Як зазначив народний депутат від ВО "Свобода" Юрій Михальчишин, перше видання, яке презентували торік, наробило дуже багато галасу і отримало схвальні відгуки від педагогічних колективах півдня та сходу країни.
Він зазначив, що цього разу посібник вийшов друком з авторськими доповненнями у більш серйозному поліграфічному та дизайнерському оформленні, щоб зробити його більш привабливим та цікавим.
За його словами, зважаючи на наростання антифашистської істерії з наступом на все українське, автори вирішили завдати контрудару.
Як зазначив видавець посібника, директор видавництва «Астролябія», головний редактор Львівського мілітарного альманаху «Цитаделя», кандидат філософських наук Олег Фешовець, до посібника додали розділ про Карпатську Україну.
«Боротьба супроти окупанта була всенародною, а не справою кількох організацій. Тому ми також вирішили висвітлити події, що стосуються Закарпаття, адже ця українська земля «випадає» із загального контексту логіки формування української нації та державности й перебуває десь на периферії геополітично та культурно. Саме тому ми вирішили присвятити окремий параграф трагічних подіям осені 1938 – весни 1939 року, коли на руїнах Чехословаччини постає вільна Карпато-українська держава, яка стає об’єктом угорської агресії, перша відчуває удар тоталітарних режимів. Для українців Друга світова війна розпочалася на пів року раніше за офіційну дату – з 15 березня 1939 року», – розповів Юрій Михальчишин.
Він додав, що посібник вийшов накладом у 3 тисячі примірників. Ціна посібника - 50 грн..
Співавтор посібника, заслужений вчитель України Ігор Федик розповів, як посібник використовували впродовж минулого навчального року в рамках чинної шкільної програми. «Зараз відбувається безпрецедентна боротьба за уми дітей. Табачнік ліквідовує все те, що стосується наших національно-визвольних змагань. Паралельно в Росії відбувається ревізія бачення історії, вони відновлюють імперські мітологеми. Нині ця книга є знаною у всіх школах Львова, але хотілося б, аби вона була в кожній школі України. Вчителі та учні користуються нею, по ній пишуть реферати студенти. Ми повинні продовжити справу із висвітлення білих плям української історії, аби молоде покоління українців було національно-свідомим», – зазначив Ігор Федик.
Як повідомив відомий історик Андрій Козицький, після Другої світової війни у свідомості німців намагалися виховати почуття сорому за власну історію. «Якщо говорити про історію і її практичне застосування то прикладом може бути педагогіка сорому. Таке визначення існує вже декілька десятиліть і початково стосувалося Німеччини. Найгірше ж те, що стосовно України цю педагогіку сорому намагається застосовувати Росія – держава, яка не розпрощалася зі своїми гіперіяльними мітами, яка відверто намагається відновлювати вплив на колишні території Російської імперії за допомогою поступу «русскава міра» чи то «русскава культурнава єдінства». Українців намагаються загнати в глухий кут, змушуючи постійно виправдовуватися за свою історію. Власне, історію фрагментарну, абсолютно непов’язану, розсипану, як пазл-складанка, – нині пропонують українцям. Натомість ця книга, яку ми сьогодні маємо приємність презентувати пропонує погляд на концентрований період історії України українськими очима – погляд, який не дає підстав соромитися за неї», – розповів Андрій Козицький.
Микола Б. 2013-10-31 / 22:08:33
Вітаю, слвні хлопці-українці. Так тримати! Приємно, що особисто знайомий з Романом Ковальом, Олександром Пагірею і (частково) з Юрієм Михальчишиним.