Кам’янець-Подільський є містом з населенням понад 102 000 мешканців, найдовший маршрут міського автобуса сягає 25 кілометрів, одночасно у місті курсує близько 160 автобусів близько 100 перевізників, вартість проїзду становить 3,5 гривні.
Так, міською радою Кам’янець-Подільського запроваджено на практиці системуGPS-спостереження на міському пасажирському транспорті, яка працює близько двох років.
Як зазначив заступник міського голови Кам’янець-Подільського Сергій Бабій, «після встановлення GPS-спостереження ми почали реально управляти процесами перевезень».
Начальник відділу пасажирських перевезень Сергій Дергунов повідомив, що саме на підставі звітів системи GPS-спостереження з декількома перевізниками були розірвані договори на перевезення, що дисциплінувало інших працювати чітко у відповідності з графіками перевезень пасажирів та дотримуватись усіх умов укладених договорів. Керівник відділу також повідомив, що у туристичному місті автобуси повинні ходити чітко за графіками та бути охайними. Роботу GPS-спостереження продемонстрував Ігор Янчук, заступник начальника відділу.
Сергій Дергунов, Олександр Пересоляк, Ігор Янчук та Сергій Бабій
Наразі за дотриманням якості перевезень у всьому місті стежить сам відділ пасажирських перевезень у складі всього-на-всього двох працівників, а витрати для перевізників на утримання такої системи GPS-спостереження становлять близько 45 гривень з одного автобуса на місяць. Окрім того, перед проведенням чергового конкурсу у Кам’янець-Подільському із проведенням громадських слухань були оптимізовані усі маршрути. Плановані маршрути були візуалізовані на мапі і вивішені для прийняття пропозицій від мешканців. Для висновків про результати обстеження пасажиропотоку було запрошено ліцензованих фахівців, які провели обстеження пасажиропотоку на усіх маршрутах, опрацювали статистичну інформацію, надали рекомендації щодо протяжності, регулярності, наповнюваності маршрутів.
До прикладу, в Ужгороді за якістю пасажирських перевезень слтежить спеціальне комунальне підприємство «Служба пасажирських перевезень» із штатом близько 10 працівників, яке, до того, ж отримує за свою роботу понад 200 грн. із кожного автобуса. Різниця відчутна.
Однак, окрім введення системи GPS-спостереження на міському пасажирському транспорті у Кам’янець-Подільського наявні й інші прогресивні речі, зокрема, у місті створена комісія за виконанням умов договору перевізниками міста.
У Кам’янець-Подільському досягнуто прозорості у наданні адміністративних послуг (і у прямому, і переносному сенсі): скляні кабінети у центрі надання адміністративних послуг та у депутатській кімнаті (кімната місцевого депутата для прийому громадян і для звітів), що дає можливість спостерігати у будь-який момент часу за роботою чиновників, дисциплінує надавача послуг, знімає потенційні скарги одержувачів адміністративних послуг.
Також у місті взяли курс на поступову заміну асфальтобетонного покриття на бруківку, що дає змогу економити значні суми на ремонтах доріг та фарбуванні і оновленні дорожньої розмітки.
Таким чином, місто Кам’янець-Подільський за рахунок своєї працьовитості, наполегливості та патріотизму запроваджує інноваційні технології та перетворюється на європейське місто.
Закономірно винаикає питання: чому Ужгород, який безпосередньо наближений до Європи, «пасе задніх»? Які ж перепони існують для розквіту нашого міста? Можливо, банальне небажання чиновників відмовитися від старих напрацьованих корупційних схем?
На думку Громадської ради, лише рішуча та принципова позиція громадськості може змінити ситуацію в нашому місті на краще…