Раніше повідомлялося, що згідно з контрактом об’єкт має бути зданий в експлуатацію наприкінці 2016 р. Для втілення цього проекту в життя залізниці потрібно було прокласти від східного до західного порталу дорогу через гору довжиною 5,5 км, а біля західного порталу звести тимчасовий міст, яким автотранспорт вивозив би ґрунт, не перешкоджаючи руху поїздів через старий тунель.
На даний час до роботи задіяна служба будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Укрзалізниці. Фахівці укріплюватимуть армуванням, нанесенням бетонного розчину та геологічною решіткою схили гори, з якої проводилася виїмка 69 тис. м куб. ґрунту. За словами залізничників, це дозволить прокласти вздовж схилу нову колію і таким чином збільшити радіус кривої при підході до тунелю зі східного боку. Внаслідок цього рух поїзда пришвидшиться до 70 км/год. Загалом поблизу західного і східного порталів тунелю та через нього залізничники прокладуть 7 км 550 м колії, електрифікують цю дільницю, встановлять засоби сигналізації і зв’язку.
Довідка
Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.
Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.
Новий тунель будується на відстані 30 метрів від існуючого.