Так, маркетологи з IDC підкреслюють, що ноутбуки та планшети за рік українці стали купувати менше, майже в 3,5 рази. Надаються такі цифри: за перший квартал на 54 % менше було завезено в Україну ноутбуків — це 271,7 тисяч штук. Такі низькі показники вперше фіксуються за останні п'ять років. Зрозуміло, що загальне падіння продажів у сегменті ноутбуків відбувається у світовому ринку, але саме ринки, що розвиваються (до яких можна віднести український) залишалися потенційно привабливими для цього сегменту. Однак криза в самій Україні та економічний стан не міг не вплинути на зміну інтересів покупців.
Особливо криза вразила сегмент портативних комп'ютерів (падіння склало до 60%), перш за все, через їхню вартість: порівняйте ціни на ультрабуки
на сайті price.ua : потужні ультрабуки коштують набагато більше, ніж середнього класу стаціонарний комп'ютер. Зрозуміло, що покупцям вигідніше витрати кругленьку суму або за потужні десктопні версії, або купити планшет з клавіатурою.
Але взагалі багато людей зараз утримується від подібних покупок — у тому числі з причин закриття споживчих кредитних програм, які були ще недавно поширені, та й власного бажання людей не купувати у кредит техніку, коли курс гривні зростає і нема впевненості у наступному дні.
Серед брендів, які все ще мають попит серед українських покупців, ті,я ки можуть запропонувати адекватну ціну. Це відомі бренди з бюджетними лінійками: Lenovo, Acer, Asus, HP та Dell. Ці виробники в нашій країні впевнено тримають основну долю продажу ноутбуків — більше 95%, але вважаючи на погіршення економічної ситуації та неясність у політичної діяльності держави, експерти прогнозують падіння попиту й надалі у цьому сегменті.
При тому, що за даними компанії IDC світові поставки комп'ютерів за третій квартал склали 78,5 одиниць — це зниження на 1,7 % у порівняння з попереднім роком. Й темпи зниження залишаються настільки повільними, що оцінки та прогнозування аналітиків-експертів майже даремні: ринок у великій стагнації.