Як повідомили з цього приводу закарпатську владу у листі з Міністерства інфраструктури за підписом заступника міністра, керівника апарату В.Корнієнко, згадане питання знаходить вирішення в Мініфраструктури та Укрзалізниці.
Більше того, урядовець наголошує: «запровадження руху міжрегіональних поїздів через станцію Рахів до Румунії, Угорщини, Чехії створило б умови для розвитку міждержавних стосунків, збільшення потоку туристів в обох напрямках, економічного та соціального розвитку прилеглих регіонів». Тож нині, за його словами, міністерством «здійснюється актуалізація регіональної карти Транскарпатської транспортної мережі та опрацьовується питання залучення фінансування для реалізації цього проекту».
Крім того, відповідно до Програми спільних дій Закарпатської ОДА та Префектури румунського повіту Марамуреш на 2016 рік, у першому кварталі цього року передбачено проведення робочої наради зацікавлених сторін з опрацювання організаційних та інженерно-технічних аспектів відновлення руху історичних потягів через м. Рахів (Україна) до міст Румунії, а також до Будапешта та Праги.
Але для реалізації цього проекту потрібні значні кошти та й чимало часу. І тому, вважають фахівці, тут могла би бути корисною запропонована ідея київського підприємця, члена ініціативної групи із опрацювання проекту відкриття руху пасажирських потягів до Рахова і далі до Румунії Івана Шостака щодо використання на ділянці залізничної колії, яка зараз не використовується (Рахів-держкордон) велодрезин - як туристичної атракції та транспортного засобу для екскурсій відпочиваючих із Рахова до Костилівки, географічного центру Європи та румунського сусіднього поселення Валя Вишеулуй.
На думку Івана Шостака, осередком реалізації цього проекту може бути Центр Європи або станція Берлибаш (с. Костилівка) . Крім того, пропонується в старовинній станційній будівлі облаштувати «Берлибашський музей Марамороської залізниці», якій нещодавно виповнилося 120 років із дня введення в експлуатацію.
Актуальність такого проекту, на думку автора обумовлюється, по-перше, тим, що такої атракції в екологічному регіоні, та ще в самому Центрі Європи, немає в радіусі щонайменше 300 км.
По-друге, у місті Вішеу-де-Сус (побратим Рахова), за 30 км від прикордонного поселення Валя Вишеулуй, успішно функціонує популярна серед туристів вузькоколійка, цільовою аудиторією якої є шанувальники колії (колійного транспорту). За один тільки сезон сюди приїжджає близько 15 тисяч туристів, значна частина яких – з країн Західної Європи (переважно із Австрії, Швейцарії, Франції та Німеччини).
По-третє, взаємна реклама вишівської вузьколійки та «Рахівських велодрезин», у поєднанні із «Відкритими ворота» на українсько-румунському кордоні, можуть дати значний приріст туристів для кожного із партнерів.
Пропонується паралельно опрацювати питання організації руху туристичних трамваїв, за маршрутом Рахів – Валя Вишеулуй. А таких прикладів у Європі теж чимало, повідомив Закарпаття онлайн заступник директора Карпатського біосферного заповідника, професор, член ініціативної групи із відновлення руху історичних потягів через Рахів до Румунії, Будапешта та Праги Федір Гамор.
Валерій 2018-07-19 / 23:43:24
2 роки минуло від часу публікації цієї новини - нічого там не змінилось... Був вчора біля станції Берлибаш - стоїть пуста, посеред колії біля переїзду ростуть молоді дерева...
Гість 2017-03-24 / 03:01:51
Якщо на Укрзалізниці зроблять відділення культури та історії то можна було б через нього просувати такі ідеї - потрібно їм цю ідею донести та втілити її, бо цікавих туристичних проектів можна розвинути безліч на залізниці!
Юра 2016-03-22 / 22:18:35
Дуже гарна ідея. Але з такою деревяною структурою, як Укрзалізниця дуже тяжко порозумітися і щось організувати.