Основний акцент в ході зустріч - питання розбудови нових пунктів пропуску на угорсько-українській ділянці кордону, яка становить 137 км, де межують Закарпаття та Саболч-Сатмар-Березька область Угорщини. Фахівцями координаційного центру розвитку транспортних сполучень Угорщиини проведена величезна робота: від загального техніко-економічного обґрунтування, вибору транспортних сполучень (зв’язків) для подальшого проектування на основі списку пріоритетів до проекту план дій. Проаналізовано вплив того, як нова транспортна мережа вплине на сучасний транспортний рух у регіоні. Угорщина розробила національну стратегію розвитку транспортного сполучення. Серед пріорітетних - пункт пропуску Велика Паладь-Нодьгодош. Тут з угорської сторони вже зведено дорогу між населеним пунктом Нодьгодош та державним кордоном з шириною твердого покриття 5,50 м та загальною шириною 7,50 м, а також завершено реконструкцію мосту. З української сторони треба звести більше десяти кілометрів дороги, для цього необхідно значні кошти, і їх поки нема. Володимир Чубірко запевнив закордонних партнерів, що Закарпаття й надалі лобіюватиме це питання перед центральною владою, для того, щоби вже у бюджеті 2016 року було передбачено фінансування цього проекту.
Ще один спільний проект, який обговорили сторони – будівництво об’їзної в Берегові, що має полегшити рух транспорту до пункту пропуску «Лужанка-Берегшурань». Угорці пропонували залучити кошти угорського державного банку під урядові гарантії України для будівництва дороги. Втім схвальної відповіді так і не отримали. Володимир Чубірко як варіант запропонував залучити кредитні можливості Європейського інвестиційного банку. Їх коштом вже зводиться залізничний тунель у Карпатах.
«У цих проектах ми маємо синхронізувати свої кроки. Треба активізувати спільну роботу, проводити частіше зустрічі фахівців. І звісно ж є пропозиція відновити роботу міжурядової комісії», - вважає Жолт Чутора.
Ще один аспект співпраці – це залучення коштів ЄС для локалізації проблем, пов’язаних із діяльністю Солотвинського солерудника. Сторони вважають за доцільне поетапний підхід до вирішення проблеми, адже ця проблема актуальна для всього Дунайського регіону. Завдяки зверненням закарпатської влади і угорських партнерів про ситуацію вже знають і в Брюселлі і є надія, що там її будуть вивчати.
«В питанні Солотвина – ми готові сприяти у вирішенні проблеми, яка має значення для країн Дунайського регіону. Ми допоможемо активізувати вирішення проблеми ра рівні Брюселлю. І готові надіслати фахівців для того, аби детально вивчити ситуацію в селищі», - запропонував комісар Іштван Йоо.
Насамкінець угорських партнерів повідомили, що вже за тиждень на сесії облради розглядатиметься питання про створення Європейського об’єднання територіальної співпраці «Тиса» з Угорщиною. Ця структура залучатиме гранти ЄС на розвиток інфраструктурних проектів на Закарпатті і в сусідній області Саболч-Сатмар-Берег.
Опісля учасники зустрічі поклали квіти до пам’ятника угорському поету і революціонеру Шандору Петефі, повідомляє прес-служба Закарпатської облради.