Аби з’ясувати, яким чином на пам’ятку архітектури національного значення XVIII ст. «Амбар та винний льох» потрапила величезна сучасна реклама, на яких підставах вона щоденно «тішить око» перехожих, а також на скільки збагатів від розміщення цього брандмауеру міський бюджет, реакція Закарпаття онлайн кілька разів надіслала тематичні запити у Департамент міського господарства Ужгородської міської ради.
Як з’ясувалось, дозвіл на встановлення реклами рішенням виконкому було видано у 2009 році. І рішення це, виходячи з Закону України «Про охорону культурної спадщини», є незаконним. Відповідно до ст. 5 вищезазначеного законодавчого акту, «Надання дозволів на проведення робіт на пам’ятках національного значення, їхніх територіях та в зонах охорони ... в історичних ареалах населених місць» належить виключно до компетенції центральних органів виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини. Свого часу видання вже озвучувало цю "рекламну" проблему, однак і понині, вже впродовж 4-ьох років, "жінка в капелюсі й кавою" залишається там, де і була, і повз неї щоденно проходять вже звичні до брандмауера працівники правоохоронних органів (будівлі СБУ і обласного МВС розташовані зовсім неподалік).
Копії дозвільних документів, якими погоджено розміщення реклами на стінах пам’ятки архітектури, Департамент міського господарства на запит редакції не надіслав. Як і відповідь щодо того, коли, яким органом чи посадовою особою було погоджено прибудову до комплексу пам’ятки архітектури «Амбар та винний льох», і на якій підставі біля кафе колись з’явилась зовнішня тераса.
Як ідеться у відповіді, Департамент міського господарства ні договором тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами (йдеться саме про згадуваний брандмауер), ні копією дозволу на його розміщення не володіє. Також не має у своєму розпорядженні Департамент й інформації щодо оплати орендарем кафе за розміщення реклами. Хоч відсутність у відомстві платіжних документів не може не дивувати.
Як ідеться у відповіді, з метою з’ясування «фінансових» відповідей і отримання копії договору, Департамент в особі його керівника Олексія Касперова надіслав запит до власника реклами. І пообіцяв про результати повідомити редакцію пізніше. Тож наразі Закарпаття онлайн чекатиме інформації, скільки коштів надійшло до міського бюджету від недоречної реклами на історичній будівлі в центрі міста і чи надійшло взагалі.
А ще більше чекатиме, що брандмауер, який аж ніяк не повинен бути на пам’ятці архітектури і почеплений там насправді незаконно, зі стіни будівлі таки зникне.