Досвідом, який накопичували упродовж року, ділилися на заключному семінарі, що відбувся на базі Середнянської школи І-ІІІ ступенів. Розпочався захід з огляду виставки робіт учнів трьох модельних шкіл проекту – конкурсних виробів з пластикової пляшки «Друге життя пластику», малюнків та реферетів на тему енергозбереження.
Проект, що його впроваджувала ГО «Форза», спрямований на покращення енергоефективності, енергозбереження у трьох модельних школах Ужгородського району. Насамперед, у рамках проекту було здійснено енергоаудит з тепловізійним обстеженням, виявлено втрати тепла, світла, заплановано покращення інших проблемних місць, виявлених енергоаудитом. Друга частина проекту була направлена на роботу з дітьми та вчителями: проводилися уроки, переглядалося відео про відповідальне ставлення до збереження енергоресурсів, випускалися наочні матеріали, які мають нагадувати про ощадливе ставлення із збереження електроенергії як в школах, так і вдома. Планується надалі, що такі заходи будуть запроваджені у більшому масштабі в Україні.
Економити електроенергію: на прикладі шкіл з’ясували, що тільки ремонт всіх замків економить втрати тепла узимку на 20%. А ще незабути виключити світло, слідкувати, щоб вода не текла у кранах. Це прості речі, які можуть робитися без донорських коштів. Навіть неправильне встановлення пластикових вікон, які мали б зберігати тепло, загрожує значним втратами.
На плитах вже економить Середнянська школа. Їх тут у рамках проекту встановили нещодавно. Плити тут стояли ще радянські, дві по три конфорки. На них щодня витрачалось по 120 кВт. Крім того у рамках проекту ми замінили насос, за допомогою якого опалювалися корпуси школи, встановили новий, не такий потужний, але економія витрат – 10%. За рахунок тільки цих кроків зекономлять 1500 кВт щомісяця. Зарадіаторні екрани, світильники з енергоефективними лампами разом з усіма новаціями дозволять Середнянській ЗОШ зекономити 16 тис. кВт, або 30% електроенергії та 17,4 тис. куб. м, або 27,9% природного газу та заощадити понад 82 тис. грн., або 27% коштів, що витрачаються на придбання цих енергоносіїв на рік. Загалом таке зменшення використання паливно-енергетичних ресурсів від впровадження енергозберігаючих заходів в модельній школі сприятиме зменшенню викидів «парникових газів» на 9 тис. кг в рік, або на 21,5 % в порівнянні з обсягами викидів до впровадження згаданих заходів та покращенню екологічної ситуації на теренах школи і навколишньої місцевості.
Стосовно підвищення енергоефективності самих будівель шкіл, керівники установ відзначили, що на сьогодні у директорів немає жодного стимулу до покращення ситуації з енергоефективністю, оскільки у зв’язку з діючою системою бюджетного фінансування шкіл та визначення лімітів споживання енергоресурсів, керівництву просто невигідно покращувати енергоефективність школи. Тому дискусія зосередилася навколо питання необхідності змін в систему та механізми бюджетування та запровадження фінансових стимулів для школи бути більше енергоефективною. А це питання вже стосується загальнонаціонального рівня, тому важливо ініціювати такі зміни, хоча на рівні районів і області це можна зробити тільки зверненнями до вищих щаблів влади.
На завершення семінару було представлено коротке відео «Один день Соні. Поради з енергозбереження», присвячене щоденним енергозберігаючим діям кожної людини та їх ефективності, створене для того, щоб кожен з нас замислився щодо наслідків своїх звичок і дій і спробував їх змінити на краще. Це відео отримали всі учасники семінару для майбутнього використання під час уроків з енергозбереження.
Читатель 2012-07-22 / 12:48:24
Но, только хитро умалчивается, что абсолютно все это делается за счет денег родителей школьников. И ни о каких выделенных средствах из бюджета речи не идет вообще.