На будівництво, капітальний і поточний ремонти та утримання автодоріг на Закарпатті мають виділити 1 млрд грн

Автодороги в Закарпатській області після суворої зими, яка не спостерігалася щонайменше два десятиліття, опинилися де у вибоїнах, де у ямах, а на окремих ділянках асфальтне покриття практично зруйноване. Така ситуація в усій країні. І це визнають як у профільному міністерстві, так і в «Укравтодорі».

На будівництво, капітальний і поточний ремонти та утримання автодоріг на Закарпатті мають виділити 1 млрд грн

Тож, як виходити з цієї складної ситуації, ділився  із журналістами сьогодні на прес-конференції начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович.

Спочатку посадовець навів декілька цифр. На балансі Служби автодоріг у Закарпатській області знаходиться  3 348 км доріг загального користування, з яких 905 км - державного значення і 2 443 км - місцевого значення. В області налічується ще 6 043 км доріг комунальної власності. 62% від загальної протяжності автодоріг розташовані у гірській місцевості з 26 перевалами, на яких розташовані 1 298 мостів загальною довжиною 22 922 погонні метри. Частина з мостів у аварійному стані. «З року в рік, - констатує М. Попович, - ми надсилаємо листи до  «Укравтодору», - там обіцяють надати кошти, але вони в область так і не надходять».

За розрахунками фахівців, для дотримання нормативних міжремонтних строків необхідно щорічно виконувати щонайменше 150 км капітальних ремонтів та до 500 км середніх ремонтів, на що потрібно близько 2 млрд. грн. щороку. За останні роки фактичне щорічне фінансування дорожніх робіт становило не більше 10% до потреби.

Ось свіжий приклад: на дорогах загального користування за рахунок усіх джерел фінансування за 2016 рік відремонтовано суцільними ділянками тільки 25 км автодоріг, це менше 1% від протяжності, а на решті  -  виконувався тільки ямковий ремонт. Про цей вид ремонту, наголошує начальник Служби, давно хотіли би забути. Але від нього не можна відмовитися через хронічне недофінансування. Тому дорожники й опиняються в глухому куті. Вони змушені експлуатувати, проводячи дрібні ремонти, дороги й мости, збудовані кілька десятиліть, а то й більше півсотні років тому. І розраховані вони були на вантажні автомобілі малої тоннажності, яких і їздило зовсім небагато. А зараз великовагові фури щодоби сотнями, а подекуди й тисячами, мчать на високих швидкостях. Однак автошляхи, основа яких давно зношена, а дорожні одяг становить до 20 см, на таку інтенсивність транспортних потоків не розраховані.

У галузі наявні й інші проблеми: застаріла спецтехніка, якій більше тридцяти років, плинність кадрів через низьку зарплату – дотепер вона складала 2,5-3 тисячі грн. Та в поточному році, є надія, зарплатня зросте і повернуться і прийдуть нові й хороші фахівці. Вишуковуються й інші резерви. Торік також інвестори збудували великий асфальтно-бетонний  завод нового покоління в Мукачеві. Цього року хочуть збудувати ще два.

Піднімають настрій дорожникам і намітки щодо плану фінансування дорожнього господарства області в поточному році. За бюджетною програмою на будівництво, капітальний, поточний ремонти та експлуатаційне утримання автодоріг намічено виділити мільярд гривень. З них 198 млн. грн. уже підтверджено офіційними документами. Служба автомобільних доріг також очікує у поточному році ще 155 млн.грн. із понадпланових надходжень із Закарпатської митниці ДФС, а ще до 60 млн.грн. - з Фонду регіонального розвитку.

Підписана також міжурядова українсько-угорська угода про виділення Україні  50 млн. єврокредиту.

Усе це дасть змогу відчутно покращити ситуацію на дорогах як державного значення («Київ- Чоп» у межах області), так і на найбільш важливих та з інтенсивним рухом ділянках, повідомляють у прес-службі Служби автомобільних доріг у Закарпатській області.

02 березня 2017р.

Теги: автодороги, ремонт, утримання

Коментарі

читач 2017-03-03 / 12:26:31
чи можливо десь глянути на їхні розрахунки та куди підть всі ці кошти????

Саша 2017-03-02 / 19:34:22
А скiлаки украли?

НОВИНИ: Соціо

11:40
Мешканцям Холмківської, Тарновецької і Сторожницької сільрад пропонують добровільно увійти до складу Ужгорода
09:25
Туристична Колочава на Міжгірщині потопає в смітті
02:56
В Ужгороді відбудеться велозаїзд BIG CITY RIDE
18:12
/ 3
"ГЕСівську справу" по Березову на Хустщині суд остаточно розгляне 4 травня
18:05
/ 1
Ужгород розгорнув свої експозиції на Днях України в Кошицях
17:16
У бібліотеках Закарпаття презентують наукове дослідження про походження українців "Етногенеза русинів"
17:06
На Закарпатті побачила світ книга про становлення і розвиток Нацпарку "Синевир"
16:05
На Рахівщині вирішили продовжити депопуляцію диких свиней
15:16
/ 1
11 закарпатців отримали державні нагороди та обласні відзнаки
13:52
В Ужгороді презентували "Щоденник молодого рома-мандрівника"
13:44
/ 2
Фізичні особи-підприємці на Закарпатті масово припиняють свою діяльність – ОДА
13:42
На Закарпатті зареєстровано понад 1700 релігійних громад
11:25
/ 1
У рамках проекту "Сокоти свій варош" в Ужгороді провели майстер-клас із виготовлення квітів сакури
10:49
/ 2
На Закарпатті прокладають новий лісовий шлях до "Білого слона"
10:35
На Закарпатті покарали дорожників, які під час ремонту викидали асфальт у поле
10:10
/ 1
З початку року на Закарпатті виявлено 1 підпільний цех із виготовлення алкогольного сурогату
09:50
У Хусті відзначили річницю Пласту
09:43
Команда школярів із Рахівщини виборола в Угорщині першість з-поміж 60 команд із пожежно-прикладного спорту
09:17
/ 2
На площі Петефі в Ужгороді все ще тривають ремонтні роботи
09:11
"Закарпатські правові читання" вже вдесяте проходять в Ужгороді
08:44
/ 6
У Києві націоналісти "попросили" закарпатських циган звільнити вокзал і Лису гору
07:42
/ 3
Команда УжНУ у фіналі Чемпіонату світу з програмування виступила на рівні з представниками Оксфорду та Кембриджу
07:20
Учора за участі делегації з Ужгорода офіційно відкрили "Дні України в Кошицях"
02:31
У Королеві встановили пам'ятну дошку полеглому у війні з Росією на Донбасі Золтану Балажу
19:20
На Закарпатті поховали ветерана АТО Павла Дем’яненка
» Всі новини