«Оскільки ми почали моніторинг виборчого процесу в виборчому окрузі №71 вже на стадії встановлення окружною виборчою комісією результатів голосування то можемо вказати на порушення, що відбулись саме на даній стадії. Ми контактуємо з іншими іноземними спостерігачами, які моніторили хід голосування і по отриманій від них інформації можемо зробити висновок, що сам процес голосування, що мав місце 28 жовтня 2012 року проходив спокійно та без порушень», – зазначили спостерігачі. Водночас, вони перерахували порушення, які були допущені під час підрахунку голосів головою ОВК №71 Ольгою Кадар:
«В порушення норм даного закону після підведення підсумків голосування та складення відповідного протоколу від 30 жовтня 2012 року та закриття засідання, замість того щоб винести відповідну постанову та передати виборчу документацію до ЦВК, голова ОВК почала скликати засідання та ставити на голосування питання про розгляд скарг строк розгляду яких відповідно до ст.. 109 даного закону вже минув.
Більше того рішення по таким питанням за ініціативи голови ОВК №71 приймались таємно, що є недопустимим і грубо порушує норми що викладені в ч 10 ст. 33 закону України «Про вибори народних депутатів України». Незрозумілою є ситуація із заміною членів ОВК. Постанова про зміну складу комісії відповідно до норм виборчого законодавства повинна бути не пізніше, як на наступний день оприлюднена на сайті ЦВК. На нашу думку голова ОВК мала б переконатись в легітимності даного документу перед тим як здійснювати заміну, шляхом зачитування сумнівного документу, який не містить ні гербової печатки ні підпису голови ЦВК, а додаток взагалі є ксерокопією без печатки.
Підсумковий протокол з приміткою «Уточнений» в порушення вимог п. 6 ст. 96 виборчого закону містив в собі зміну кількості голосів поданих за одного з кандидатів, хоча даний протокол мав бути складений лише з метою виправлення арифметичних помилок та одруківок. Цікавим є факт приєднання до даного протоколу окремих думок членів ОВК, які були введені в комісію лише 04 листопада, а сам даний протокол складений за результатами нібито засідання, хоч на нашу думку і не могло відбуватись, але за даними ОВК відбулось 02 листопада, в попередньому складі ОВК, а отже нові члени ОВК в ньому участі не приймали, оскільки на той час, ще не були членами ОВК і їх окрема думка не може приєднуватись до даного протоколу».
Спостерігачі також відмітили факт визнання недійсним голосування на одній з дільниць:
«Відповідно до ч. 15 ст.94 Закону України «Про вибори народних депутатів України» ОВК може, саме може, а не зобов’язана приймати рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі факту неправомірного недопущення осіб зазначених в ст. 34 даного закону у приміщення для голосування чи приміщення, де проводиться підрахунок голосів.
Ця норма міститься в законі, а саме з метою забезпечення контролю за голосуванням або недопущення порушень, що могли би вплинути на хід голосування та встановлення його підсумків. На оскарженій дільниці були присутні члени ДВК та спостерігачі від кандидата, довірену особу якого нібито не було допущено, які не виявили жодних порушень під час голосування, а отже сам факт не допуску не міг вплинути на результати голосування. Отже члени ОВК своїм рішенням фактично позбавили виборців даної дільниці гарантованого ст. 38 Конституції України право обирати, що є неприпустимим з точки зору Європейської практики».
В цілому, зауважили спостерігачі, позитивним є те, що незважаючи на вищевикладене переміг кандидат за якого віддали голоси більшість виборців.