У стандартний пакет документів, який аеропорти повинні надати для продовження сертифіката, входить експертиза про стан злітно-посадкової смуги. Оцінка її покриття проводиться спеціалізованим інститутом «Украеропроект».
Однак через те, що Закарпатська обласна державна адміністрація, у віданні якої знаходиться аеропорт, не заплатила 15-16 тис. грн за цю послугу, інститут не видав свого висновку, журиться Горінецький. Він сподівається, що до вересня кошти надійдуть до інституту, аеропорт отримає останній відсутній документ, і в Ужгород приїде сертифікаційна комісія з Державіаслужби.
Відрізаний кусень
На Закарпатті є ще один аеропорт - у Мукачеві, але він припинив свою діяльність кілька років тому. «Ужгород» (входить до сфери впливу закарпатського політика Віктора Балоги) щодня приймає літаки авіакомпанії «Мотор Січ», які літають по напрямку Київ - Ужгород, а також обслуговує чартерні та бізнес-рейси. «Якщо так дійсно станеться (закриють аеропорт), це буде означати тільки одне: виконавча влада в області не відповідає елементарному рівню менеджменту», - переконаний Балога.
Якщо на Закарпатті не буде діючого аеропорту, область виявиться ще більш ізольованою від решти частини України, говорить директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький. Адже зараз, пояснює він, поїзди з Києва до Ужгорода йдуть дуже довго, приблизно 13-16 годин, і це є стримуючим фактором для розвитку бізнесу, туризму та інших галузей між Закарпаттям і столицею.
Авікомпанія «Мотор Січ» обслуговує на регулярній основі тільки три напрямки: Запоріжжя - Київ , Запоріжжя - Москва і Київ - Ужгород .
Один з багатьох
Не тільки Ужгородський аеропорт може припинити обслуговування регулярних рейсів в 2014 р. Авіакомпанії вже призупинили польоти до Луганська і Чернівців. Як розповідав раніше керівник Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава, фактично не працюють 15 регіональних аеропортів: у Рівному, Тернополі, Хмельницькому, Чернівцях, Кіровограді, Черкасах, Миколаєві, Херсоні, Маріуполі, Кривому Розі та ін.
«Аеропорти «живуть» виключно поруч з [базовим] перевізником. Якщо у перевізника є на чому і куди літати, то завжди можна знайти можливість підтримати аеропорт», - говорить генеральний директор авіакомпанії Atlasjet Ukraine Сергій Підгородецький .
Україні необхідно виробити ефективну державну політику щодо малих регіональних аеропортів, вважає Олександр Ланецький. Наприклад, об'єднати їх усі, як у скандинавських країнах, під дахом однієї компанії, де великі прибуткові аеропорти будуть дотувати апріорі збиткові регіональні.
«Капітал»