Соціальні мережі: спілкування чи залежність?

"Вконтакті", "Однокласники", "Facebook" - зараз майже не залишилося людей, які б не знали, що це таке, або не чули ці назви. Соціальні мережі вже стали невід'ємною складовою нашого життя. Чисельність аудиторії таких сайтів в Україні - мільйони. Точно підрахувати не беруся.

Наполеон, Гітлер, Дуров - всі вони хотіли поневолити Україну та Росію, вгадайте у кого вийшло?
Наполеон, Гітлер, Дуров - всі вони хотіли поневолити Україну та Росію, вгадайте у кого вийшло?

Кілька років тому я теж засів на соцмережі. Спробувавши кілька порталів, надав перевагу сайту "ВКонтакті": там зручніше спілкувати, "сидить" найбільша кількість моїх знайомих, та й сторінки завантажуються швидше, ніж на тих же "Однокласниках". За ці роки такий спосіб спілкування зайняв важливу роль в моєму житті. Дожився вже й до того, що, знайомлячись з новими людьми, або зустрічаючи старих знайомих, запитую не номер телефону, а ID (ідентифікаційний номер).

Для мене соціальні мережі – це машина часу: туди заходиш на хвильку, а виходиш, в кращому випадку, через дві години. Доки все перечитаєш та відповіси на вхідні повідомлення, доки завантажиш нові світлини з останньої вечірки чи чергового Дня Народження, то за вікном вже сідає сонце. Навіть в ранкові звички додалась ще одна – перевірити свою сторінку "ВКонтакті". То ж наскільки ми  залежні від соціальних мереж?

Знайомий психолог каже: "Якщо проводиш на такому сайті більше години в день, то тобі варто звернутися до лікаря. Це вже залежність". Хм… Тоді лікуватися потрібно не тільки одному мені. Заради цікавості подивився, скільки ж людей зареєстровано на vkontakte.ru в Ужгороді – 35 тисяч. Не багато, не мало, а кожен 4-й ужгородець, ще й кількість постійно зростає.

Усміхаюся, коли уявляю, як найближчому майбутньому золота молодь буде ставити собі на автівки круті реєстраційні з надписами не "Шоні", "Лысый", "777", а номерами ID. І батьків  новонародженого немовляти, які будуть в першу чергу не йти оформляти свідоцтво про народження в РАГСі, а бігтимуть створювати йому сторінку "ВКонтакті".

Так і буде.

Мабуть.

 

Віталій Глагола, Закарпаття онлайн.Блоги
31 березня 2010р.

Теги: Віталій Глагола, блог, вконтакті, однокласники, соціальні мережі

Коментарі

2012-12-21 / 20:53:36

2012-11-30 / 22:37:39

2012-11-28 / 07:01:46

2012-11-26 / 10:45:04

2012-11-22 / 18:59:37

2012-11-21 / 22:57:47

2012-11-21 / 06:59:18

2012-11-20 / 20:49:24

2012-11-20 / 11:22:17

Наталі 2010-12-16 / 18:11:00
Палка з двома кінцями.
Як не банально це прозвучить, але я Вконтакті знайшла свого коханого!;) Побачила аву і зрозуміла, що це він!ха-ха!
Ми й досі разом, але Вконтакті більше "не дружимо".

Інна Т. 2010-11-26 / 10:16:00
хороша замітка, така легка і правдива. В мене подруга коли йде на пари, то вранці не п"є каву і не їсть бутера, не фарбує вій чи що там ще роблять дівки, а обновляє сторінку вконтакті

virt2000 2010-04-16 / 10:23:00
Цікава думка автора. Дійсно, погоджуюсь з ним. Я теж, в свій час, засів "вконтакте", і в "моем мире". Відвідування своїх сторінок перетворилося на серйозну проблему))Адже, в основному, витрачав свій час у робочий час, відкладаючи роботу на потім. Як приходив, то першим ділом заходив свої сторінки, забуваючи про роботу. Потім зрозумів, - треба з цим зав"язувати! Повидаляв сторінки і спокійніше стало)) Спілкування в живу на багато цікавіше за віртуальне:)

С.Л. 2010-04-09 / 13:11:00
а діток скоро називатимемо Аською, Квіпчиком і Скайпиком :)

Андрей 2010-04-08 / 14:38:00
Залежності - це до лікарів. У зв'язку з феноменом "соціальних мереж" більш цікавим мені видається бізнесовий бік справи. З появою т.зв. "вебдвануль" докорінним чином змінилася бізнес-модель веб-проектів: якщо раніше потрібно було генерувати (створювати, купляти, красти) який-неякий контент і продавати його, то соцмережі перейшли на інший рівень, близький до ідеалу - користувачі сервісу САМІ створюють контент, який потім самі ж і купують. Хіба ж не 401ий спосіб "сравнительно честного отъема денег"? :) "В 2010 г. российский рынок игр для социальных сетей вырастет втрое - примерно до $100 млн., ", "Популярная игра "Счастливый фермер" за год собрала рекордные $20 млн., примерно половина досталась "В контакте"" (цитую http://delo.ua/lifestyle/tehnologii/socialnye-seti-na-onlajn-igrah-30-mln.-138824/). Аналогічний по духу не так давно "вистріливший" проект "чатрулетт" та багато інших. Але, гадаю, через певну циклічність процесів через декілька років нас чекає захоплюючий процес спостерігання "лопання" цих мильних бульок, як це вже було з "доткомами"... і появи чогось нового :)

Мирослав 2010-04-02 / 08:31:00
Все добре в міру. А дурному скажи Богу молитися, то він собі голову розіб'є...

2010-04-01 / 16:57:00
В мене навіть 8ми річний брат запитав: Як зареєструватися ВКОНТАКТІ?

сергей 2010-03-31 / 18:48:00
Данные на октябрь 2009 года: Facebook - 430 млн. человек, "В контакте"- 17 млн., "Одноклассники" - 10 млн. Цифры говорят сами за себя. А появились социальные сети 13 лет назад. С тех пор весь мир начал искать друзей в инете, а потом в нормальной жизни друг друга на улице не узнает. Аватарки-то никто не отменял :)

Евеліна Гурницька 2010-03-31 / 18:01:00
Погоджуюся з Тобою, Віталік, на всі 100 %.



Про це можна писати і писати, говорити і говорити.



Як на мене, проблема у тому, що в людей, які живуть у віртуальності, виникає підміна понять. І це лише один нюанс, а таких море. Я про це, пам'ятаю, публікацію готувала.



Мені дивно, що мої знайомі так мило спілкуюються в соціальних мережах, а в реальності навіть не глянують один на одного.



А ще я проти знайомств у соціальних мережах.



Та й взагалі, у цих контактах, ми не досягаємо основного - емоційного контакту :)




До речі, як у Тебе справи?



Н. 2010-03-31 / 17:59:00
Звичайно, сидіти там годинами - це неправильно. Краще так би мовити вживу зустрітися, поспілкуватися, погуляти набережною.


Але от є такі випадки, коли найкращі друзі переїхали в інше місто-країну. Тоді соціальна мережа стає чи не єдиним засобом потеревенити.

Юрій Лівак 2010-03-31 / 17:58:00
Я 6 років маю блог в ЖЖ і це мені набагато цікавіше за всі фейсбуки і однокласники. Тому й не підсів на жодну з таких соцмереж