Таксистів не штрафуватимуть ще протягом місяця

Для ужгородців 10 км містом на таксі відтепер обійдуться у 15 грн. Принаймні такою була офіційна ціна станом на 16 червня.

Таксистів не штрафуватимуть ще протягом місяця"Ратуша" вже писала про те, що прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону "Про автомобільний транспорт", який набув чинності 7 квітня цього року. Передбачається переглянути розмір ліцензії з послуг перевезення пасажирів та їх багажу, яка коштує 340 грн. строком на 5 років, і від вересня може зрости вдесятеро.

А задля того, аби отримати ліцензію, перевізникові треба буде дотримуватися ще й низки вимог: мати діючий таксометр, шашку-ліхтар оранжевого кольору, пройти медичний огляд, отримати страховку, інакше — солідні штрафи (які становитимуть до ста неоподатковуваних мінімумів!). Зрозуміло, така перспектива не могла не викликати серед таксистів відповідної реакції, тож, як кажуть, взялася на віру й інформація у деяких ЗМІ про нібито 2-годинну забастовку перевізників 8 червня, а відтак до редакції почали телефонувати ужгородці, повідомляючи про різке зростання цін на таксі. За таких обставин ми не могли не звернутися за коментарями до компетентних та причетних до подій осіб.

Як з’ясувалося насамперед, 8 червня жоден водій таксі не страйкував, а, передбачаючи таку можливість, Ужгородська міська первинна професійна спілка підприємців та автоперевізників провела збори, на які голова профспілки Мирослав Бурлик запросив начальника управління головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області Юрія Ревту, заступника начальника податкової інспекції Юрія Сарая, працівників таксі, представників ЗМІ. Як запевнив начальник відділу промисловості, транспорту і зв’язку Ужгородського міськвиконкому Володимир Талісман, збори, з огляду на ситуацію, прийняли максимально можливі виважені рішення, зокрема завдяки розумінню проблеми і доброзичливому намаганню їй зарадити з боку пана Юрія Ревти. Саме Ревта, як повідомив Володимир Юхимович, взявши на себе відповідальність, призупинив накладання штрафів терміном на місяць, починаючи від 8 червня. Таким чином для тих, хто надалі має твердий намір працювати на таксі, дотримуючись вимог законодавства, продовжено час, аби зібрати перелік необхідних документів, необхідних для отримання ліцензії, обладнати автомобіль.

Зрозуміло, для перевізників це обійдеться у копійку. Понад тисячу гривень коштуватиме таксометр, (фірми з продажу таксометрів можна знайти через Інтернет), стільки ж коштуватиме нова радіоустановка через перехід на нові професійні радіочастоти, а ще щомісячний патент за ціною 100 гривень, технічні та щоденні медичні огляди, які також платні! Пан Талісман вважає, що таксисти невірно зрозуміли потребу встановлення таксометра в своїх автомобілях. Якщо раніше таксометр був для податкової інспекції, то тепер, згідно з Законом "Про автомобільний транспорт", це не має нічого спільного з оподаткуванням, а встановлюється, власне, для пасажира, аби той знав наочно вартість своєї поїздки. Таксометр не тільки реєструє ціну, а також видає чек за проїзд. Хоча про чеки поки що не йдеться, самі таксисти схильні до думки, що рано чи пізно це доведеться також робити, а тому краще придбати його тепер.

— Стосовно подорожчання ліцензії, то слід додати, що це питання на сьогодні перебуває на стадії проекту, на доопрацюванні Кабміном, — коментує головний спеціаліст відділу промисловості, транспорту і зв’язку Георгій Драшкоці, — то тим більше, саме тепер треба брати ліцензію, яка коштує 340 гривень. Пригадується, що підвищення рівня ліцензій для таксистів було передбачене ще у 2002 році, але тоді механізм не був затверджений, на захист таксистів стали комітети з регуляторної політики та захисту прав підприємництва. Те ж було з автобусними перевезеннями пасажирів кілька років тому, тоді мали місце дрібні страйки, проте хоч складно і трудно, та водії автобусів пройшли через цей процес, і на сьогодні кожен водій-"маршрутник" має ліцезію. Варто усвідомлювати, що ліцензування, про яке йдеться, зовсім не чиясь примха у межах міста, у багатьох містах України перевізники закуповують таксометри, готують необхідні документи для ліцензії, а таксисти тішаться з таксометрів, які не лишають місця для зайвих запитань, чому таксист бере таку суму, а не іншу за проїзд?.. Загалом нововведення покликані покращити безпеку перевезень, яка бажає кращого, оскільки на сьогодні маємо високий відсоток фатальних випадків на дорогах саме з вини водіїв.

Послуги з перевезення пасажирів на таксі необхідно повністю легалізувати, адже, як повідомив Володимир Талісман, серед великої армії таксистів у місті є такі, що взагалі не мають свідоцтва приватного підприємця, не платять за патент... Такі підприємства, як "Ужгородське таксі", "СІТІ-таксі" відповідально ставляться до роботи, приймають водіїв зі стажем і діють згідно з законодавством. Ужгородська міська первинна профспілка підприємців та автоперевізників виступає за те, аби в місті кожен таксист мав відповідні документи, ліцензію, свідоцтво приватного підприємця, патент. Від цього прямо залежить поповнення бюджет місту, а це — зарплати вчителів, медиків тощо. Не повинно бути ситуації, за якої один таксист щомісячно сплачує патент, а інший поруч сміється з нього, мовляв, а я не плачу і начхати хотів, а ліцензії все одно відмінять?! Так що таксисти-нелегали мають час подумати до 8 липня — без ліцензії, таксометра ніхто працювати не буде. У сфері таксі не повинні працювати автомобілі, яким більше 8 років, оскільки вони є значною мірою візиткою європейського міста, переконаний п. Талісман.

І про ціни на послуги таксі. Вони вже підскочили з причин, про які ми сказали вище, а також через подорожчання бензину, газу (є таксомотори на газу), запчастин таксі стає нерентабельним. Якщо раніше ціна 2 км була 5 грн., та по 1 грн. за кожний наступний, то на сьогодні — 5 км на таксі коштує 10 грн., 7 км — 12 грн., 10 км — 15 грн. Розцінки на проїзд у таксі, додамо, визначають керівники таксо-фірм на спільних зборах.


РІО
17 червня 2006р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
» Всі новини