Було наголошено, що нинішня кампанія відбувається в умовах досить недосконалого і неапробованого виборчого законодавства.
Комітет виборців України наполягає, щоб після другого туру виборів Верховна Рада провела масштабну виборчу реформу, яка, між іншим, має закріпити повну заборону політичної реклами (на ТВ, радіо, бордах, інтернеті тощо). Це суттєво здешевить саму виборчу кампанію і зменшить кількість можливостей для політичних маніпуляцій. На сьогодні ж, за словами голови КВУ Олексія Кошеля, кандидатам простіше заплатити штраф за порушення використання наочної агітації, ніж переробляти або знімати свої борди.
Тенденції нинішньої виборчої кампанії в принципі дублюють і попередні, серед них переважають дискредитація опонентів, спекуляція темами дітей та війни, псування агітаційних наметів, банерів.
Окрім того, фахівці визначили особливістю цьогорічної виборчої кампанії її беззмістовність, вона не стала реалізацією боротьби ідей та програм, а перетворилася на боротьбу політтехнологів. Більш того, характер цих місцевих перегонів проходить у форматі загальнодержавних, адже лозунги і програмні заклики кандидатів лежать поза межами компетенції місцевих рад (зміна комунальних тарифів, контрактна армія тощо). Найчорнішою ж виборчою технологією експерт Володимир Цибулько назвав публікацію виборчих списків опонентів.
На зустрічі голова КВУ презентував “Топ-10 абсурдів виборчої кампанії-2015”, серед яких “картопляна лихоманка”, сварки за пенсіонерів, мед “з батьківської пасіки”, ремонт різними кандидатами одних і тих самих об’єктів, округ з 30 осіб та інше.
Нагадаємо, 25 жовтня в Україні відбудуться місцеві вибори.