, але провалено уже з політичних причин. Це вже за Вашого керівництва ОДА управлінням архітектури і будівництва та Офісом реформ розроблено оптимальний варіант Перспективного плану у 53 ОТГ, який відповідає як комплексу специфіки Закарпаття, так і урядовій Методиці, котрий може бути поданий облраді.
Загалом задля вирішення всіх неясних чи гострих проблем ми просимо і пропонуємо провести в найближчі дні робочу нараду спільно з Вами та участю відповідального за реформи заступника голови ОДА Мікуліна В.П. і начальника управління містобудування і архітектури ОДА Пігуляка М.М.
Додатки:
1. Звернення до депутатів облради
2. Стаття у всеукраїнському журналі за 2015 рік
З повагою,
виконавчий директор і координатор Офісу
впровадження децентралізаційної реформи
Закарпатського РВ АМУ
Ревтій І.І.
координатор Офісу реформ Мінрегіону
Дем’янчук І.В.
віце-президент Асоціації розвитку
і реформ міст, селищ і сіл «Закарпаття – XXI століття»,
консультант з правових питань Офісу реформ АМУ,
співголова коаліції ГО «Реформи задля гідного життя»
Лукша О.В.
Г.Москаль 2016-09-22 / 21:56:45
Та на хрена мені це треба! То папіря носять, то гроби без карманів! Долбоконики! Два дні назад на "Тиса-1" я цим х..ям і людям пояснив. Заявок на створення обєднаних спроможних громад у мінфін вони не подали. Фінансувати вибори в цих громадах нема за що. Казав цим долб....йобам, шо обєднавчі процеси можливі лише 2018 році. Губаль не може успокоїтися. Твою сонце гроба мать! Сідай в крісло і керуй...Чого ти не робив колись тут царюва. Носи гроби дальше. За..бали, козли! ОДА сидить без зарплати, казначейство порожнє, як гуцульський бубен, а їх реформи кортять. Обєднуйтеся. женіться без мене!На вид інтелегентні люди, галстуки носять, а не х..я не соображають! Я кі на х..й реформи? Де ви бачили реформи? На х..я реформи?