За словами водія-митця, розпочинати довелося ще взимку, адже мапа нашої держави має розмір майже як килим. А після створення ескізу її ще й довелося малювати двічі, бо стіна ввібрала в себе перший шар фарби, тож малюнок був нечітким.
— На початку уявляв, що це буде повністю мальована композиція, — мовить Я. Світлик. — Та в ході її створення і за порадами колег та керівника вокзалу певні елементи вирішив зробити об’ємними, так би мовити, 3D-формату. Саме тому тризуб, соняхи і вітряк, лопасті якого, до речі, крутяться, зробив рельєфними.
Щоб надати форму цим елементам, Ярослав використав пінопласт, з якого окремо й вирізав кожну пелюстку соняхів, які потім зашпаклював гіпсом, а серединки «квітів сонця» зробив зі справжнього насіння. У вільний від роботи час кожну насінинку чималих соняхів він «посадив» на клей. За цією ж технологією надав об’ємності й іншим елементам. Робота надзвичайно кропітка, бо ж гіпс наносив двічі, а після його висихання кожен елемент ретельно шліфував. Завершальний етап роботи для Ярослава Михайловича був найлегшим, адже з фарбами талановитий художник, а відтепер і скульптор, поводитися вміє. Композицію розфарбовував водорозчинними акриловими фарбами, які досить швидко висихають, є довговічними і з часом не втрачають кольору. Загалом митець використав 15 туб різних фарб і майже 3 кг гіпсу.
Щодо рухомих частин, то й це не стало для водія-художника несподіванкою. Адже це вже друга композиція Ярослава Світлика з рухомими механізмами на вокзалі Ужгород. Першою була копія споруди вокзалу, яку він кілька років тому виконав на одній зі стін. У годинник на вежі митець вмонтував кварцовий механізм, аби барельєф споруди максимально відповідав оригіналу. Тож і лопаті вітряка крутитиме механізм годинника із плавним ходом стрілок. Його вмонтує так, щоб була можливість замінювати джерело живлення.
— Спочатку цей елемент не був запланований, — розповідає Ярослав Світлик. — Просто колектив вокзалу спостерігав за ходом створення композиції та висловив бажання збільшити кількість символів України. Так з’явилися вітряк і синичка, домалювати яку порадив керівник вокзалу.
До речі, мапу України художник виконав із Автономною Республікою Крим. Залізничники сонячного Закарпаття вважають її територією нашої держави, яка у найближчому майбутньому знову буде в її складі.
У свою чергу начальник вокзалу Ужгород Юрій Товт відзначив, що ідея композиції надихатиме працівників вокзалу і сприятиме ще більше пишатися Україною. Тим паче що над композицією буде напис «Бережіть себе і Україну», а її розміщення у класі технічного навчання спонукатиме працівників відповідальніше ставитися до своєї роботи під час обслуговування гостей «срібної землі», пише Всеукраїнська транспортна газета "Магістраль".