У своїх зверненнях громадяни інформують про факти існування заборгованості по заробітній платі, що не відображається у звітності, фіктивна виплата, сплата заробітку у натуральній формі без сплати загальнообов’язкових платежів та внесків до позабюджетних фондів, а також нарахування заробітної плати особам, які фактично не перебувають у трудових відносинах з підприємством.
Також селяни та працівники підприємства інформують про систематичне порушення керівництвом держлісгоспу вимог природоохоронного законодавства в частині: заниження кубомаси деревини під час проведення рубок, безпідставного призначення ділянок під суцільні санітарні рубки, порушення вимог трелювання деревини, незаконного проведення рубок дерев та масових самовільних рубок лісу.
Як наголошується у заявах громадян, керівництвом Брустурянського держлісгоспу за відпрацьованими схемами систематично, шляхом видачі фіктивних актів на лісозаготівлю, у яких зазначаються неіснуючі фази заготівельних робіт і відповідно збільшується фактична вартість таких робіт, здійснюється розкрадання коштів.
Одним з поширених способів розкрадання коштів як зазначають заявники, є масштабне фіктивне будівництво лісових доріг та ремонт діючої мережі лісових шляхів, що проводиться тільки «на папері», а підприємство перераховує за такі роботи реальні гроші.
Наявні суттєві порушення лісового законодавства і під час здійснення відводів лісосік, а саме фальсифікація матеріалів відводу шляхом заниження фактичних площ лісосік та кількості деревини, відведеної у рубки, а також заниження розрядів висот дерев. У результаті таких дій створюється запас не облікованої ліквідної деревини, що продається за ринковими цінами поза касою підприємства.
Виділення лісових ділянок під розробку проводиться Держлісгоспом з порушенням існуючих санітарних правил, оскільки План санітарно оздоровчих заходів затверджується на рік і лише у випадку форс-мажорних обставин складаються додатки до такого Плану. Такими обставинами можуть бути: буревії, снігопади або ураження лісів шкідниками, які вимагають проведення санітарних рубок. Яких-небудь природних катаклізмів у 2012-2013 роках відповідними службами зафіксовано не було. Натомість на підставі необ’єктивних висновків лісопатологічного обстеження ліквідна деревина визнавалася зараженою та згідно документації держлісгоспу оприбутковувалася як дров’яний ліс чи технічна сировина. На справді ж внаслідок цих тіньових схем відбувається заниження фактичної кількості виходу ділової деревини.
Поряд з цим, інформують закарпатці, мають місце не поодинокі випадки самовільних рубок, продукція яких за сприяння місцевих правоохоронців вивозиться без документів та переробляється на підконтрольних їм приватних пилорамах.
Зазначені факти частково підтвердились перевірками Державної екологічної інспекції у Закарпатській області, у ході яких у липня 2012 року виявлено порушень на суму 15,077 тисяч гривень, у грудні 2012 року – 12,225 тисяч гривень, у березні 2013 року – 24,943 тисяч гривень, у квітні 2013 року – 395,47 тисяч гривень, тобто разом – 447,715 тисяч гривень - йдеться у зверненні народного депутата.
Окрім цього, у грудні 2012 року рішенням адміністративної колегії Закарпатського обласного відділення Антимонопольного комітету України державне підприємство «Брустурянське лісомисливське господарство» було визнано винним у порушенні вимог антимонопольного законодавства з застосуванням фінансових санкцій у вигляді штрафу.
У зверненні народного депутата також зауважується, що незважаючи на інформування Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства, прокурора Закарпатської області про виявлені у вказаному держлісгоспі факти систематичних порушень, жодні дієві заходи до керівника підприємства не вживались.
Відтак Василь Петьовка просить генерального прокурора ініціювати проведення комплексної перевірку фінансово-господарської діяльності підприємства за 2012-2013 фінансові роки з питань дотримання вимог трудового та природоохоронного законодавства посадовими особами Брустурянського держлісгоспу, стану збереження державного майна та раціональності його використання, у тому числі законності припинення права користування земельними ділянками держлісгоспу в смт. Солотвино Тячівського району, своєчасності та повноти розрахунків з бюджетами та позабюджетними фондами, правомірності оформлення додатків до Плану санітарно-оздоровчих заходів на 2012 та 2013 роки зазначеним державним підприємством, правильності відведення лісосік та виписки лісорубних квитків за вказаний період.
маряна 2014-03-21 / 20:33:56
Василь Васильович а чому не перевіряємо Мокрянський лісхоз там тоже катастрофа у лісі коїться може комуніст Куцин відкупився.
Ужгородка 2014-03-18 / 11:34:44
Цікаво кого б поросити, щоб і Перечинський лісгосп перевірили,так коло села Турички - при центральній дорозі йде масова вирізка лісу- і всім до цього не має діла - майже всюди Бокшан заплатив, бо ніхто не бачить, як нищать природу і засмічують гілками річку....
ЛIcНик 2014-03-17 / 11:20:05
Мурга як штiрлiц попробуе ще раз уciх обдурити, лиш майже вже не вдасться. Кум Немеш сам клином трясе коби го не кивали а не ще за мургу журу нести
103 2014-03-16 / 21:57:31
Ціково, а що кум Мигаль Немеш (заступник начальника УМВС) тепер Валерикови кришувати не буде ?