Одночасно із виставкою в Ужгороді стартував ХIV фестиваль "Музичне сузір'я Закарпаття" — цикл концертів, які відбуваються у залах музичного училища ім. Дезидерія Задора та обласної філармонії, у замку Сент-Міклош і двох художніх галереях.
Відкрився живописний музичний фестиваль в Ужгородському музеї ім. Йосипа Бокшая виставкою картин і концертом тріо учасників ансамблю "Київські солісти", заснованого Богодаром Которовичем. Це був уже п'ятий приїзд до Ужгорода "Київських солістів". Специфіка проведення подібних акцій у невеликих українських містах відрізняється від проектів, організованих у столиці або обласних центрах, які мають консерваторії, оперні театри й ширші можливості відбору учасників.
Закарпатський проект очолює педагог Ужгородського музичного училища композитор Віктор Теличко.
У складі київського тріо слухачів порадували скрипалька Катерина Бойчук, піаністка Владислава Крускаль і контрабасист Юрій Зброжек. Молоді артисти відомі також як учасники концертів циклу "Класика по п'ятницях", що відбуваються в столичному культурному центрі "Майстер клас".
У Тріо-сонаті Франческо Верачіні музиканти втілили шарм епохи пізнього італійського бароко: легку енергію першої частини, мрійність другої і грайливість фіналу. Потім скрипка й контрабас дуетом проспівали чотири двоголосні інвенції Й.С.Баха в перекладенні Ю.Зброжека.
Першою кульмінацією вечора став "Роздум" Жуля Массне з опери "Таїс", виразно виконаний Катериною Бойчук і Владиславою Крускаль. Піаністка виявилася чудовим акомпаніатором і впевнено справлялася зі звуком відреставрованого старенького австрійського рояля.
Нечасто виконувана "Сюїта в стародавньому стилі" Альфреда Шнітке (Пастораль, Балет, Менует, Фуга і Пантоміма) та Шість румунських танців Бели Бартока стали ввічливою даниною камерній класиці ХХ століття.
Завершила концерт здавна шанована публікою "Мелодія" М.Скорика. Захоплений настрій вдалося підтримати блискучим, пристрасно проінтонованим Libertango Астора П'яццолли.
Другий вечір ужгородського фесту також був у камерному форматі. Цього разу міська інтелігенція зібралася в галереї, заснованій закарпатськими художниками — батьком Іваном і сином Михайлом Ільками.
Дивовижна атмосфера вишуканого художнього салону і культурна чутлива публіка налаштовували на очікування тонкого музичного задоволення. Концерт сподівання виправдав. Ужгородці задумали цикл концертів, які охоплюють музичну культуру різних країн, — "Музичні подорожі". Його перший вечір складався з німецьких класичних і романтичних творів, а основним учасником став лауреат міжнародного конкурсу ім. Д.Бортнянського — ансамбль солістів під орудою капельмейстера Олени Короленко. Юнацьким скрипковим концертом ре мінор Фелікса Мендельсона виступ колективу відкрила студентка Львівської академії ім. Миколи Лисенка Марина Мішак.
Концерт продовжили П'ять німецьких танців Ф.Шуберта, що звучали не надто романтично.
Задоволення приніс виступ заслуженої артистки — мецо-сопрано Оксани Ільницької-Хархаліс, тонкого інтерпретатора вокальних шедеврів, якими багата німецька музика ХІХ століття. У стрункому ансамблі з піаністкою Тетяною Теличко й альтистом Володимиром Ігнатьо прозвучали дві рідко виконувані пісні Йоганнеса Брамса. Драматургія підсилювалася з кожним наступним номером. Густий, глибокий, рівний по всьому діапазону тембр співачки викликав задоволення, тонкий, стриманий артистизм тішив око. А інтелігентність "німецького" вокалу в пісні Франца Шуберта "До музики" — вухо. Особливо вдалася знаменита шубертівська балада "Лісовий цар" на вірші Й.В.Ґете, виконана з великою зрілою майстерністю.
Завершив вечір ля мінорний скрипковий концерт Й.С.Баха. Знову акомпанував струнний ансамбль. Соло виконав студент-третьокурсник Львівської академії Ігор Муравйов.
Фестиваль триватиме до грудня. У його рамках відбудуться концерти з творів молодих київських і зрілих закарпатських композиторів, будуть виконані рідкісні опуси світової класики.
У планах організаторів та учасників музично-живописного циклу — подорожі різними містами України, поїздки у Словаччину і Будапешт, пише "Дзеркало тижня".